За поредна година таксиметровите шофьори искат минималната цена за километър в столицата да стане един лев за дневна тарифа и с десет стотинки отгоре при нощния превоз. Миналата година общинските съветници в София решиха с гласуване на минималната цена за услуга, че такситата не може да искат по-малко от 77 ст. на километър през деня и 88 ст. на километър през нощта.

Дотогава в столицата нямаше фиксирана минимална цена

а само максимална на стойност - 1,30 лв. на км през деня и 1,95 лв. на км през нощта. Липсата на ясна минимална цена предизвика и протести.

Минималните и максималните тарифи по принцип трябва да се актуализират всяка година, което е разписано в закона и общинските съвети го решават. В най-големия град вече осма година няма промяна на тарифи и такси, коментираха пред „Монитор“ от четирите големи национално представени организации - Съюз „Такси“, Браншовата камара на таксиметровите превозвачи, Националния съюз на превозвачите и Асоциация на таксиметровите синдикати.

Изменение на трите таксите - повикване, първоначална и престой, ще бъдат предложени от бранша за изменение на наредбата за услугите им след приемане на преминалия вече обществено обсъждане Закон за автомобилните превози. Според шофьорите е необходимо

и тези такси да имат минимални и максимални цени

„Така един път и завинаги да има рамка, за да няма злоупотреби. Отдолу сега се прави дъмпинг на пазара, а трябва да се избегнат измамите при превозите, от които страдат клиентите“, смята Кирил Ризов от Съюз „Такси“.

Таксиметровите шофьори искат и конкретно да бъде разписано в закона, че до 31 октомври всяка година общинските съвети ще решават за актуализация на данъка и тарифите на таксиметровите услуги. Ако не гласуват нищо, остава старият размер, но при промяна тя да важи от началото на следващата година.

Такситата да карат и по бус лентите, но само ако возят пътници. Идеята е стара, но за пореден път ще бъде дискутирана при разискванията на измененията на Закона за автомобилните превози в транспортната комисия. Сега предложението отново е на масата, а целта на

промяната е да улесни придвижването с такси

и пътниците по-лесно да преодоляват задръстванията и да стигат до там, за където са тръгнали. Против шофиране в бус лентата са неправителствени организации, една от тях е „Спаси София“.

Коментари

Във връзка с решение на Европейския съд в Люксембург, ви уведомяваме, че авторът на коментара под тази статия носи съдебна отговорност за послания, които са нецензурни, насаждат омраза, призовават към насилие или са клеветнически. При съгласието Ви, ние ще създадем бисквитка на компютърът ви, която ще бъде запазена следващите 7 дни.

Подобни новини

Желязков: Спад на авиотрафика със 75%, пътниците в железниците наполовина (ОБНОВЕНА)

Чуваме гласа на хората, в зависимост от тежестта на последиците ще предприемем мерки в симетрия с останалите в държавата. Товарният транспорт работи на максимум. Това е необходимата структура, за да функционира икономиката, коментира пред БНР министърът на транспорта Росен Желязков.

1 млн. пътници по-малко през март на летището в Атина

Почти милион по-малко пътници са минали през международното летище на Атина през март, пише „Катимерини“. Миналият месец е най-лошият в историята на аеродрума, като спадът на годишна база на обслужените пасажери е над 61%, уточнява изданието.

Шефът на тола: Пътните такси са държавни такси и подлежат на плащане и в извънредното положение

Пътните такси, каквито са електронните винетки и тол таксите, са държавни такси и подлежат на плащане дори в ситуация на извънредно положение. Това каза проф. Олег Асенов, член на Управителния съвет на Агенция „Пътна инфраструктура“ пред БНР, попитан за възможността да бъде удължен срокът на годишните е-винетки заради извънредното положение.