Renault Arkana прави втора френска революция
9

Renault Arkana прави втора френска революция

Новият компактен SUV с линия на купе има всички качества да стане бестселър

През 1965 година французите от Renault правят истинска революция като представят на пазара Renault 16 – първият автомобил с каросерия хечбек, който изглежда много добре, достъпен е за масовата средна класа, качва пет човека и солидно количество багаж, а задвижването е на предните колела. Сега Renault отново е на прага да взриви пазара с изцяло новия модел в гамата си, който носи името Arkana.

Новото Renault Arkana представлява компактен SUV с линия на купе, който изглежда много привлекателно, има пространство за 5 човека и голям багажник, задвижва се от модерна хибридна система, изразходва малко гориво и се предлага на сравнително достъпна цена. Всички тези качества обещават, че новото Renault Arkana не само ще стане бестселър на пазара, но ще се превърне в истински хит за следващите 2 години.

Новото Renault Arkana е изградено на модулната платформа CMF-B, като външните му размери са дължина 4568 мм, широчина 1821 мм, височина 1576 мм и междуосие 2720 мм. Моделът е първият масов SUV със спортен дизайн на купе, което досега беше запазено само за премиум марките. Благодарение на специалната каросерия, той съчетава не само практичността и гъвкавостта на кросоувъра, но и елегантния стил на купе.

Моделът е предназначен за жителите на градовете, които искат повече свобода, но не желаят да купуват класически SUV. Новото Renault Arkana се отличава с високо стандартно оборудване, множество модерни технологии и изцяло ново хибридно задвижване, съчетаващо бензинов двигател и два електромотора. Новото Renault Arkana ще бъде ключов играч на пазара на компактните SUV-та, отбелязващ значителен растеж в световен мащаб.

Във външния вид на Renault Arkana изпъква мускулестата каросерия с атлетични извивки. В предната част голямата радиаторна решетка наподобява усмивка, а фаровете се допълват от характерните за марката С-образни дневни светлини. Моделът е снабден с предни и задни предпазни брони и протектори на арките на колелата.

Покривът и прозорците образуват широка извивка, която се спуска към задния капак, придавайки на автомобила много по-спортен външен вид, подобно на купетата. Новите изцяло LED светлини се простират по широчината на цялата задна част, като в средата е поставено логото на марката. Под масивната броня е поставен задния дифузьор, в който са интегрирани двата ауспуха на изпускателната система.

В ергономичния интериор на новото Renault Arkana са използвани фино подбрани материали, като в спортната версия R.S. Line са използвани контрастни червени шевове за спортните седалки с комбинирана тапицерия от кожа и алкантара, както и карбонови апликации по таблото.

В салона има множество малки отделения за съхранение на дребни предмети, като общият им обем е над 26 литра. Предвидено е индукционно зареждане за смартфон, налични са четири USB гнезда и автоматична електрическа ръчна спирачка. Новото Renault Arkana предлага най-добрата технология за модел на масовия пазар.

Пред погледа на водача е поставен 10,2-инчов цветен инструментален панел, а на централната конзола е интегриран 9,3-инчов сензорен вертикален дисплей, който е едни от най-големите на пазара. Технологиите на борда дават достъп до услуги като „Лесна връзка” за подобрена комуникация със смартфон, синхронизация с Apple Car Play, Android Auto, както и услугите на Google, навигация TomTom с трафика в реално време и актуализации от въздуха. Технологията Multi-Sense позволява персонални настройки на амбиентното осветление в салона.

Новото Renault Arkana е по-просторно от всички други купеобразни модели, особено в задната част, където пътниците имат сериозно пространство за краката от 21 см. Мястото за стъпалата от 30 см е сред най-добрите на пазара, както и височината на покрива на задните пътници от 86 см. Високата позиция на шофьора е комбинирана с щедро място за краката.

Новото Renault Arkana разполага с багажник с вместимост от 513 литра при стандартната версия и 480 литра за хибридната версия E-TECH, а след сгъване на задните седалки се отваря огромно товарно пространство с равен под с обем 1263 литра за E-TECH и 1296 литра за нормалната версия. В багажника има и двоен под, който може да се монтира или сваля според нуждите.

Моделът E-TECH Hybrid винаги потегля на ток и пести до 40% гориво

За задвижването на новото Renault Arkana се предлага хибридна система E-TECH Hybrid със сумарна мощност 145 к.с. и 1,3-литров 4-цилиндров бензинов турбодвигател с директно впръскване и с 12-волтова микрохибридна система с литиево-йонна батерия в два варианта на мощност – със 140 и 160 к.с.

