Първото BMW 8-а серия се продаваше почти 10 години, но до края на живота си през 1999 г. се произвеждаше само като купе с две врати. През миналата година баварците възродиха Серия 8, като освен версията Coupe, сега се появиха и още два нови модела в гамата – открития Convertible и Gran Coupe с 4 врати. Новият кабриолет Серия 8 е не само първият по рода си модел в гамата на марката, но и най-красивото BMW правено някога. Разкошният модел в най-високия клас се присъединява към купето в новия луксозен сегмент, където BMW се стреми да бъде важен играч.

Докато купето на BMW Серия 8 има мускулест и спортен външен вид, загубата на покрив добавя красота и разкош. Без покрив кабриолетът е еднакво зашеметяващ и луксозен, едновременно елегантен и спортен, което го прави толкова привлекателен, че приковава погледите на всички участници в движението. Когато е закрит, не бие толкова много на очи, но веднага щом свалите покрива, красивите му дизайнерски линии завъртат много глави.

Кабриолетът BMW М850i xDrive Convertible тежи 2015 кг, което е със 125 кг повече от купето M850i xDrive, така че усещането при шофиране е много подобно. Благодарение на леката си конструкция, използваща алуминий, магнезий и армирана карбонова пластмаса, кабриолетът M850i притежава почти същата твърдост като купето. В кабриолета тя е увеличена, благодарение на допълнителния опорен панел под предния мост, по-твърдите А-колони и торсионния пръстен над задния мост. Новата система за защита от преобръщане е проектирана за специално за кабриолета, за да предпази четирите пътника, дори когато колата е без твърд покрив. Системата за защита има две алуминиеви ламели зад подглавниците на задните седалки.

Шофирането зад волана на BMW М850i xDrive Convertible е истинско удоволствие. Кабриолетът ви посреща с премиум салон, който наследява почти всички елементи от купето. Качествената кожена тапицерия на предните седалки е превъзходна, а комбинацията с полиран алуминий и черен пиано лак прави преживяването още по-приятно за водача. Върху педалите и праговете са поставени метални пластини. Спортният М-волан е отличен за управление, а селекторът за превключване и бутонът за стартиране на двигателя са кристални.

Пред погледа на шофьора е 12,3-инчовият екран, който показва всички данни от контролните прибори, като неговата конфигурация може да бъде променена според предпочитанията на водача. Най-важните данни за движението се проектират върху предното стъкло. Традиционно централният панел за BMW е насочен към водача. На върха му е разположен 10,25-инчов сензорен дисплей на мултимедийната система iDrive. Той е чувствителен на допир, но за по-голямо удобство при шофиране може да се управлява и с кръглия джойстик на централния тунел, а също така разпознава гласови команди на английски. Бутоните за управление на аудиосистемата и климатроника са малко и са разположени интуитивно.

Стандартно BMW М850i xDrive Convertible разполага с електрически предни седалки и кормилна колона с памет на настройките. Спортните седалки със странични опори осигуряват отлична позиция на тялото, но в същото време остават меки и удобни, като са оборудвани с отопление и вентилация. Специфично за кабриолета има опционална система за отопление на тила на шофьора и пътника отпред, чийто въздуховоди са интегрирани в подглавниците на предните седалки и духат топъл въздух, за да осигурят комфорт при отворен покрив дори при студено време.

Серийното оборудване включва ветробран, който се монтира в задната част, за да предотврати нежеланите завихряния на въздуха при шофиране под открито небе. Освен това се предлага и подгряване на волана. Текстилният покрив може да бъде повдигнат или свален само за 15 секунди при скорост до 50 км/ч. Той се прибира в багажника, който е с намалена практичност и събира 350 литра. Въпреки това в него все още може да се натовари куфар и малка раница. Също така, поради по-стеснената част около задните седалки, пътниците отзад имат по-малко пространство за раменете. Като цяло задните седалки могат да се използват само за по-къси разстояния. Като опция се предлага и M-пакет, който добавя карбонови рамки на решетките, капаци на огледалата и заден дифузьор.

Само с натискането на един бутон текстилният покрив се прибира и пътниците в кабриолета BMW M850i xDrive вече се наслаждават на усещането под открито небе. Нищо не спира слънчевите лъчи, така че не пропускайте очила и шапка, също и защитен спрей или крем. С ветробран в салона е впечатляващо спокойно и тихо.

Режим Sport Plus за стабилна позиция и вълнуваща езда

V8 битурбо бензинов мотор с 530 конски сили спринтира светкавично при старт и изпреварване

Зад волана на BMW M850i Convertible със система xDrive удоволствието е неописуемо, независимо дали шофирате със закрит или открит покрив. Основна заслуга затова има 4,4-литровият V8 бензинов битурбо двигател под капака, който произвежда 530 конски сили и чудовищните 750 Нм въртящ момент, налични в огромния интервал от 1800 до 4600 об/мин. Спринтът от място до 100 км/ч отнема едва 3,9 секунди, което е само с 0,2 секунди по-бавно от купето. По-важното е, че ускорението от 80 до 120 км/ч става за по-малко от 4 секунди и изпреварванията с малка видимост са бързи и безопасни. Максималната скорост е ограничена до 250 км/ч.

