0

114 от машините за чужбина ще бъдат превозени по въздух с дипломатическо карго, а останалите 307 ще стигнат до дипломатическите ни представителства с автомобил. Това стана ясно по време на днешното заседание на Централната избирателна комисия , след писмо от външно министерство, с което те представят транспортния план за машините за секциите зад граница.

114 от машините за чужбина ще бъдат превозени по въздух с дипломатическо карго, а останалите 307 ще стигнат до дипломатическите ни представителства с автомобил. Това стана ясно по време на днешното заседание на Централната избирателна комисия , след писмо от външно министерство, с което те представят транспортния план за машините за секциите зад граница.

МВР пък ще трябва да охранява колите с машините до стигането им до граничните пунктове.

Иначе тези 421 устройства ще бъдат разположени в 273 секции, като в 148 от тях ще има по две. Всяко устройство се транспортира, поставено в пломбиран транспортен куфар. Предаването на всяка машина се извършва с приемо-предавателен протокол, в който се посочват съответните номера, включително номер на секцията. Всички машини, предвидени за гласуването в чужбина, вече са изпратени в българските представителства.

Транспортирането на машините до секции извън страната става от външно министерство до съответните дипломатически и консулски представителства. ДКП-та на свой ред трябва да доставят получените машини по секциите. Допълнителните 1637 машини за гласуване се очакват тази вечер в София.

По време на заседанието ЦИК започна и обсъждането на доклада за приключването по предишния договор със "Сиела Норма" за доставката на 9600 машини. От ЦИК обаче поискаха от юристите на комисията да го допълнят, поради което бе оставен за разглеждане за следобедното заседание.

ЦИК реши още да пратят писмо до регистрираните за вота партии и коалиции и по тяхно желание могат да им предоставят машини за гласуване, с демоверсията за разяснителна кампания и демонстрации сред гражданите из страната.

Отделно от това ЦИК реши две от машините, които са ползвани на частичния местен вот на 27 юни да не се ползват за балотажа следващата седмица. Оказва се, че по време на вота токът е изключил, двете машини са спрели, тъй като батерията не е била включена. В точно в този момент двама избиратели са били пред устройствата. Когато токът отново е дошъл, машините са изкарали половин разписка и с разместени букви. От СИК са зачели техния вот. В края на изборния ден обаче при пускането на финалния протокол от машината се оказва, че тези гласове не са били отчетени от самото устройство. По време на заседанието стана ясно, че такива казуси не са били описани в методическите указания. при такива случаи двете е-бюлетини, които са били непълни, е трябвало да бъдат унищожени, а на двамата избиратели да се нова карта и втори опит за вот.