В новото Renault Arkana с хибридна технология E-TECH системата съчетава 1,6-литров 4-цилиндров бензинов двигател, работещ по цикъла на Аткинсън, с мощност 94 к.с., основен електромотор с мощност 36 кВт и стартер-генератор, който добавя още 15 кВт. Хибридната система разполага със сумарна мощност от 145 к.с., а въртящият момент е 205 Нм при 3600 об/мин. Скоростната кутия работи на принципа на автоматичната, като няма съединител, а само два педала – за газта и за спирачката.

Предавателната кутия е сложна инженерна новост и представлява съвкупност от две трансмисии – 4-степенна за бензиновия двигател и двустепенна за електромотора. На практика тази технология работи отлично и новото Renault Arkana E-TECH Hybrid предлага приятно изживяване зад волана.

Хибридната система управлява енергията, като по този начин подобрява динамиката при ускорение и намалява разхода на гориво. Колата винаги потегля в изцяло електрически режим, така че освен тихия ход, хибридната Arkana предлага незабавна реакция при стартиране и ускоряване.

Новото Renault Arkana E-TECH Hybrid е много приятно за шофиране, благодарение на светкавичните реакции при ускоряване. Хибридният SUV спринтира от 0 до 100 км/ч за 10,8 секунди, а ускорението от 80 до 120 км/ч отнема 8,5 секунди. Спирането също е много убедително, въпреки че има малка нужда от натискане на спирачния педал.

Режимът „В” на селектора на автоматичната скоростна кутия оптимизира възстановяването на кинетичната енергия. Батерията с капацитет 1,2 кВтч позволява значително намаляване на разхода на гориво и емисиите на CO2, като до 80% от времето за шофиране в града може да бъде в изцяло електрически режим.

Новото Renault Arkana E-TECH Hybrid може да се движи и в изцяло електрически режим, което води до икономия в разхода на гориво до 40% в сравнение с двигател с вътрешно горене в градски цикъл без промяна в навиците на шофиране. В смесен цикъл разходът на гориво е 5,0 л/100 км според WLTP, в града консумацията на бензин е едва 4,4 л/100 км, а на магистралата се качва до 5,8 л/100 км.

Настройките на системата Multi-Sense позволяват на водача да избира от сензорния екран на мултимедията режима на шофиране, който отговаря на неговото настроение или профила на пътя – My Sense, Sport или Eco. Така Renault Arkana E-TECH Hybrid съчетава удоволствието от шофирането и енергийната ефективност по всяко време.

На пътя новото Renault Arkana E-TECH Hybrid вози сравнително комфортно спрямо конкурентите си, но окачването му е твърдо и неравностите на пътя се усещат, особено с големите 18-инчови джанти с нископрофилни гуми. Каросерията се наклонява в завоите, но не повече от нормалното за SUV и не тревожи водача.

В режим Sport воланът е по-точен и прецизен за по-динамично и директно управление. Пътният просвет от 200 мм гарантира висока проходимост и лесно качване на бордюри, но липсата на система 4х4 ще изненада повечето почитатели на SUV-та.

Новото Renault Arkana идва с най-новите системи за подпомагане на шофирането, които включват пакет „Автономно шофиране“, адаптивен круиз контрол, автоматично превключване на късите и дългите светлини, активен спирачен асистент, предупреждение за наличие на обект в сляпата зона, разпознаване на пътни знаци и предупреждение при шофиране с превишена скорост, предупреждение при напускане лентата на движение и активна система за поддържане на лентата, 360-градусови камери, сензори за паркиране отпреди отзад, асистент за самопаркиране и 6 въздушни възглавници, благодарение на които новото Renault Arkana спечели максималните 5 звезди на краштестовете на Euro NCAP.

Новото Renault Arkana се предлага в 7 екстериорни цвята и опционален черен покрив. Има избор от три модела 17- или 18-инчови джанти. Освен двете нива Zen и Intens, новото Renault Arkana се предлага и в ниво на оборудване R.S. Line с етикет Renault Sport, насочено към клиентите, които търсят спортен и открояващ се автомобил. Цените на Renault Arkana започват от 47 090 лева за ниво Zen и достигат до 60 390 лева за R.S. Line.

Технически характеристики

Renault Arkana E-TECH Hybrid 145 R.S. Line

1,6-литров бензинов двигател + два електромотора

6-степенна хибридна автоматична трансмисия

145 к.с. максимална мощност при 5600 об/мин

205 Нм максимален въртящ момент при 3600 об/мин

10,8 секунди ускорение от 0 до 100 км/ч

172 км/ч максимална скорост

5,0 л/100 км комбиниран разход на бензин

112 г/км емисии на СО2

60 390 лева цена на тествания модел

Назад

КОМЕНТАРИ

Във връзка с решение на Европейския съд в Люксембург, ви уведомяваме, че авторът на коментара под тази статия носи съдебна отговорност за послания, които са нецензурни, насаждат омраза, призовават към насилие или са клеветнически. При съгласието Ви, ние ще създадем бисквитка на компютърът ви, която ще бъде запазена следващите 7 дни.