0

Д нес голяма част от потребителите предпочитат автомобили с висока проходимост заради техния голям просвет и задвижване на четирите колела. В същото време обаче повечето хора харесват просторния салон на лимузините и огромния капацитет на багажника на комбитата. За щастие на всички тях, на пазара има един автомобил, който съчетава тези три най-търсени качества в едно. Това е новото Subaru Outback. Шестото поколение на Subaru Outback дебютира в Европа и у нас през пролетта.

Днес голяма част от потребителите предпочитат автомобили с висока проходимост заради техния голям просвет и задвижване на четирите колела. В същото време обаче повечето хора харесват просторния салон на лимузините и огромния капацитет на багажника на комбитата. За щастие на всички тях, на пазара има един автомобил, който съчетава тези три най-търсени качества в едно. Това е новото Subaru Outback. Шестото поколение на Subaru Outback дебютира в Европа и у нас през пролетта.

Историята на Subaru Outback, което първоначално се казва Legacy Outback, започва през 1995 година. Оттогава и до днес в Европа са продадени над 300 000 екземпляра от модела в Европа и над 1,5 милиона по целия свят. Въпреки променящите се тенденции в автомобилната мода, Outback се произвежда повече от четвърт век, а новият модел има всички качества да бъде още по-успешен от предшествениците си.

Шестото поколение на Subaru Outback остава верен на своята философия и запазва най-ценните качества, които го направиха толкова популярен през годините. Новото комби с повишена проходимост почти запазва пропорциите си, но в същото време е пораснало по размер, основно на дължина, която сега е 4,87 метра. Увеличението на широчината и височината е минимално, а междуосието от 2,75 метра е почти същото.

Новото Subaru Outback е базирано на новата платформа SGP (Subaru Global Platform). Новата платформа осигурява по-здрава каросерия на усукване и по-висока твърдост на опорните компоненти на окачването, без автомобилът да увеличава теглото си.

Промените във външния вид на Subaru Outback са допринесли за по-стилния му дизайн и модерна визия. Комбито с повишена проходимост е станало по-мускулесто и атлетично. Контурите на фаровете са по-остри, добавени са повече черни защитни панели в долната част на каросерията и особено на арките на колелата. Релсите на покрива сега също са по-масивни. Новата радиаторна решетка е с форма на шестоъгълник, а в нея е поставено логото на Subaru и още две хромирани релефни лайсни.

В салона на новия Outback ви очаква истинска революция. В центъра на таблото за управление има огромен 11,6-инчов сензорен дисплей на информационно-развлекателната система. Екранът изглежда още по-голям, тъй като е разположен вертикално и е интегриран в черен лъскав панел. Почти не са останали физически бутони, като дори силата на климатика се регулира със сензорно докосване и работи много добре.

Единствените физически бутони са за регулиране на температурата на двузоновия електронен климатик и силата на звука с настройката на тунера. Системното меню и интерфейсът на системата имат удобни икони, логично групиране на функциите, много от които могат лесно да бъдат достигнати с едно или две натискания. Има Android Auto и Apple CarPlay. Като цяло е удобно да се работи със системата и бързо се свиква с нея.

Интериорът на новото Subaru Outback е забележимо променен и освежен. Новото покритие от кожа в топверсията Premium е комбинирано с мека пластмаса и метални вложки. Пред пътника до водача има място за различни дребни неща с вдлъбнат рафт, където лесно могат да се поберат два смартфона, без да паднат в движение. За перфектната акустика в салона е инсталирана аудиосистемата Harman Kardon с 11 високоговорителя и субуфер.

На втория ред седалки е наистина много просторно. Тук има огромно пространство, а мястото за краката е наистина впечатляващо. На задните седалки могат да се настанят удобно трима възрастни пътници, а облегалката може да се регулира по на наклон. Салонът създава отлична атмосфера за дълги пътувания. Стандартният багажник е широк и дълбок, а обемът му от цели 561 литра е готов да побере огромно количество багаж. При сгъване на задните облегалки товарното пространство образува равен под и капацитетът нараства до 1822 литра.

За сигурността на пътниците в новото Subaru Outback се грижи системата EyeSight от четвърто поколение с 11 функции за безопасност и добавена нова технология за разпознаване на лицето на водача. Системата непрекъснато следи пътя и в случай на потенциална опасност предупреждава водача, а ако той не реагира, тогава системата може сама да се намеси в процеса на контрол, за да избегне инцидент.

