0

П ървото BMW 8-а серия се продаваше почти 10 години, но до края на живота си през 1999 г. се произвеждаше само като купе с две врати. През миналата година баварците възродиха Серия 8, като освен версията Coupe, сега се появиха и още два нови модела в гамата – открития Convertible и Gran Coupe с 4 врати. Новият кабриолет Серия 8 е не само първият по рода си модел в гамата на марката, но и най-красивото BMW правено някога. Разкошният модел в най-високия клас се присъединява към купето в новия луксозен сегмент, където BMW се стреми да бъде важен играч.

Първото BMW 8-а серия се продаваше почти 10 години, но до края на живота си през 1999 г. се произвеждаше само като купе с две врати. През миналата година баварците възродиха Серия 8, като освен версията Coupe, сега се появиха и още два нови модела в гамата – открития Convertible и Gran Coupe с 4 врати. Новият кабриолет Серия 8 е не само първият по рода си модел в гамата на марката, но и най-красивото BMW правено някога. Разкошният модел в най-високия клас се присъединява към купето в новия луксозен сегмент, където BMW се стреми да бъде важен играч.

Докато купето на BMW Серия 8 има мускулест и спортен външен вид, загубата на покрив добавя красота и разкош. Без покрив кабриолетът е еднакво зашеметяващ и луксозен, едновременно елегантен и спортен, което го прави толкова привлекателен, че приковава погледите на всички участници в движението. Когато е закрит, не бие толкова много на очи, но веднага щом свалите покрива, красивите му дизайнерски линии завъртат много глави.

Кабриолетът BMW М850i xDrive Convertible тежи 2015 кг, което е със 125 кг повече от купето M850i xDrive, така че усещането при шофиране е много подобно. Благодарение на леката си конструкция, използваща алуминий, магнезий и армирана карбонова пластмаса, кабриолетът M850i притежава почти същата твърдост като купето. В кабриолета тя е увеличена, благодарение на допълнителния опорен панел под предния мост, по-твърдите А-колони и торсионния пръстен над задния мост. Новата система за защита от преобръщане е проектирана за специално за кабриолета, за да предпази четирите пътника, дори когато колата е без твърд покрив. Системата за защита има две алуминиеви ламели зад подглавниците на задните седалки.

Шофирането зад волана на BMW М850i xDrive Convertible е истинско удоволствие. Кабриолетът ви посреща с премиум салон, който наследява почти всички елементи от купето. Качествената кожена тапицерия на предните седалки е превъзходна, а комбинацията с полиран алуминий и черен пиано лак прави преживяването още по-приятно за водача. Върху педалите и праговете са поставени метални пластини. Спортният М-волан е отличен за управление, а селекторът за превключване и бутонът за стартиране на двигателя са кристални.

Пред погледа на шофьора е 12,3-инчовият екран, който показва всички данни от контролните прибори, като неговата конфигурация може да бъде променена според предпочитанията на водача. Най-важните данни за движението се проектират върху предното стъкло. Традиционно централният панел за BMW е насочен към водача. На върха му е разположен 10,25-инчов сензорен дисплей на мултимедийната система iDrive. Той е чувствителен на допир, но за по-голямо удобство при шофиране може да се управлява и с кръглия джойстик на централния тунел, а също така разпознава гласови команди на английски. Бутоните за управление на аудиосистемата и климатроника са малко и са разположени интуитивно.

Стандартно BMW М850i xDrive Convertible разполага с електрически предни седалки и кормилна колона с памет на настройките. Спортните седалки със странични опори осигуряват отлична позиция на тялото, но в същото време остават меки и удобни, като са оборудвани с отопление и вентилация. Специфично за кабриолета има опционална система за отопление на тила на шофьора и пътника отпред, чийто въздуховоди са интегрирани в подглавниците на предните седалки и духат топъл въздух, за да осигурят комфорт при отворен покрив дори при студено време.

Серийното оборудване включва ветробран, който се монтира в задната част, за да предотврати нежеланите завихряния на въздуха при шофиране под открито небе. Освен това се предлага и подгряване на волана. Текстилният покрив може да бъде повдигнат или свален само за 15 секунди при скорост до 50 км/ч. Той се прибира в багажника, който е с намалена практичност и събира 350 литра. Въпреки това в него все още може да се натовари куфар и малка раница. Също така, поради по-стеснената част около задните седалки, пътниците отзад имат по-малко пространство за раменете. Като цяло задните седалки могат да се използват само за по-къси разстояния. Като опция се предлага и M-пакет, който добавя карбонови рамки на решетките, капаци на огледалата и заден дифузьор.

