Вторник решават дали големите учениците се връщат в клас

Вторник решават дали големите учениците се връщат в клас

Вторник ще бъде решено дали големите ученици ще се върнат за втория учебен срок. Това съобщи образователният министър Красимир Вълчев. Той уточни, че отново ще обсъдят със социалните партньори дали първи в клас да се върнат 7-и, 8-и и 12-и клас.

Засега вариантът е присъственото обучение за първите три класа да се възстанови за 2 седмици. Вълчев допълни, че остава и възможността едно училище да остане затворено по всяко едно време и по свое решение, ако ситуацията е усложнена.

Образователният министър съобщи още, че в 313 училища за учениците от първи до шести клас ще бъде удължен първият учебен срок с две седмици, тъй като през декември са провеждали дейности по интереси.

„Всички училища са квалифицирани като училища с концентрация на уязвими групи”, уточни Вълчев.  

Министърът обясни и че 23% от учителите вече са изявили желание да се ваксинират. При университетските преподаватели процентът е по-висок –близо 30. Там около 5000 от 16 000 са пожелали да си поставят ваксина.

Масовото тестване на учителите с антигенни тестове вече е започнало в градовете, където е създадена организация. По думите на министъра обаче е по-добре това да се случи към края на месеца, за да е по-близко до времето, в което големите ученици ще се върнат в класните стаи. Педагозите обаче могат да откажат да бъдат тествани.

Изпитите за 4-и и 10-и клас, които миналата учебна година бяха отменени, остават.

„Няма основание да ги отменим. Изпитите не би трябвало да притесняват нито учителите, нито учениците. Полезни са за самооценката им”, заяви Вълчев. По думите му сега сме в благоприятен сценарий, но ако обстановката е кризисна, винаги има вероятност да не е проведат.

Само с 1% от учениците не е имало педагогическо взаимодействие, докато училища бяха затворени, обясни още Вълчев по време на образователна парламентарна комисия. С останалите деца се е работило синхронно, асинхронно или комбинация от двете, носене на материали два пъти в седмица и четири пъти чуване по телефона с учителите. „С до 99% от учениците е имало взаимодействие, но то не е било толкова ефективно, колкото ако децата ходят присъствено на училище”, каза Вълчев. Тази година също ще бъде направен анализ на дистанционното обучение в края на годината.

Назад

КОМЕНТАРИ

Във връзка с решение на Европейския съд в Люксембург, ви уведомяваме, че авторът на коментара под тази статия носи съдебна отговорност за послания, които са нецензурни, насаждат омраза, призовават към насилие или са клеветнически. При съгласието Ви, ние ще създадем бисквитка на компютърът ви, която ще бъде запазена следващите 7 дни.