Има ли общото и, ако да, какво е различното в барока и романтизма? Тази тайна разкриват музикантите от „Concerto Antico” с органов концерт на 21 септември от 19.30 ч. в католическата катедрала „Св. Йосиф” в София. Той е в рамките на Европейски дни на наследството – София 2019.

Проявата е по инициатива и се осъществява от консорта за старинна музика „Concerto Antico”. Участниците в кнцерта са: Янко Маринов – орган, Деян Иванов – обой, Константин Кожухаров – обой, Сабина Йорданова – фагот, Дона Стоянова – сопрано,

Ивайло Донко – тенор и със специалното участие на Николай Казаков – кларинет.

Скъпи приятели, колеги и почитатели на музиката, заповядайте на 21 септември от 19:30 ч. в Католическата катедрала „Св. Йосиф“ в София на органов концерт на консорта за старинна музика Concerto antico в състав: Янко Маринов – орган, Деян Иванов – обой, Константин Кожухаров – обой, Сабина Йорданова – фагот, Дона Стоянова – сопрано, Ивайло Донков – тенор и специалното участие на Николай Казаков – кларинет.

По програма ще прозвучат творби на Ж. Титлуз, С. А. Шерер, Д. Букстехуде, Зеленка А. Вивалди, Й. С. Бах, Г. Фр. Хендел, Ф. Лист и М. Регер.

Бароковите творби ще бъдат изпълнени на семплираните регистри на старинния орган от Щрасбург (Австрия, ок. 1740 година), а произведенията от Лист и Регер ще прозвучат на романтични органи от 19 и 20 век.

Барок и романтизъм в европейската музика продължава търсенето на връзките между бароковата и романтичната музика, осъществявано от ансамбъла за старинна музика „Кончерто антико“ в поредица концерти. Обикновено школските музиковедски изследвания наблягат на стилистичната разлика между бароковата и музиката на романтизма. Посочва се например, че афектите и страстите на барока в романтизма се въплъщават в емоции-чувства, че архитектониката и отчетливата детайлност на барока (разпознаваемостта на елементите) е заместена от обща вълна и енергия, от линеарност и преливащи форми (по изследователя Ернст Курт). В този си проект Concerto antico ще представи друг поглед – общото, близостта в музиката на барока и романтизма на Европа, както и в частност на Франция, особено при конкретни автори, са видими. Връзките са проследими както в духовната (религиозната), така и в светската музика: не само в универсалната теория на музиката, техниката и изразните средства – полифония, хармония, мелодика, интервали, универсалната символика, реторика, но и в тематиката – странстването, героиката, състраданието, стремежите към възвишеното и божественото и разбирането на човешкото.

Коментари

Във връзка с решение на Европейския съд в Люксембург, ви уведомяваме, че авторът на коментара под тази статия носи съдебна отговорност за послания, които са нецензурни, насаждат омраза, призовават към насилие или са клеветнически. При съгласието Ви, ние ще създадем бисквитка на компютърът ви, която ще бъде запазена следващите 7 дни.

Подобни новини

Рита Гомес, режисьор: Киното и литературата ни помагат да опознаем себе си

Тя е сред най-утвърдените имена на португалската кинематографична карта. Изкуството тече във вените на Рита Азеведо Гомес, като дори и в напълно приятелски разговор тя ще намери причина да вмъкне някое и друго изречение за картината, която е видяла на стената в хотелската си стая или мелодията, която звучи по радиото. Днес ви срещаме с нея по повод представянето на последния й авторски филм „Португалката“, която бе част от основната конкурсна програма на литературно-филмовия фестивал CineLibri.

Световноизвестният музикант почина на 81-годишна възраст в болница в Солун

Милчо Левиев вече свири неравноделни шедьоври на небето

Световноизвестният музикант почина на 81-годишна възраст в болница в Солун

Милчо Левиев, един от най-ярките български музиканти, чийто талант не се събираше нито в географски, нито в стилови рамки, почина на 81-годишна възраст в събота вечер, след тежко боледуване в болница в Солун.