Системата следи автомобили, пешеходци и велосипедисти, както и маркировки и дори на лош път с лоша маркировка. Богатото оборудване за безопасност включва система за следене на мъртвата зона и страничния трафик, както и предна, странична и задна камери за по-безопасно шофиране с намаляване на мъртвите зони на колата.

Преодолява сериозен офроуд със система 4х4 и просвет от 213 мм

Под предния капак на новото Subaru Outback е поставен 2,5-литровият 4-цилиндров бензинов двигател с атмосферно пълнене с директно впръскване и хоризонтално срещуположно разположени бутала тип Boxer. Моторът е усъвършенстван, като около 90% от компонентите са нови и има по-висока степен на компресия. Агрегатът е комбиниран единствено с обновена безстепенна автоматична трансмисия, наречена от Subaru Lineartronic CVT, която вече има разширен диапазон на предавателното съотношение до 8 позиции.

Задвижващият агрегат е станал малко по-мощен и сега произвежда 169 к.с. Той е осезаемо по-динамичен и сега ускорява от място до 100 км/ч за 10,2 секунди. По време на пътуването стигнах до извода, че характерът на Subaru Outback е доста хармоничен, а самата кола най-много обича балансиран и спокоен стил на шофиране. Именно при него моторът се разкрива максимално.

Силата на 2,5-литровия двигател е напълно достатъчна, за да поддържате скорост от 140 км/ч на магистралата, а за изпреварване трябва да предвидите повече време и добра видимост. Водачът може да избира между режимите „Интелигентен” и „Спортен“, който предоставя повече отзивчивост за по-удобно и приятно шофиране.

При ускорение вариаторът се опитва да имитира превключване, позволявайки на двигателя да набере около 5000 оборота, но след това трансмисията отново мисли за комфорта и икономията на гориво, така че сваля оборотите до ниво от 1500-2000. Истинският разход на двигателя съвпада с данните по цикъла WLTP. В натоварения със задръствания градски трафик Outback изразходва около 12 л/100 км, а на извънградски път, ако не прекалено много с газта, колата харчи едва 7,1 л/100 км. Средният разход от 8,6 л/100 км е напълно реален и постижим в ежедневието.

По неравните български пътища изпъква високият комфорт на возене на новото Subaru Outback. Благодарение на модернизираното шаси и значителните подобрения в окачването, са елиминирани вибрациите в кормилната система и седалките. Сега комбито вози меко и гладко, като преодолява дори големите неравности на пътната настилка, сякаш ги изправя и предпазва пътниците от друсане и шум. Извън пътя Outback също вози комфортно и преминава през пресечен терен със завидна лекота.

Новият кормилен механизъм използва нови предавателни числа, което ви позволява да завъртате по-малко волана при ниски скорости и съответно да въртите волана с лекота по време на градските маневри. Кормилното управление е точно, обратната връзка е умерена и шофирането по планински пътища е леко и приятно. Подобрената конструкция на каросерията и шасито е допринесла за значителното намаляване на наклона на колата в завоите и отлична стабилност при движение по права линия.

Силата на Subaru Outback изпъква извън пътя. Симетричното задвижване на четирите колела S-AWD и пътният просвет от 213 мм осигуряват висока проходимост на автомобила. Системата X-Mode предлага нов режим с две функции Snow/Dirt и Deep Snow/Mud за допълнителни офроуд възможности. С помощта на X-Mode можете да излезете доста далеч извън пътя и да изкачите високи върхове. Освен това тя помага при спускане по стръмни склонове и всичко се случва автоматично.

Новият Outback е комфортен както на асфалта, така и на доста суров офроуд. С новия модел можете спокойно да се отправите на дълго пътешествие или на пикник, далеч от цивилизацията.

Новото поколение на Subaru Outback залага на вече добре познатите ценности - готовност за всякакви пътища, просторен интериор, висококачествен салон и голям багажник. Новият модел добавя много и подобрения в оборудването. На пръв поглед цената на новото Subaru Outback от 78 500 лева може и да изглежда висока, но ако внимателно проучете ценовата листа, ще разберете, че това се дължи на богатото стандартно оборудване на модела.

Технически характеристики

Subaru Outback 2.5i CVT 4x4

2,5-литров 4-цилиндров бензинов двигател

CVT безстепенна автоматична скоростна кутия

169 к.с. максимална мощност при 5000-5800 об/мин

252 Нм максимален въртящ момент при 3800 об/мин

10,2 секунди ускорение от 0 до 100 км/ч

196 км/ч максимална скорост

8,6 л/100 км среден разход на бензин (WLTP)

193 г/км емисии на СО2

78 500 лева базова цена на модела (Style)