Renault Arkana в оранжево е магнит за погледите
10

Renault Arkana в оранжево е магнит за погледите

Французите навлязоха в територията на луксозните марки с първия масов SUV със спортен дизайн на Coupe

Силата на Renault от много години е в компактните модели предимно в B-сегмента, където малкият хечбек Clio и градският кросоувър Captur са сред най-продаваните в Европа. Новото ръководство на компанията наблегна и в развитието на по-големите класове, където марката също има традиции.

Първият модел от новата стратегия на Renault е компактен SUV със спортен дизайн и линя на Coupe, наречен Arkana. Той се появи съвсем скоро на българския пазар, а на улиците е като магнит за погледите на хората, особено в яркия оранжев цвят, в който е боядисан тестваният автомобил.

По всичко личи, че хората харесват SUV със спортен дизайн на Coupe. Досега тази територия беше запазена само за луксозните марки, които успешно продават модели като BMW X4 и X6, Mercedes GLC Coupe и GLE Coupe, Audi Q5 Sportback и Q8. Те са привлекателни, но и доста скъпи, като цените им започват от 100 000 лева.

Французите от Renault решиха да направят този тип автомобили по-достъпни за по-широк кръг от хора и създадоха Arkana. Цената на първото масово SUV-Coupe започва от 47 090 лева и го прави наистина атрактивно предложение на пазара.

С дължина от 4568 мм, широчина 1821 мм, височина 1576 мм и междуосие 2720 мм, новото Renault Arkana се позиционира между кросоувъра Kadjar и големия SUV Koleos. Новият модел изглежда атрактивно и определено предизвиква вниманието на хората, независимо дали са шофьори или пешеходци, особено в яркия оранжев цвят „Валенсия”, запазен за версията R.S. Line.

Въпреки че Arkana е първият модел от новото поколение на Renault, дизайнът е сходен със съществуващите модели и отпред откриваме маската с величествено лого на марката и фаровете, опънати към калниците от криловидните LED дневни светлини.

Задните светлини са удължени до центъра на задния капак и се срещат в логото на Renault. Благодарение на пътния просвет от 200 мм, новото Renault Arkana попада в класа на високопроходимите автомобили, но въпреки това моделът не се предлага с двойно предаване 4х4 и това ограничава функциите му на пресечени терени и през зимата.

Спортният стил на оранжевия автомобил се потвърждава допълнително от нивото RS Line, което се отличава със специфични брони, вдъхновени от болидите във Формула 1.

В интериора на новото Renault Arkana са използвани добре подбрани материали, като в спортната версия R.S. Line седалките са облечени с тапицерия от кожа и алкантара, комбинирана с контрастни червени шевове. Добавени са и карбонови апликации по таблото. В салона има множество малки отделения за съхранение на дребни вещи.

Предвидено е индукционно зареждане за смартфон, налични са четири USB гнезда и автоматична електрическа ръчна спирачка. Новото Renault Arkana предлага най-добрата технология за модел на масовия пазар. Пред погледа на водача е поставен 10,2-инчов цветен инструментален панел на арматурното табло, като графиката му може да се персонализира. Той може да показва много информация, както и да променя изгледа на параметрите и данните.

На централната конзола е интегриран 9,3-инчов сензорен вертикален дисплей на мултимедийната система Easy Link, който е едни от най-големите на пазара. Големият екран с хубава графика има разширени функции и може да показва няколко информации едновременно.

В същото време са запазени  класическите бутони за климатичната система и подгряването на седалките, които са разположени удобно на една ръка разстояние от волана. Технологиите на борда дават достъп до услуги като връзка със смартфон, синхронизация с Apple Car Play, Android Auto и услугите на Google, както и навигация TomTom с трафика в реално време.

Новото Renault Arkana е сравнително просторно, особено в предната част, където високата позиция на шофьора е комбинирана с щедро място за краката му. В задната част, въпреки скосената линия на покрива, пътниците с ръст до 1,90 метра имат достатъчно пространство за главите, коленете и краката си.

Новото Renault Arkana разполага с голям багажник с вместимост от 513 литра, а след сгъване на задните седалки се отваря огромно товарно пространство с равен под с обем 1296 литра. В багажника има и двоен под, който може да се монтира или сваля според нуждите на потребителите, а като опция за 190 лева се предлага малоразмерна резервна гума. Товарният ръб обаче е доста висок, а затварянето на капака на багажника се оказва трудност за ниските хора.

