Ford Puma се завърна като динамичен кросоувър
15

Хибридна технология допринася за спортна езда и нисък разход на гориво

Ford Puma се завърна като динамичен кросоувър

Новият модел съчетава ярък дизайн, технологичен интериор и уникален багажник с изолирано отделение

Най-бързо развиващият се сегмент в автомобилната промишленост – този на SUV, кросоувърите и всъдеходите, накара производителите максимално да разширят гамата си от подобни модели. След като вече има в портфолиото си EcoSport и Kuga, сега Ford добавя за Европа изцяло нов модел, наречен Puma. За почитателите на Ford името не е ново и те с носталгия си спомнят за спортното купе с две врати Puma, което се произвеждаше от 1997 до 2003 година. Новият Ford Puma представлява компактен кросоувър с 5 врати, вдъхновен от дизайна на SUV, най-добрият в класа капацитет на багажника, както и 48-волтова технология за мек хибриден агрегат.

Новият Ford Puma е построен на шасито на Fiesta, но е значително повдигнат и пътният просвет е 167 мм, а водачът седи с 30 мм по-високо, отколкото във Fiesta. С дължина от 4186 мм, новата Puma застава между кросоувърите EcoSport и Kuga. Пропорциите на Ford Puma го отличават от конкурентите и осигуряват разпознаваем силует. Динамичните форми и спускащата се линия на покрива му придават спортен силует и страничен профил на SUV с балансирани пропорции. Оригиналните предни светлини са разположени високо в калниците, а в отворите за въздух са вградени LED светлините за мъгла, насочващи въздушния поток през арките на предните колела.

Новата Puma се предлага в 11 цвята, а в момента на пускането има три основни версии – Titanium, Titanium X и спортната ST-Line. При Titanium X джантите са 18-цолови сиви, радиаторната решетка е обиколена от хромирана рамка, в нея също има хромирани елементи, които блестят още около фаровете за мъгла и в праговете. Защитните панели в задната броня са направени в сиво, а прозорците имат кантове от черен гланц. Спортната версия ST-Line X се предлага с 18-инчови джанти, а като опция има и 19-инчови в цвят черен мат и спортно окачване с регулирани пружини и амортисьори. Радиаторната решетка е оцветена в матово черно, а покривът завършва с по-голям спойлер, боядисан в същия цвят.

Спортният външен вид на Ford Puma не е повлиял на практичността на интериора, както често се случва. Колата е наистина просторна, като дори шофьор с ръст над 1,90 метра лесно ще намери място зад волана. На задните седалки могат да седнат удобно двама възрастни пътника и само хора с ръст над средното ниво ще имат усещане за близост на тавана. На кратки разстояния могат да пътуват и трима човека. В интериора на Puma се предлагат опционални предни седалки с лумбален масаж, което също е ново за B-SUV сегмента.

Срещу заплащане можете да получите безжично зареждане за смартфони, мултимедийна система Ford SYNC 3 с 8-инчов сензорен екран и връзка с приложенията на Apple CarPlay и Android Auto. Технологията FordPass Connect превръща новата Puma в мобилна точка с възможност за свързване на до 10 устройства чрез WiFi. Системата предоставя редица функции чрез мобилното приложение FordPass, включително мониторинг на техническото състояние, дистанционно отключване на вратите и дори стартиране на мотора.

Капакът на багажника на Ford Puma се отваря с електрозадвижване и може да се активира с движение на крака под задната броня. Издигащата се врата крие зад себе си гъвкаво багажно пространство за улесняване на товаренето на обемисти предмети. В багажника на Puma се побират до 456 литра, а от Ford твърдят, че това е най-добрият показател в класа. Инженерите са успели да оползотворят цялото пространство и тук наистина има много място. Много интересна е конфигурацията на багажното отделение, благодарение на която тук можете да превозвате кутия, дълга 112 см, широка 97 см и висока 43 см.

Практичното багажно пространство, наречено Ford MegaBox, осигурява дълбоко и функционално багажно отделение, което може спокойно да побере две чанти за голф в изправено положение. Решението за съхранение предлага отделение с капацитет от 80 литра с широчина 763 мм, дължина 752 мм и дълбочина 305 мм, което може да помести нестабилни предмети до приблизително 115 мм височина, като например домашни растения в изправено положение. Пространството може да се използва със свален капак, за да скрие мръсно оборудване или кални ботуши. Синтетичната облицовка и тапата за източване на дъното правят лесно почистването му с вода.

