0

П рез 1965 година французите от Renault правят истинска революция като представят на пазара Renault 16 – първият автомобил с каросерия хечбек, който изглежда много добре, достъпен е за масовата средна класа, качва пет човека и солидно количество багаж, а задвижването е на предните колела. Сега Renault отново е на прага да взриви пазара с изцяло новия модел в гамата си, който носи името Arkana.

През 1965 година французите от Renault правят истинска революция като представят на пазара Renault 16 – първият автомобил с каросерия хечбек, който изглежда много добре, достъпен е за масовата средна класа, качва пет човека и солидно количество багаж, а задвижването е на предните колела. Сега Renault отново е на прага да взриви пазара с изцяло новия модел в гамата си, който носи името Arkana.

Новото Renault Arkana представлява компактен SUV с линия на купе, който изглежда много привлекателно, има пространство за 5 човека и голям багажник, задвижва се от модерна хибридна система, изразходва малко гориво и се предлага на сравнително достъпна цена. Всички тези качества обещават, че новото Renault Arkana не само ще стане бестселър на пазара, но ще се превърне в истински хит за следващите 2 години.

Новото Renault Arkana е изградено на модулната платформа CMF-B, като външните му размери са дължина 4568 мм, широчина 1821 мм, височина 1576 мм и междуосие 2720 мм. Моделът е първият масов SUV със спортен дизайн на купе, което досега беше запазено само за премиум марките. Благодарение на специалната каросерия, той съчетава не само практичността и гъвкавостта на кросоувъра, но и елегантния стил на купе.

Моделът е предназначен за жителите на градовете, които искат повече свобода, но не желаят да купуват класически SUV. Новото Renault Arkana се отличава с високо стандартно оборудване, множество модерни технологии и изцяло ново хибридно задвижване, съчетаващо бензинов двигател и два електромотора. Новото Renault Arkana ще бъде ключов играч на пазара на компактните SUV-та, отбелязващ значителен растеж в световен мащаб.

Във външния вид на Renault Arkana изпъква мускулестата каросерия с атлетични извивки. В предната част голямата радиаторна решетка наподобява усмивка, а фаровете се допълват от характерните за марката С-образни дневни светлини. Моделът е снабден с предни и задни предпазни брони и протектори на арките на колелата.

Покривът и прозорците образуват широка извивка, която се спуска към задния капак, придавайки на автомобила много по-спортен външен вид, подобно на купетата. Новите изцяло LED светлини се простират по широчината на цялата задна част, като в средата е поставено логото на марката. Под масивната броня е поставен задния дифузьор, в който са интегрирани двата ауспуха на изпускателната система.

В ергономичния интериор на новото Renault Arkana са използвани фино подбрани материали, като в спортната версия R.S. Line са използвани контрастни червени шевове за спортните седалки с комбинирана тапицерия от кожа и алкантара, както и карбонови апликации по таблото.

В салона има множество малки отделения за съхранение на дребни предмети, като общият им обем е над 26 литра. Предвидено е индукционно зареждане за смартфон, налични са четири USB гнезда и автоматична електрическа ръчна спирачка. Новото Renault Arkana предлага най-добрата технология за модел на масовия пазар.

Пред погледа на водача е поставен 10,2-инчов цветен инструментален панел, а на централната конзола е интегриран 9,3-инчов сензорен вертикален дисплей, който е едни от най-големите на пазара. Технологиите на борда дават достъп до услуги като „Лесна връзка” за подобрена комуникация със смартфон, синхронизация с Apple Car Play, Android Auto, както и услугите на Google, навигация TomTom с трафика в реално време и актуализации от въздуха. Технологията Multi-Sense позволява персонални настройки на амбиентното осветление в салона.

Новото Renault Arkana е по-просторно от всички други купеобразни модели, особено в задната част, където пътниците имат сериозно пространство за краката от 21 см. Мястото за стъпалата от 30 см е сред най-добрите на пазара, както и височината на покрива на задните пътници от 86 см. Високата позиция на шофьора е комбинирана с щедро място за краката.

Новото Renault Arkana разполага с багажник с вместимост от 513 литра при стандартната версия и 480 литра за хибридната версия E-TECH, а след сгъване на задните седалки се отваря огромно товарно пространство с равен под с обем 1263 литра за E-TECH и 1296 литра за нормалната версия. В багажника има и двоен под, който може да се монтира или сваля според нуждите.

Моделът E-TECH Hybrid винаги потегля на ток и пести до 40% гориво

За задвижването на новото Renault Arkana се предлага хибридна система E-TECH Hybrid със сумарна мощност 145 к.с. и 1,3-литров 4-цилиндров бензинов турбодвигател с директно впръскване и с 12-волтова микрохибридна система с литиево-йонна батерия в два варианта на мощност – със 140 и 160 к.с.

