Заради коронакризата: Магазини известяват клиентите онлайн кога работят

Заради коронакризата: Магазини известяват клиентите онлайн кога работят

Приканват ги за предпразнично пазаруване на подходящи подаръци

Търговците откриват нови начини, за да привлекат клиенти.

Макар моловете и търговските центрове да са затворени, то магазините по улиците все още продължават да работят, но клиентите им са доста по-малко заради пандемията. Затова и някои търговци започнаха да напомнят с онлайн известия, че обектите им в различни части на даден град все още работят, показа проверка на „Монитор”.

След въвеждането на още ограничителни антиепидемични мерки все повече българи предпочитат да пазаруват от дома и свеждат излизанията си до минимум. Търговските обекти за дрехи, обувки, бяла техника и други извън моловете обаче продължават да работят, но няма кой да ги посети. Затова и някои търговци започнаха да пускат рекламни обяви, с които да напомнят, че все още очакват клиенти. В тях обикновено се посочва, че „Магазините ни работят”, а след това се изреждат всички обекти в различните градове с техните адреси. Така книжарници, магазини за обувки и други приканват клиентите и тази година да направят традиционното предпразнично пазаруване и обикаляне в търсене на подходящи подаръци. На други места пък може да се видят огромни надписи, че обектът е отворен. Тук се включват и аптеки, които показват, че работят. Обичайните черни дъски, върху които е изписано менюто на даден ресторант, продължават да са пред заведенията, с разликата, че е изписано, че се приемат поръчки за храна за вкъщи.

Някои от заведенията в центъра на столицата пък обслужват клиенти и на място, но закупената храна или напитка трябва да се консумира извън заведението. Така например все още е възможно да си вземем кафе или топъл шоколад, но ще трябва да го пием в парка или в колата.

Припомняме, че именно в подкрепа на бранша единната ставка по ДДС бе смъкната от 20% на 9% за ресторантьори, хотелиери и доставка на храна за вкъщи, като се изключи приготвената храна от топлите витрини в супермаркетите. Затварянето на ресторантьорския бранш, включително на ресторантите в хотелите, се отрази негативно на сектора, чиито най-големи надежди за предстоящите празници е те отново да отворят, макар и за кратко.

Назад

КОМЕНТАРИ

Във връзка с решение на Европейския съд в Люксембург, ви уведомяваме, че авторът на коментара под тази статия носи съдебна отговорност за послания, които са нецензурни, насаждат омраза, призовават към насилие или са клеветнически. При съгласието Ви, ние ще създадем бисквитка на компютърът ви, която ще бъде запазена следващите 7 дни.