Ford Puma превзема градската джунгла с автоматик
12

Ford Puma превзема градската джунгла с автоматик

С новата 7-степенна скоростна кутия само с газ и спирачка кросоувърът е пъргав, комфортен и икономичен

През 1997 година Ford Puma се появи за първи път като компактно младежко купе, а през лятото на 2019 г. моделът се завърна като градски кросоувър с 5 врати. От една страна, това са два модела, които принадлежат към съвсем различни класове. От друга страна обаче, те си приличат по младежкия спортен стил, като и двата модела са базирани на Ford Fiesta. Неотдавна Ford пусна и спортната версия на кросоувъра Puma ST, който се очаква през пролетта и вече разполага с мощност 200 конски сили.

Кросоувърът Ford Puma дебютира в България през 2020 г., но първоначално се предлагаше само с 6-степенна ръчна скоростна кутия. Отскоро Ford Puma се предлага и с 1,0-литров 3-цилиндров бензинов турбодвигател 1.0 EcoBoost в комбинация със 7-степенна автоматична скоростна кутия DCT с двоен съединител на фирмата Getrag.

Благодарение на новата 7-степенна роботизирана скоростна кутия с два съединителя, новият Ford Puma се оказва доста завладяващ, динамичен и лесен за шофиране дори и от начинаещи водачи. Със своите качества на пътя, новият кросоувър Ford Puma се опитва да се съобрази изцяло с дизайна, името си и очакванията на клиентите.

С този пъргав автомобил можете да бъдете бързи в града, да маневрирате чевръсто в тесните централни улици, да ускорите на булевардите и дори да спрете незабавно. С мощност от 125 к.с. и максимален въртящ момент от 200 Нм, този пъргав 1,0-литров 3-цилиндров турбодвигател в комбинация със 7-степенната автоматична скоростна кутия ускорява от място до 100 км/ч за около 10 секунди, но емоционално колата се усеща като по-динамична.

Възможностите на 1,0-литровия двигател са смайващи. Той лесно се развърта до високи обороти, сякаш има скрит потенциал, който тепърва ще излезе наяве. В града е много приятно да се контролира тягата и ускорението, като няма колебание при превключване на автоматика. Ако все пак искате да поемете нещата в свои ръце, на волана има малки пера за смяна на предавките надолу и нагоре.

Двигателят и трансмисията работят в отличен синхрон заедно и превръщат ежедневните маршрути с Ford Puma в приятно и емоционално преживяване. Средният разход на гориво в града е 7,5 л/100 км. При липса на трафик и плавен стил на шофиране разходът в градски цикъл е 6,5 л/100 км, а през зимата или при динамично шофиране се качва до 9 л/100 км. На пътя с 90 км/ч консумацията на гориво е 4,5 л/100 км, а при скорост 110-120 км/ч е 6 л/100 км.

Освен комбинацията от пъргав бензинов турбомотор и адекватно превключваща автоматична трансмисия, новият Ford Puma пристрастява към шофирането с доста остър волан и с бързи реакции на автомобила и минимални наклонявания в завоите. Кросоувърът Puma е създаден на платформата B1 на Ford и е технически най-близък до модела Ford Fiesta с независимо предно окачване и полунезависимо задно.

Моделът впечатлява и с висок комфорт на возене, като неравностите се усещат съвсем леко, дори по лошите пътища. От друга страна Ford Puma е един от най-спортните кросоувъри в своя клас и потребителите ще го изберат точно заради неговото пътно поведение, което може да бъде допълнително подобрено чрез избора на подходящия режим на шофиране.

В режим Sport реакциите на педала на газта стават възможно най-остри, а трансмисията не бърза да превключва предавките и позволява на двигателя да се развърти до максимални обороти, като системата Stop-Start се деактивира.

Има и други интересни режими, като настройките в Slippery за хлъзгави пътища осигуряват плавна реакция на двигателя при натискане на газта, за да се предотврати подхлъзване. Но когато избирате настройки за офроуд, е точно обратното - системата за контрол на сцеплението е изключена и можете да въртите колелата до насита. Има и режим ECO, в който да шофирате икономично.

Новият кросоувър Ford Puma се предлага със задвижване на предните колела от 1,0-литров 3-цилиндров бензинов турбодвигател в два варианта на мощност - със 125 и 155 к.с., като и двата мотора се комбинират с 6-степенна механична скоростна кутия, а по-малкият може да бъде съчетан и със 7-степенна автоматична трансмисия.

В гамата на Ford Puma има и един 1,5-литров дизелов вариант, както и Mild хибриди. Спортното ниво на оборудване ST-Line е с леко преработен дизайн на интериора и броните, по-твърдо настроено окачване, автоматичен климатик, круиз контрол, контрол на лентата с автоматично връщане на волана, избягване на сблъсък, разпознаване на пътни знаци и интелигентен контрол на скоростта, както и избор от пет режима на шофиране.

За комфорта на пътниците се грижат отопляеми предни седалки и волан, отопляемо предно стъкло, сензори за светлина и дъжд, сензори за паркиране, LED прожектори, 17-инчови джанти, мултимедийна система SYNC 3 с 8-инчов сензорен екран и поддръжка на Apple CarPlay и Android Auto, навигация, цифров инструментален клъстер с 12,3-инчов LCD дисплей, предни и задни дискови спирачки, бутон за старт на двигателя.

Цената на Ford Puma 1.0 EcoBoost започва от 41 900 лева, а спортната версия ST-Line 125 AT струва 52 385 лева, но сега специалната цена на модела е 47 200 лева с ДДС.

Технически характеристики

Ford Puma 1.0 EcoBoost ST-Line 125 7AT

1,0-литров 3-цилиндров бензинов двигател с турбокомпресор

7-степенна автоматична скоростна кутия с двоен съединител

125 к.с. максимална мощност при 6000 об/мин

200 Нм максимален въртящ момент при 1400 об/мин

187 км/ч максимална скорост

10,3 секунди ускорение от 0 до 100 км/ч

5,8 л/100 км среден разход на бензин

138 г/км емисии на СО2

52 385 лева цена на модела

Назад

КОМЕНТАРИ

Във връзка с решение на Европейския съд в Люксембург, ви уведомяваме, че авторът на коментара под тази статия носи съдебна отговорност за послания, които са нецензурни, насаждат омраза, призовават към насилие или са клеветнически. При съгласието Ви, ние ще създадем бисквитка на компютърът ви, която ще бъде запазена следващите 7 дни.