В новото Renault Arkana с хибридна технология E-TECH системата съчетава 1,6-литров 4-цилиндров бензинов двигател, работещ по цикъла на Аткинсън, с мощност 94 к.с., основен електромотор с мощност 36 кВт и стартер-генератор, който добавя още 15 кВт. Хибридната система разполага със сумарна мощност от 145 к.с., а въртящият момент е 205 Нм при 3600 об/мин. Скоростната кутия работи на принципа на автоматичната, като няма съединител, а само два педала – за газта и за спирачката.

Предавателната кутия е сложна инженерна новост и представлява съвкупност от две трансмисии – 4-степенна за бензиновия двигател и двустепенна за електромотора. На практика тази технология работи отлично и новото Renault Arkana E-TECH Hybrid предлага приятно изживяване зад волана.

Хибридната система управлява енергията, като по този начин подобрява динамиката при ускорение и намалява разхода на гориво. Колата винаги потегля в изцяло електрически режим, така че освен тихия ход, хибридната Arkana предлага незабавна реакция при стартиране и ускоряване.

Новото Renault Arkana E-TECH Hybrid е много приятно за шофиране, благодарение на светкавичните реакции при ускоряване. Хибридният SUV спринтира от 0 до 100 км/ч за 10,8 секунди, а ускорението от 80 до 120 км/ч отнема 8,5 секунди. Спирането също е много убедително, въпреки че има малка нужда от натискане на спирачния педал.

Режимът „В” на селектора на автоматичната скоростна кутия оптимизира възстановяването на кинетичната енергия. Батерията с капацитет 1,2 кВтч позволява значително намаляване на разхода на гориво и емисиите на CO2, като до 80% от времето за шофиране в града може да бъде в изцяло електрически режим.

Новото Renault Arkana E-TECH Hybrid може да се движи и в изцяло електрически режим, което води до икономия в разхода на гориво до 40% в сравнение с двигател с вътрешно горене в градски цикъл без промяна в навиците на шофиране. В смесен цикъл разходът на гориво е 5,0 л/100 км според WLTP, в града консумацията на бензин е едва 4,4 л/100 км, а на магистралата се качва до 5,8 л/100 км.

Настройките на системата Multi-Sense позволяват на водача да избира от сензорния екран на мултимедията режима на шофиране, който отговаря на неговото настроение или профила на пътя – My Sense, Sport или Eco. Така Renault Arkana E-TECH Hybrid съчетава удоволствието от шофирането и енергийната ефективност по всяко време.

На пътя новото Renault Arkana E-TECH Hybrid вози сравнително комфортно спрямо конкурентите си, но окачването му е твърдо и неравностите на пътя се усещат, особено с големите 18-инчови джанти с нископрофилни гуми. Каросерията се наклонява в завоите, но не повече от нормалното за SUV и не тревожи водача.

В режим Sport воланът е по-точен и прецизен за по-динамично и директно управление. Пътният просвет от 200 мм гарантира висока проходимост и лесно качване на бордюри, но липсата на система 4х4 ще изненада повечето почитатели на SUV-та.

Новото Renault Arkana идва с най-новите системи за подпомагане на шофирането, които включват пакет „Автономно шофиране“, адаптивен круиз контрол, автоматично превключване на късите и дългите светлини, активен спирачен асистент, предупреждение за наличие на обект в сляпата зона, разпознаване на пътни знаци и предупреждение при шофиране с превишена скорост, предупреждение при напускане лентата на движение и активна система за поддържане на лентата, 360-градусови камери, сензори за паркиране отпреди отзад, асистент за самопаркиране и 6 въздушни възглавници, благодарение на които новото Renault Arkana спечели максималните 5 звезди на краштестовете на Euro NCAP.

Новото Renault Arkana се предлага в 7 екстериорни цвята и опционален черен покрив. Има избор от три модела 17- или 18-инчови джанти. Освен двете нива Zen и Intens, новото Renault Arkana се предлага и в ниво на оборудване R.S. Line с етикет Renault Sport, насочено към клиентите, които търсят спортен и открояващ се автомобил. Цените на Renault Arkana започват от 47 090 лева за ниво Zen и достигат до 60 390 лева за R.S. Line.

Технически характеристики

Renault Arkana E-TECH Hybrid 145 R.S. Line

1,6-литров бензинов двигател + два електромотора

6-степенна хибридна автоматична трансмисия

145 к.с. максимална мощност при 5600 об/мин

205 Нм максимален въртящ момент при 3600 об/мин

10,8 секунди ускорение от 0 до 100 км/ч

172 км/ч максимална скорост

5,0 л/100 км комбиниран разход на бензин

112 г/км емисии на СО2

60 390 лева цена на тествания модел