За миналата година данните от вътрешния туризъм са за над 3,75 милиона реализирани пътувания от българи във вътрешността на страната. Това каза министърът на туризма Николина Ангелкова на конференцията "Естествено в България - 2019 година на вътрешния туризъм", цитирана от „Фокус“.

България - 2019 година на вътрешния туризъм", цитирана от „Фокус“.

„Най-висок е делът им през третото тримесечие, по време на лятната почивка. Реализирани нощувки от българи през този период са над 8,7 млн., което е ръст от 2,3 %“, отчете още министърът.

Николина Ангелкова допълни, че увеличението не е голямо, ръст, но е показателно, че се върви нагоре. „Със сигурност ни амбицира все повече да работим в посока насърчаване на вътрешния туризъм. Конкретните мерки, които предприемаме, за да насърчим вътрешния туризъм, са свързани с активности и събития, които сме предвидили тази година. Споменах за стартиране на кампания за насърчаване на вътрешния туризъм като „Неочаквана ваканция“, каза тя. По думите ѝ са предвидени все повече събития, за да се направят малко познатите места известни. „От друга страна е непрекъснатият диалог, който имаме с бизнеса“, допълни министър Ангелкова.

В изказването си на форума, Ангелкова уточни, че вече са учредени са 7 от 9 организации за управление на туристически райони по проект по Оперативна програма "Иновации и конкурентоспособност". По думите й, преди две години министерството на туризма се е преборило да бъде пряк бенефициент по европрограмата. „Имаме одобрен проект на стойност 10 млн. лв. за организациите за управление на туристически райони“, уточни тя. По думите й остават още две организации, за да може да се довърши процесът. „Насочили сме ресурс към всяка една организация, свързан както с укрепване на капацитета, така и с разработване на конкретни маркетингови стратегии“, заяви още министърът.

Тя допълни, че се стимулира участието на различни международни борси, както и изработването на конкретни рекламни материали. „Една голяма част от проекта обхваща и е свързана с дигиталния маркетинг. Успяхме да се преборим с това да довършим процедурата за обновяване на туристическия сайт на България. Имаме вече избран изпълнител и започва обновяването на сайта, така че да можем да отговаряме на най-съвременните и модерни дигитални изисквания, за да рекламираме допълнително България като предпочитана туристическа дестинация. Неразделна част от тази активност е свързана и с насърчаване на вътрешния туризъм“, каза още Ангелкова.

По отношение на законодателните мерки за насърчаване на вътрешния туризъм, министърът обърна внимание в промените в Закона за туризма, които предстоят. „Те са свързани със статута на националните ни курорти, които са имиджа на българския туризъм с това да задължим създаването на така наречените консултативни съвети по туризъм по места с общините. Изключително важни, за да може бизнесът и туристическият сектор да участва пряко в решенията и политиките на съответния регион. Разбира се, и създаването на организациите за управление на туристическите райони“, обясни Ангелкова.

На конференцията Кубрат Пулев с нов видеоклип подкрепи българския туризъм. "Ако не обичаш България, не обичаш и себе си", казва във видеото шампионът. Клипът бе представен премиерно на конференцията. Във видеото Кубрат Пулев  разказва за красотите и героичната история на страната ни, за великите победи на българските спортисти и защо не би излязъл на ринга под друг флаг, освен родния.

„Ходим навсякъде по света, а не знаем достатъчно за родината си. Аз избрах българският туризъм, защото ако не познаваш България, не познаваш и себе си. Обичам България и българския народ“, казва Пулев във видеото.

Коментари

Във връзка с решение на Европейския съд в Люксембург, ви уведомяваме, че авторът на коментара под тази статия носи съдебна отговорност за послания, които са нецензурни, насаждат омраза, призовават към насилие или са клеветнически. При съгласието Ви, ние ще създадем бисквитка на компютърът ви, която ще бъде запазена следващите 7 дни.

Подобни новини

Автомивки на бъдещето показват на Есен 2019-09-19

Футуристични автомивки ще бъдат представени за първи път у нас на изложбата „Ауто сити Пловдив 2019“ само няколко дни след европейската им премиера  в Амстердам. Те са сред новостите на Международния технически панаир, който ще се проведе от 23 до 28 септември, съобщиха от изложението.

Близо 40% от българите оптимисти за успешен бизнес у нас (ОБНОВЕНА)

Над една трета от българите или 39% смятат, че може да се прави успешен бизнес у нас. 34% обаче са на обратното мнение, показва социологическото проучване, проведено от работодателските организации във връзка със стартиралата инициатива „Да успеем в България!“.