Всяко пето хлапе със специални потребности без онлайн уроци

Всяко пето хлапе със специални потребности без онлайн уроци

20% от децата със специални образователни потребности или всяко пето хлапе е останало изключени от онлайн обучението. Това сочи проучване сред регионалните центрове за приобщаващо образование, обясни пред „Монитор” директорът на Регионален център за подкрепа на процеса на приобщаващото образование в София Калоян Дамянов. То е проведено от 15-ти март до края на април.

„В тези 20% влизат основно децата от по-отдалечените населени места, където има проблем с достъпа до интернен, родителите нямат мобилни устройва и това създава трудности. Има и една малка част деца, кои са на малка възраст или със специфично състояние, което не позволява дистанционна подкрепа и по-скоро разчитат на индивидуална подкрепа на специалист.”, обясни Дамянов и посочи, че това са например децата, които нямат реч.

За останалите 80% от хлапетата са проведени различни игри и са направени индивидуални адаптации на уроците. Онлайн срещите със специалистите също не са били групови, както при останалите ученици. Учителите са създавали работни карти за всяко дете, с помощта на които те да разпознават цветовете, дните от седмицата, сутрин или вечер е. За обучението на децата са използвани и ресурсите на самия дом, за да придобият децата различни социални умения като това да се грижат за цвете, за чистят, да готвят.

За се преодолеят предизвикателствата от дистанционното обучението при децата със специални образователни потребности от УНИЦЕФ и министерството на образованието започват кампания в подкрепа на приобщаващото онлайн образование. Те искат да създадат платформа с видеа, която да се използва от родители и учители. „Колкото и да работи, всеки един от специалисти не може да разполага с цялостна база данни с различни клипчета, които да дават възможност на детето да работи дистанционно от своя дом”, обясни Дамянов.

В платформата ще има и секция с видеосъдържание, насочено към децата от аутистичния спектър. „Ще има различни видеоупражнения, които да са насочени към сензорна преработка и работа с фината моторика и различни когнитивни умения. Те ще бъдат разработени от наши специалисти и след като родителите влязат в детето си в платформата, ще бъде направена оценка на индивидуалните му потребности”, посочи Дамянов. Така след това ще се подбират подходящи видеа за всеки малчуган, които ще могат да се провеждат самостоятелно от дома без да посещава специализиран център.

Според шефа на столичния ресурсен център този начин на работа няма да може да замени терапевтичната подкрепа, но ще бъде подходящ да условия на пандемия или пък ще бъде в полза на отдалечените населени места, където няма специалисти.

Лице на кампанията е актрисата Елена Петрова, музикантът Владимир Ампов-Графа също я подкрепя. Тя стартира днес и набирането на средства ще продължи до края на юни.

Назад

КОМЕНТАРИ

Във връзка с решение на Европейския съд в Люксембург, ви уведомяваме, че авторът на коментара под тази статия носи съдебна отговорност за послания, които са нецензурни, насаждат омраза, призовават към насилие или са клеветнически. При съгласието Ви, ние ще създадем бисквитка на компютърът ви, която ще бъде запазена следващите 7 дни.