Ford Puma ST превръща пътя в писта
11

Ford Puma ST превръща пътя в писта

Новият спортен кросоувър изпъква с ярък зелен цвят, обгръща тялото със седалки Recaro и гарантира вълнуващо шофиране

Първият Ford Puma от 1997 г. беше компактно младежко купе с две врати и спортен дизайн. През 2019 година моделът беше възроден, но вече като кросоувър с отлично настроено шаси и интересен характер. Новият Ford Puma дебютира на българския пазар най-напред в два варианта с 6-степенна механична скоростна кутия, а наскоро се появи и моделът със 7-степенна автоматична трансмисия с двоен съединител DCT. Сега при нас е спортната версия на Ford Puma, която по традиция се казва ST.

Новият Ford Puma ST е с дължина 4226 мм, широчина 1805 мм, височина 1520 мм и междуосие 2588 мм. Дизайнът на спортния кросоувър е поразителен, като особено ефектно изглежда в яркия зелен цвят Mean Green. Високо поставените LED фарове наподобяват широко отворени очи на хищника, чието име носи модела.

Спортният кросоувър е мускулест и атлетичен, с къси надвеси на каросерията, висока линия на страничните прозорци и релефни профилни стени. Сводестият покрив и наклонените странични колони придават на профила силно устремен и динамичен вид.

Новият Ford Puma ST се разпознава отпред по специалната черна радиаторна решетка и увеличения въздухозаборник. Добавен е черен аеродинамичен комплект за каросерията и 19-инчови алуминиеви джанти. Огледалата и големият спойлер на покрива са боядисани в черно. Разширените задни калници са подчертани от големите светлини и двете ауспухови тръби, интегрирани в спортния дифузьор.

В салона на новия Ford Puma ST атмосферата е подчертано спортна, в оформлението на декорацията е използвана алкантара, има и вложки от карбон. Върху педалите и праговете са поставени метални подложки. Воланът е плосък отдолу и е облицован с перфорирана кожа в областите на захващането, като носи логото ST. Скоростният лост в по-голямата си част е хромиран.

Данните от инструментите се показват на 12,3-инчов дигитален дисплей. На централния панел на Ford Puma ST е монтиран 8,0-инчов сензорен дисплей на мултимедийната система SYNC 3. Благодарение на него, има само няколко бутона за аудиосистемата и климатичните модули. Осигурен е и гласов контрол. Отдолу има два USB порта и ниша за безжично зарядно за смартфон.

Спортните седалки Recaro имат големи странични опори, като същевременно са все така удобни, както при стандартната Puma. Седалките, воланът и предното стъкло са оборудвани с отопление. Позицията на седене не е много висока. Кормилната колона се регулира в дълбочина и по наклон. Поради малкото задно стъкло обзорът на заден ход е ограничен, но се компенсира с камера.

На втория ред мястото за краката е на нивото на Ford Focus, но над главата пространството не е много голямо и високите пътници ще бъдат леко притеснени. Широчината на салона позволява отзад да седят трима пътници, но за двама ще бъде много по-удобно.

Багажникът е доста голям, като в нормално състояние обемът му е 456 литра, а при сгънати задни седалки нараства до 1161 литра. Под пода има просторно отделение с обем 80 литра за оборудване или кални ботуши, което може да се почиства директно с вода.

Стандартното оборудване на Ford Puma ST е доста богато. Има система за безключов достъп, електрически прозорци и огледала за обратно виждане, автоматичен климатик, камера за задно виждане, аудиосистема, сателитна навигация, Bluetooth комуникация, сензори за дъжд и светлина, сензори за паркиране, Wi-Fi, круиз контрол и др.

Инсталирани са и 7 въздушни възглавници, система за стабилизация, технология за автоматично спиране, контрол на слепите зони, разпознаване на пътни знаци и поддържане в една лента. Списъкът с опции включва панорамен покрив, LED фарове, автопилот за паркиране, масаж на седалката, електрически капак на багажника с отваряне на докосване и полуавтономна система за движение.

Доставя удоволствие с много мощност, директно управление и смайваща стабилност

Под предния капак на новия Ford Puma ST е монтиран 1,5-литров 3-цилиндров редови бензинов двигател EcoBoost с турбокомпресор и директно впръскване. Мощността му достига цели 200 к.с., а максималният въртящ момент е 290 Нм при 1600-4000 об/мин, но за кратко в режим Overboost достига 320 Нм при 2500-3500 об/мин.

Моторът се предлага само с 6-степенна механична скоростна кутия. Ходът на лоста е кратък, а превключването на скоростите е точно и прецизно. Задвижването е на предните колела. Агрегатът е пъргав и еластичен, обича високите обороти, а спортният звук е подпомогнат от специален акустичен синтезатор.

Благодарение на технологията Launch Control срещу приплъзване, при старт от място Ford Puma ST ускорява до 100 км/ч за 6,7 секунди и е способен да развие максималните 220 км/ч. При ниско натоварване единият цилиндър на турбомотора EcoBoost се изключва, което дава възможност да се постигне относително нисък разход на гориво от 5 л/100 км на извънградско, 7,6 л/100 км в града и 6 л/100 км в комбиниран цикъл. При спортно шофиране достига до 10 литра.

Новият Ford Puma ST е оборудван с редица иновативни технологии от моторните спортове, които подобряват динамиката, завиването и пъргавината на модела. Воланът е информативен, като е с 25% по-остър от този на стандартната Puma. Широката следа допринася за по-добра стабилност в завоите и по-сигурно пътно поведение.

На планински пътища характерното недозавиване на практика липсва, благодарение на диференциала с ограничено приплъзване със системата за векторно разпределение на тягата. В новия Ford Puma ST има избор от четири режима на шофиране, които се активират само с натискането на един бутон на волана и променят характера на колата от кросоувър за ежедневието във фокусиран върху пистата спортист.

Режимите Eco, Normal, Sport и Track позволяват на водача да променя работата на двигателя, отзивчивостта на волана и контрола на стабилността спрямо собствените си предпочитания. В спортен режим Puma ST е много вълнуваща за шофиране и доставя удоволствие с по-спортни настройки на двигателя и по-бързи реакции на волана.

Окачването е доста твърдо и с 19-инчовите нископрофилни гуми се усещат всички неравности по пътя. За сметка на това, спортният кросоувър почти не се наклонява в завоите. Отпред са монтирани дискове с диаметър 325 мм, така че Puma ST спира отлично.

Новият Ford Puma ST вече се продава в Европа, като базова цена на модела е 30 100 евро. У нас цените все още не са оповестени, но желаещите да разгледат и изпробват новия Ford Puma ST могат да го направят в търговските центрове на „Мото-Пфое” в София.

Технически характеристики

Ford Puma ST 1.5 EcoBoost

1,5-литров 3-цилиндров бензинов турбодвигател

6-степенна механична скоростна кутия

200 к.с. максимална мощност при 6000 об/мин

290 Нм въртящ момент при 1600-4000 об/мин

320 Нм въртящ момент при 2500-3500 об/мин (при Overboost)

220 км/ч максимална скорост

6,7 секунди ускорение от 0 до 100 км/ч

6,0 л/100 км среден разход на бензин

134 г/км емисии на СО2

30 100 евро базова цена на модела (в Германия)

Назад

КОМЕНТАРИ

Във връзка с решение на Европейския съд в Люксембург, ви уведомяваме, че авторът на коментара под тази статия носи съдебна отговорност за послания, които са нецензурни, насаждат омраза, призовават към насилие или са клеветнически. При съгласието Ви, ние ще създадем бисквитка на компютърът ви, която ще бъде запазена следващите 7 дни.