Заради заседналия кораб: Искат главите на шефовете на

Заради заседналия кораб: Искат главите на шефовете на "Морска администрация"

Невъзможността за справяне със ситуацията със заседналия кораб „Vera Su“ край Камен бряг показва нивото на компетентност на ръководството,  пишат граждани, организирани в социалните мрежи. 

Тяхното искане към служебния премиер Стефан Янев и служебния министър на транспорта Христо Алексиев е за незабавно освобождаване на изпълнителния директор на ИА „Морска администрация“. Тази мярка се налага от продължилото почти седмица бездействие по случая с авариралия край защитената местност „Яйлата“ моторен кораб „Vera Su“.

Случаят застрашава екологията в резервата, морското биоразнообразие, представлява опасност, както за поминъка на дребномащабните риболовци от региона, така и за туризма. Изпълнителната агенция „Морска администрация“ в София организира и координира дейности по безопасността на корабоплаването в морските пространства и във вътрешните водни пътища на Република България.

Агенцията упражнява контрол и организира опазването на морската среда и на р. Дунав от замърсяване от кораби“, пишат в групата. Това е поредно за последните месеци гражданско искане за незабавно отстраняване на ръководството на базираната в София морска агенция.

Към случая изразиха позиция и от ГЕРБ-Варна. „Вече пети ден служебното правителство на Румен Радев недопустимо бездейства по случая с авариралия кораб. След независим оглед на натоварения с азотна тор кораб, стана ясно, че има изтичане на химични вещества в морето и наклоняване на плавателния съд. Въпреки това, липсва адекватна реакция от  институциите. 

Пет дни никой не намира решение на проблема! Пет дни вече са изгубени, което няма аналог в най-новата ни морска история. Дали бездействието е заради пари и извиване на ръцете на корабособственика или на застрахователя? Или има нечистоплътно лобиране коя фирма да свърши работата и кой да получи комисионната? Това са важни въпроси, на които дължат отговори служебните министри на Румен Радев!

Неблагоприятната метеорологична прогноза за влошаване на времето и липсата на спешни мерки изправят пред реална опасност от екологична катастрофа целия район. Крайно време е за решаване на кризата и за защита на обществения интерес. Не за далавери и лични сметки.

Служебният кабинет на Радев не може да се справи с един кораб , който до часове и дни може да се разбие като консерва и да избълва 3000 тона азотна тор. Отравянето на морето ще е резултатът от бездействието и от корупционните схеми на президентските хора“, пишат още в открито обръщение по случая и от ГЕРБ-Варна.  

Два месеца преди засядането на кораба, Моряшкият професионален съюз (Варна) обяви, че служебният премиер следва да извърши промени в ръководния състава на ИА „Морска администрация“. Настояването на неправителствената организация за това бе по повод бездействие на същата администрация в отговор на резолюциите на ООН за обявяване на моряците за ключови работници.

„ООН, Международната морска организация, Международната организация на труда приканват правителствата да дадат на морските специалисти специален статут по време на пандемията, тъй като осигуряват 80% от глобалните вериги на доставките“, посочват от Моряшкия професионален съюз. Те заявяват, че българската ИА „Морска администрация“ не е предприела действия в тази посока с месеци.

През последните 12 години доброволческата организация за морско търсене и спасяване БУЛСАР (Варна) многократно алармира, че България не е готова да посрещне широкомащабна авария в Черно море. Такива предупреждения отправяха през миналите години и редица други български организации от морската индустрия.

 

Назад

КОМЕНТАРИ

Във връзка с решение на Европейския съд в Люксембург, ви уведомяваме, че авторът на коментара под тази статия носи съдебна отговорност за послания, които са нецензурни, насаждат омраза, призовават към насилие или са клеветнически. При съгласието Ви, ние ще създадем бисквитка на компютърът ви, която ще бъде запазена следващите 7 дни.