Новият Ford Puma се задвижва от модерни силови агрегати, като кросоувърът е сред първите, които ползват усъвършенстваната 48-волтовата мека хибридна технология EcoBoost Hybrid в комбинация с 1,0-литровия 3-цилиндров бензинов турбодвигател EcoBoost, адаптиран да осигурява по-отзивчива динамика и по-нисък разход на гориво. Интелигентната мека хибридна система се предлага във варианти със 125 к.с. и 155 к.с. Стандартна и за двата бензинови двигателя е 6-степенната механична скоростна кутия. Като опция ще бъде налична и плавно превключваща 7-степенна автоматична трансмисия с двоен съединител.

Задвижването EcoBoost Hybrid се състои от 1,0-литров бензинов турбодвигател EcoBoost и интегриран стартов генератор BISG с мощност 11,5 кВт. Той осигурява акумулиране на енергия, обикновено изгубена по време на спиране, за зареждане на 48-волтова литиево-йонна батерия с въздушно охлаждане. Хибридната Puma се кара като всеки бензинов автомобил. Хибридната система използва натрупания заряд в съответствие с една от двете стратегии, в зависимост от ситуацията. При заместване на тягата BISG осигурява допълнителни 50 Нм, освобождавайки натоварването от бензиновия двигател. При увеличаване на тягата BISG увеличава общия въртящ момент от електрическата инсталация с 20 Нм, за да подобри динамиката на ускорение.

В сравнение с подобни решения от този вид, BISG работи и в по-широк спектър, включително когато скоростта е по-ниска от 15 км/ч. Освен това, за още по-голяма икономия на гориво, , многократно награждаваният двигател на Ford EcoBoost може да изключи един от трите си цилиндъра, когато не се изисква пълна мощност. Процесът на повторно активиране на цилиндъра отнема 14 милисекунди, което е напълно незабележимо за шофьора. Хибридната технология допринася за комбиниран разход на гориво от едва 5,4 л/100 км за варианта с мощност 125 к.с. На междуселищен път със скорост около 90 км/ч разходът е едва 4,3 л/100 км, а в града в зависимост от трафика, консумацията е в рамките на 5,3 до 5,9 л/100 км.

За да предложи най-добрата в класа динамика на шофиране, Ford Puma има по-твърдо задно окачване с торсионна греда, подсилени амортисьори, по-твърди втулки и оптимизирани горни опори на окачването. Задвижването е само на предните колела. На пътя новата Puma е маневрена и подвижна кола, плавна и гъвкава, а също така безопасно неутрална при шофиране в екстремни условия. На суха настилка въобще не личи, че колата е само с предно задвижване. Със своя отзивчив и винаги плътен волан, Puma дава увереността, че можете да направите всичко, което пожелаете. Заради големия просвет, новата Puma може да се справи с лекота на черен път като макадам. Във всякакви условия на пътя, новата Puma доставя истинско удоволствие от шофирането - много повече, отколкото очаквате от компактен SUV.

Новият кросоувър на Ford Puma се произвежда в румънския завод на Ford в Крайова. Със сигурност новият модел ще се превърне в сериозен конкурент на утвърдените лидери в компактния SUV-сегмент. С яркия си външен вид Puma ще грабне интереса на много почитатели на динамично изглеждащите коли. Модерните технологии в интериора и уникалното багажно пространство ще му помогнат да си проправи път до титлата на най-добрия автомобил в своя клас. Той е приятен за шофиране, умерен в разхода на гориво и се показва като един от най-практичните в този конкурентен сегмент. Новият Ford Puma вече се продава у нас в търговските центрове на официалния вносител „Мото-Пфое” в цялата страна, а цената му започва от 42 000 лева за прилично оборудване.

Технически характеристики

Ford Puma 1.0 EcoBoost mHEV Titanium

1,0-литров 3-цилиндров бензинов турбомотор

6-степенна механична скоростна кутия

125 к.с. максимална мощност при 6000 об/мин

210 Нм въртящ момент при 1750 об/мин

191 км/ч максимална скорост

9,8 секунди ускорение от 0 до 100 км/ч

5,4 л/100 км среден разход на бензин

124 г/км емисии на СО2

42 700 лева цена на модела

Назад

КОМЕНТАРИ

Във връзка с решение на Европейския съд в Люксембург, ви уведомяваме, че авторът на коментара под тази статия носи съдебна отговорност за послания, които са нецензурни, насаждат омраза, призовават към насилие или са клеветнически. При съгласието Ви, ние ще създадем бисквитка на компютърът ви, която ще бъде запазена следващите 7 дни.