Бензинов турбодвигател със 140 коня и 7-степенен автоматик за дълги пътешествия

За хората, които ще ползват новото Renault Arkana предимно в града и по-рядко за извънградски пътувания, се предлага хибридна система E-TECH Hybrid със сумарна мощност 145 к.с., която съчетава 1,6-литров бензинов двигател и два електромотора.

За потребителите, които ще пътуват основно на дълги разстояния и имат по-спортен стил на шофиране, новото Renault Arkana се предлага с 1,3-литров 4-цилиндров бензинов турбодвигател с директно впръскване и с 12-волтова микрохибридна система със стартер-генератор и литиево-йонна батерия.

Двигателят се предлага в два варианта на мощност - със 140 и 160 к.с. Агрегатът със 140 к.с. на тествания автомобил е съчетан стандартно със 7-степенна автоматична предавателна кутия EDC с двоен съединител. Увеличеният въртящ момент от 260 Нм, наличен в широкия интервал от 1750 до 3500 об/мин, помага при ускорението и подобрява динамиката особено по-рязко стартиране и при изпреварване на друг автомобил.

Като цяло не бива да очаквате от Arkana спортна динамика, защото ако в колата пътуват четирима човека и има багаж, теглото достига около 1700 кг и мощността от 140 к.с. не може да осигури впечатляващо ускорение. На магистралата автомобилът е настроен предимно за спокойно шофиране, отколкото за динамично ускорение или кратко изпреварване. Автоматичната трансмисия с двоен съединител EDC обича по-спокойно темпо на шофиране и е настроена да превключва предавките по-плавно.

За сметка на динамиката, новото Renault Arkana очарова с нисък разход на гориво. Въпреки по-високата структура на каросерията и сериозното тегло, при пътуване с нормално темпо с 4 човека на борда и багаж, средният разход от 5,8 л/100 км е чудесен. На магистралата със 140 км/ч двигателят работи при 2500 оборота в минута, а колата харчи 6,5 л/100 км. В града Arkana изразходва до около 7 литра на 100 км.

На пътя новото Renault Arkana TCe 140 EDC вози сравнително комфортно спрямо конкурентите си, но окачването му е твърдо и неравностите на пътя се предават в салона, особено с големите 18-инчови джанти с нископрофилни гуми. Каросерията се наклонява съвсем леко в завоите и не е повод за притеснение.

За по-динамично шофиране е предвиден режимът Sport, който се избира от системата Multi-Sense и прави управлението по-директно, а газта - по-отзивчива. Пътният просвет от 200 мм дава възможност да шофирате по черен път или да паркирате на високи тротоари, но липсата на система 4х4 ограничава функциите му на пресечени терени и през зимата.

Новото Renault Arkana се предлага в три нива на оборудване – Zen, Intens и R.S. Line с етикет Renault Sport. Цените на Renault Arkana започват от 47 090 лева за ниво Zen и достигат до 60 390 лева за спортното R.S. Line. Един от най-ярките модели е оранжевият SUV-Coupe със задвижване TCe 140 EDC в спортното ниво R.S. Line. Неговата цена започва от 56 790 лева, а с няколко полезни опции достига 60 310 лева.

За тази сума получавате кожена тапицерия, навигация, интелигентен асистент за паркиране, адаптивен круиз контрол с функция „Спиране и потегляне”, и следене на слепите зони. Безспорно новото Renault Arkana е красив автомобил с прилично вътрешно пространство, голямо багажно отделение и богато оборудване. Всичко това прави новия модел много атрактивно предложение на доста разумна цена.

Технически характеристики

Renault Arkana TCe 140 EDC R.S. Line

1,3-литров бензинов двигател с турбокомпресор

7-степенна автоматична трансмисия с двоен съединител

140 к.с. максимална мощност при 4500 об/мин

260 Нм максимален въртящ момент при 1750-3500 об/мин

9,8 секунди ускорение от 0 до 100 км/ч

205 км/ч максимална скорост

5,8 л/100 км комбиниран разход на бензин

131 г/км емисии на СО2

56 790 лева цена на модела

Назад

КОМЕНТАРИ

Във връзка с решение на Европейския съд в Люксембург, ви уведомяваме, че авторът на коментара под тази статия носи съдебна отговорност за послания, които са нецензурни, насаждат омраза, призовават към насилие или са клеветнически. При съгласието Ви, ние ще създадем бисквитка на компютърът ви, която ще бъде запазена следващите 7 дни.