Вълчев писа отличен 5, 50 на дистанционното обучение

Вълчев писа отличен 5, 50 на дистанционното обучение

Образователният министър Красимир Вълчев постави на учителите оценка Отличен 5,50 по шестобалната система за справянето им с дистанционното обучение. Това се случи по време на конференцията "Обрязвание от А до #".

Поради социални или културни неравенства не всички деца са карали онлайн уроци. По думите на Вълчев една част от учениците не са успели да се включат заради липса на технологични възможности - интернет или устройва, с които да влизат в онлайн класните стаи." Неравенствата са факт навсякъде, в България също. Той обясни, че с помощта на мобилните оператори са прокарали интернет в много райони и донякъде този проблем е решен. За да имат всички деца дигитални устройства при повторно преминаване в онлайн обучение, такива ще се закупят за училищата, които ще ги раздават при необходимост на своите ученици.
Вълчев посочи, че сред целите пред МОН, свързани с дигитализацията, са оборудването на всички училища със STEM центрове, както и следващите 6-7 години 90% от учебното съдържание да бъде визуализирано. Уроците ще бъдат създадени от учителите, а за усилията им ще им сд заплаща. Задълбочаване на обучението за дигитална креативност и в прогимназиален етап също е сред целите на МОН. Те вече предложиха въвеждането на нов предмет за ученциите от 5 до 7 клас, който да надгражда компютърното моделиране от 3 и 4 и да бъде връзка с информационните технологии в гимназията.
Според просветния министър не трябва прекалено да се превъзнасяме по обучението чрез информационни технологии. По думите му то дори е вредно за учениците в ранна детска възраст и по-подходящо за тези в гимназиален и прогимназиален етап.
„За да развием абстрактното мислене и общата интелигентност, трябва да насърчим учениците да учат математика. Беше ми представено социологическо проучване, от което става ясно, че най-много деца и родители вярват, че областта на информационните технологии имат най-добри шансове за пълноценна трудова реализация високи доходи. Това не може без математика, а резултатите по математика са тревожно ниски“, каза министърът.

Назад

КОМЕНТАРИ

Във връзка с решение на Европейския съд в Люксембург, ви уведомяваме, че авторът на коментара под тази статия носи съдебна отговорност за послания, които са нецензурни, насаждат омраза, призовават към насилие или са клеветнически. При съгласието Ви, ние ще създадем бисквитка на компютърът ви, която ще бъде запазена следващите 7 дни.