Зам.-министър в МОН: Ранното детско развитие и образованието са приоритет

Зам.-министър в МОН: Ранното детско развитие и образованието са приоритет

Ранното детско развитие и образование са водещ приоритет за страната ни, която участва и реализира редица европейски проекти за осигуряване на грижа и подкрепа на децата, за подобряване на материалната, социалната и семейната среда, и за по-добър достъп до образователните и здравните услуги. Това каза заместник-министър на образованието и науката Карина Ангелиева по време на онлайн международна конференция „България расте с децата си“, посветена на подобряването на компетентностите на служителите, работещи с подрастващи.

През миналата година от МОН са предприе действия за обхващане на 4-годишните деца в задължително предучилищно образование, което е изключително важно за езиковото, когнитивното, емоционалното и социалното им развитие. Заедно с обучението, възпитанието и социализацията се осигурява и редовна грижа, а подкрепата за преодоляване на обучителните затруднения чрез ранно идентифициране на потребностите на децата предотвратява натрупването на образователни дефицити.

В рамките на конференцията еврокомисарят по въпросите на кохезията и реформите Елиза Ферейра посочи, че всички деца трябва да имат достъп до качествени услуги. „Грижата за децата трябва да бъде на много високо качество, да се инвестира в учебните програми, в ресурсите, и най-важното в педагозите“, добави тя. Еврокомисарят отбеляза още, че Министерството на образованието и науката работи активно по различни проекти за подобряване на развитието на децата.

Министърът на труда и социалната политика Деница Сачева посочи, че осигуряването на подкрепяща среда за децата и техните семейства оказва съществено влияние върху цялостното им развитие и успех в по-късен етап. Именно затова инвестициите в грижата в ранна възраст са ключова предпоставка за осигуряване на възможности за най-добър старт в живота на всички.

Ангелиева постави акцент и върху Стратегическата рамка за развитие на образованието, обучението и ученето в България за периода до 2030 г., която беше приета от правителството. По думите й за първи път се създава такъв документ, който да обхваща всички политики, свързани със знанието и развитието както на децата и учениците, така и на учителите, непедагогическите специалисти и професионалистите от неправителствения сектор. Постигнатите резултати са вследствие на доброто сътрудничество между институциите и местните структури. Заместник-министърът подчерта, че в следващия програмен период подобряването и развитието на ранното детско образование ще бъде поставено отново като приоритет.

В събитието взеха участие още заместник-министри, представители на международни организации, водещи европейски учени, университетски преподаватели и др.

Назад

КОМЕНТАРИ

Във връзка с решение на Европейския съд в Люксембург, ви уведомяваме, че авторът на коментара под тази статия носи съдебна отговорност за послания, които са нецензурни, насаждат омраза, призовават към насилие или са клеветнически. При съгласието Ви, ние ще създадем бисквитка на компютърът ви, която ще бъде запазена следващите 7 дни.