Вълчев: При 200 заболели на ден между 10-15 ще бъдат учители и ученици

Вълчев: При 200 заболели на ден между 10-15 ще бъдат учители и ученици

500 подали заявления за дистанционна форма на обучение

Статистически ако имаме по 200 заболели на ден, между 10-15 минимум ще бъдат ученици и учители, посочи образователният министър Красимир Вълчев.

„Това ще бъде ситуацията през цялата година. Работещите в системата на училищното и предучилищното образование са над 3% от общия брой заети, децата в детската градина и училище са 12-13% от населението. Колкото да боледуват по-малко, трябва да свикнем с мисълта, че ще имам болни ученици и учители.”, каза той. По думите му психологически средата е спокойна, но цяла година трябва да живеем с условията на предпазливост. Образователният министър обясни, че са правилата са така направени, че да се затварят възможно най-много училища. „На всички трябва да е ясно, че ще имаме заразени не само от училище, но и пребиваването им в друга среда. В резултат на многочисленото и многочасовото взаимодействие в училище ще имаме заболели, но не очакваме бум.”, каза още Вълчев.

Три са случаите на коронавирус в училищата след старта на учебната година. Просветният министър съобщи, че ученик от езиковата гимназия в Стара Загора също е дал положителен случай. Вторият от случаите е в столичното 55 СУ „Петко Каравелов”, като учител е дал положителна пробва още преди старта на учебната година. Образователният министър посочи, че не бива да се винят педагозите и подчерта, че най- важна е личната отговорност. В Русе пък под карантина е цял клас. Според образователния министър децата и учениците, дали положителни проби, няма как да са се заразили в училище. „Може би учителите, които са започнали по-рано работа, са се заразили взаимно.”, допълни той.

На децата, които вчера и днес са останали вкъщи, трябва да им се предостави компенсаторно обучение от училищата, но то няма да бъде по пълен учебен план, тъй като няма как учебния процес да се дублира. „Има две алтернативни – да се включа чрез виртуална връзка с класната стая, но това ще е пасивно участие, тъй като учителят ще работи с децата в реалната класна стая. Може да се възлагат и допълнително задачи чрез виртуални платформи.”, каза Вълчев. Той обясни, че със социалните партньори са де обединили около мнението, че училищата трябва да осигуряват дистанционно обучение вместо това да се случва в дистанционните центрове.

Към момента заявления за дистанционна форма на обучение са подали около 500 деца. „По здравословни причини са подадени близо 280, а по желание 220. Очаквам за голяма част от тях училищата да предоставят компенсаторно обучение.”, посочи Вълчев. Те могат да се включат във виртуална връзка, да имат допълнителни задачи и контрол на изпълнението им, могат да включат и в дистанционните центрове. „Очаквам един или два от дистанционните центрове да заработят и малко деца а изберат тази алтернатива. По-добрият случай е да останат вкъщи и да запазят връзката си с училище и съучениците си.”, смята образователният министър.

Вълчев припомни, че държавата е гласувала помощи за родителите, които останат да се грижат за децата си.

Назад

КОМЕНТАРИ

Във връзка с решение на Европейския съд в Люксембург, ви уведомяваме, че авторът на коментара под тази статия носи съдебна отговорност за послания, които са нецензурни, насаждат омраза, призовават към насилие или са клеветнически. При съгласието Ви, ние ще създадем бисквитка на компютърът ви, която ще бъде запазена следващите 7 дни.