За да не е винаги чуждото най-хубаво

За да не е винаги чуждото най-хубаво

От вчера във фейсбук се върти един виц, че благодарение на Гърция у нас ще направим всенароден тестов скрининг за коронавирус. Само трябвало да се молим лабораториите да смогнат.

Смешката бе разпространена дори от главния държавен инспектор доц. Ангел Кунчев. Къде на майтап, къде истина, обаче нашенци се оказаха издръжливи. Показаха, че са готови на всичко-да хабят време и нерви, само и само да отидат на заветната почивка в Гърция. Там щели да се почувстват хора. Редят се на опашки с часове-първо да направят задължителния PCR, а след това отново с часове да чакат на границата. В същото време у нас плажовете, басейните и къщите за гости вече са отворили врати и чакат своите клиенти. Българите обаче от край време са мнението, че чуждото винаги е по-хубаво. И вместо да се възползват от красотите на българската природа, предпочитат да пълнят джобовете на гръцкия бизнес. Вярно е, че е личен избор къде да почиваш-дали на нашето море или чуждото.

Веднага някой ще каже на висок глас, че цените в гръцките курорти са по-ниски, а отношението на хотелиерите и ресторантьорите далеч на по-високо ниво отколкото на българското Черноморие.  Вярно е, че обслужването по морето не беше най-силните ни страни през последните години и в бранша страдаха от хроничен недостиг на кадри. Налагаше се да внасяме от чужбина. Заради пандемията пък секторът се оказа един от най-потърпевшите и дори малкото качествени кадри остават без работа. Сега се опитваме всячески да спасим сезона и да се справим с конкуренцията в съседните страни.

У нас има достатъчно варианти за почивка, независимо дали става дума за планински, морски или културен туризъм. Въпросът е кой какво търси. Нека се замислим обаче струва ли си да подкрепяме чуждата икономика и туризъм и то с цената на висене по опашки и харчове за PCR-и. В същото време нека хотелиери и ресторантьори си вземат поука от сегашната ситуация и това им е обеца на ухото. Защото имаме прекрасни места, които можем да рекламираме, както и автентична и вкусна българска кухня. Едва ли някой може да замени традиционната ни шопска салата. Едва ли е нужно и да спорим кой е измислил мусаката-дали е наше или гръцко ястие. Важното е да се научим да печелим клиента. В противен случай ще харчим спестяванията си по чуждите курорти и ще подпомагаме икономиката на съседите, които също се опитват всячески да спасят туристическия сезон. Така че няма нужда да развяваме българското знаме, за да се правим на големи патриоти. Но в момент на криза е добре да защитим родната икономика. Пък ще видим дали хотелиерите ще ни се отблагодарят. Може би от това лято зависи дали ще си върнат българския клиент. Защото колкото и да залагаме на уикенд почивките, в крайна сметка може те да се окажат спасителният пояс за сезона. Пък накрая всеки ще си извади поука.

 

 

 

 

Назад

КОМЕНТАРИ

Във връзка с решение на Европейския съд в Люксембург, ви уведомяваме, че авторът на коментара под тази статия носи съдебна отговорност за послания, които са нецензурни, насаждат омраза, призовават към насилие или са клеветнически. При съгласието Ви, ние ще създадем бисквитка на компютърът ви, която ще бъде запазена следващите 7 дни.