В комфортен режим управлението на кабриолета наподобява на купето, като разчита на същото уверена позиция на пътя с плавно ускорение. Кормилното управление не е толкова остро, колкото в спортните режими, педалът на газта има по-голям ход, а окачването ни напомня, че в крайна сметка това е кола за комфортно шофиране. Шумът от изпускателната система е неутрален, така че движението е приятно дори при отворен покрив и високи скорости. Моторът е съчетан с 8-степенната скоростна кутия на ZF, която осигурява гладко и прецизно превключване, независимо дали шофирате в автоматичен режим или сменяте ръчно чрез пластините зад волана.

Ако искате доза адреналин в кръвта, преминете към режим Sport, а след това към Sport Plus, с който пуска спортния дух на кабриолета. С отворен покрив нищо не може да приглуши звукът на мощния двигател V8 и пукотевицата от неговата М-изпускателна система. Звукът е изкуствено подобрен от аудиосистемата Bowers & Wilkins Diamond, но това само засилва ръмженето от V8. Адаптивното спортно окачване се стяга, което придава на разкошния кабриолет по-стабилна позиция за вълнуваща езда. Воланът става по-директен и позволява да вземате завоите все по-бързо. Има отлична обратна връзка от пътя и ще ви накара да се чувствате като рали пилот.

Дори ако натискате силно газта, шасито е доста твърдо и пътното поведение е солидно, така че само професионален шофьор ще забележи малките разлики между купето и кабриолета. Задният диференциал впечатлява и позволява да се забавлявате с колата, като запазва безопасността на пътя. Откритият модел се управлява по-хазартно, като задният мост понякога леко се плъзга, но системата xDrive не позволява своеволия. Разбира се, контролиран дрифт може да се постигне лесно, но само върху настилка с много ниско сцепление – на черен път или евентуално на сняг.

Безспорно новото BMW M850i xDrive Convertible предлага най-високото ниво на лукс и изработка в съвременната гама на марката. Това е наистина е разкошен кабриолет, който се превръща в надежден и приятен спътник на дълги пътувания. И докато повечето автомобили ще ви отведат от точка А до точка Б, кабриолетът BMW M850i го прави със стил, динамика и с много удоволствието под открито небе.

Технически характеристики

BMW М850i xDrive Convertible

4,4-литров 8-цилиндров битурбо бензинов двигател

8-степенна автоматична скоростна кутия Steptronic

530 к.с. максимална мощност при 5500-6000 об/мин

750 Нм максимален въртящ момент при 1800-4600 об/мин

3,9 секунди ускорение от 0 до 100 км/ч

250 км/ч максимална скорост

10,0 л/100 км среден разход на бензин

229 г/км емисии на СО2

260 650 лева цена на модела

Коментари

Във връзка с решение на Европейския съд в Люксембург, ви уведомяваме, че авторът на коментара под тази статия носи съдебна отговорност за послания, които са нецензурни, насаждат омраза, призовават към насилие или са клеветнически. При съгласието Ви, ние ще създадем бисквитка на компютърът ви, която ще бъде запазена следващите 7 дни.

Подобни новини

Новият открит кросоувър става единственият кабриолет в гамата на марката

Volkswagen T-Roc сваля шапка за следващата пролет

Новият открит кросоувър става единственият кабриолет в гамата на марката

На автосалона във Франкфурт през септември Volkswagen ще представи изцяло новия компактен кросоувър с мек сгъваем покрив T-Roc Cabriolet. Интересът към новия кабриолет беше провокиран с прототипа T-Cross Breeze, а серийният модел е построен на базата на едноименния компактен кросоувър T-Roc. По този начин Volkswagen T-Roc Cabriolet става единственият открит модел в гамата на марката, след като през последните години бяха спрени поетапно кабриолетите с текстилен покрив Beetle и Golf, както и купе-кабриолетът с твърд сгъваем покрив Eos.

Четвъртото поколение на модела превъзхожда конкурентите с дизайн и пътно поведение

Ford Focus стана новият лидер в сегмента на Golf

Четвъртото поколение на модела превъзхожда конкурентите с дизайн и пътно поведение

В компактния клас, наричан С-сегмент, най-често лидерската позиция се заема от Volkswagen Golf. Дори в Германия този клас коли е популярен като сегмента на Golf. В момента обаче германският еталон е твърде остарял за да се справи с появилия се през миналата година Ford Focus. Четвъртото поколение на модела дебютира у нас неотдавна и бързо се наложи като един от най-желаните и атрактивни модели в С-сегмента, превъзхождайки основните конкуренти като Volkswagen Golf, Opel Astra, KIA Ceed и Renault Megane с атрактивен дизайн и вълнуващо пътно поведение.

Infiniti QX50 изпъква с хармоничен дизайн, луксозен интериор и прогресивен двигател

Достоен конкурент на германската тройка

Infiniti QX50 изпъква с хармоничен дизайн, луксозен интериор и прогресивен двигател

Първото поколение на Infiniti QX50 се появи през 2013 г. като актуализирана версия на модела Infiniti EX. Той беше премиум кросоувър със среден размер, дебютирал през 2008 г. Старото Infiniti QX50 трудно можеше да се нарече силен конкурент на тогавашните Audi Q5, BMW X3 или Mercedes GLK, тъй като не блестеше с качества и оставаше в сянката на германските модели. Новото Infiniti QX50 обаче е сериозна заплаха за германската тройка, тъй като японският кросоувър изпъква с хармоничен дизайн, луксозен интериор, иновативен бензинов турбодвигател и множество нови технологии и асистенти, които го превръщат в достоен конкурент на новите модели.