Само с натискането на един бутон текстилният покрив се прибира и пътниците в кабриолета BMW M850i xDrive вече се наслаждават на усещането под открито небе. Нищо не спира слънчевите лъчи, така че не пропускайте очила и шапка, също и защитен спрей или крем. С ветробран в салона е впечатляващо спокойно и тихо.

Режим Sport Plus за стабилна позиция и вълнуваща езда

V8 битурбо бензинов мотор с 530 конски сили спринтира светкавично при старт и изпреварване

Зад волана на BMW M850i Convertible със система xDrive удоволствието е неописуемо, независимо дали шофирате със закрит или открит покрив. Основна заслуга затова има 4,4-литровият V8 бензинов битурбо двигател под капака, който произвежда 530 конски сили и чудовищните 750 Нм въртящ момент, налични в огромния интервал от 1800 до 4600 об/мин. Спринтът от място до 100 км/ч отнема едва 3,9 секунди, което е само с 0,2 секунди по-бавно от купето. По-важното е, че ускорението от 80 до 120 км/ч става за по-малко от 4 секунди и изпреварванията с малка видимост са бързи и безопасни. Максималната скорост е ограничена до 250 км/ч.

В комфортен режим управлението на кабриолета наподобява на купето, като разчита на същото уверена позиция на пътя с плавно ускорение. Кормилното управление не е толкова остро, колкото в спортните режими, педалът на газта има по-голям ход, а окачването ни напомня, че в крайна сметка това е кола за комфортно шофиране. Шумът от изпускателната система е неутрален, така че движението е приятно дори при отворен покрив и високи скорости. Моторът е съчетан с 8-степенната скоростна кутия на ZF, която осигурява гладко и прецизно превключване, независимо дали шофирате в автоматичен режим или сменяте ръчно чрез пластините зад волана.

Ако искате доза адреналин в кръвта, преминете към режим Sport, а след това към Sport Plus, с който пуска спортния дух на кабриолета. С отворен покрив нищо не може да приглуши звукът на мощния двигател V8 и пукотевицата от неговата М-изпускателна система. Звукът е изкуствено подобрен от аудиосистемата Bowers & Wilkins Diamond, но това само засилва ръмженето от V8. Адаптивното спортно окачване се стяга, което придава на разкошния кабриолет по-стабилна позиция за вълнуваща езда. Воланът става по-директен и позволява да вземате завоите все по-бързо. Има отлична обратна връзка от пътя и ще ви накара да се чувствате като рали пилот.

Дори ако натискате силно газта, шасито е доста твърдо и пътното поведение е солидно, така че само професионален шофьор ще забележи малките разлики между купето и кабриолета. Задният диференциал впечатлява и позволява да се забавлявате с колата, като запазва безопасността на пътя. Откритият модел се управлява по-хазартно, като задният мост понякога леко се плъзга, но системата xDrive не позволява своеволия. Разбира се, контролиран дрифт може да се постигне лесно, но само върху настилка с много ниско сцепление – на черен път или евентуално на сняг.

Безспорно новото BMW M850i xDrive Convertible предлага най-високото ниво на лукс и изработка в съвременната гама на марката. Това е наистина е разкошен кабриолет, който се превръща в надежден и приятен спътник на дълги пътувания. И докато повечето автомобили ще ви отведат от точка А до точка Б, кабриолетът BMW M850i го прави със стил, динамика и с много удоволствието под открито небе.

Технически характеристики

BMW М850i xDrive Convertible

4,4-литров 8-цилиндров битурбо бензинов двигател

8-степенна автоматична скоростна кутия Steptronic

530 к.с. максимална мощност при 5500-6000 об/мин

750 Нм максимален въртящ момент при 1800-4600 об/мин

3,9 секунди ускорение от 0 до 100 км/ч

250 км/ч максимална скорост

10,0 л/100 км среден разход на бензин

229 г/км емисии на СО2

260 650 лева цена на модела