Митата, наложени в търговската война между Вашингтон и Пекин, засягат една трета от европейските компании в Китай, сочи проучване на Търговската камара на ЕС в Китай. Над една трета от участниците в изследването посочват, че взаимните мита на двете страни са им оказали отрицателно въздействие.

Резултатите са "противоположни на очакванията, че европейските компании биха се облагодетелствали" от митническите тарифи, се отбелязва в проучването, цитирано от ДПА. То е направено през януари и февруари, а оттогава търговската война между двете най-големи икономики в света ескалира.

Преговорите в едногодишния конфликт се провалиха този месец и САЩ вдигнаха митата от 10 на 25 процента за китайски стоки на обща стойност 250 милиарда долара. Китай отвърна с увеличение на тарифите върху американски внос за 60 милиарда долара.

Мнозинството анкетирани твърдят, че не са засегнати от митата, въведени от САЩ и Китай през 2018 година. Това показва, че повечето европейски компании в Китай имат за цел по-скоро да обслужват вътрешния пазар, отколкото да изнасят стоки, заключава търговската камара. Под 5 на сто от участниците в изследването са отговорили, че са имали полза от митата. 

По темата: търговска война
Коментари

Във връзка с решение на Европейския съд в Люксембург, ви уведомяваме, че авторът на коментара под тази статия носи съдебна отговорност за послания, които са нецензурни, насаждат омраза, призовават към насилие или са клеветнически. При съгласието Ви, ние ще създадем бисквитка на компютърът ви, която ще бъде запазена следващите 7 дни.

Подобни новини

След фалита на „Захар-Био" в Русе продават имоти

Над 100 семейства могат да останат на улицата след фалита на завод „Захар-Био" в Русе. В момента е започнала процедура по обявяването в несъстоятелност на предприятието, чийто дълг надхвърля 14 млн. лева. За да покрият задълженията, кредиторите са принудени да продадат материалните активи, включително и ведомствените жилища, което притеснява хората, които от години живеят в тях.

VIVACOM запазва лидерската си позиция на българския телеком пазар

За шеста поредна година VIVACOM запазва лидерско място на българския телеком пазар с общи приходи от 948 милиона лева в края на 2018 г., което е 6.6% повече спрямо 2017 г. Телекомът отбелязва и устойчив ръст от 12.8% в коригираната EBITDA до общо 359,8 милиона лева, докато разходите за инвестиции нарастват с 3.6% до 187.5 млн. лв.

Lidl откри два магазина в столицата в един ден

Лидл България откри два нови магазина в София в рамките на един ден, с които обектите вече наброяват 97 в цялата страна. Вторият двуетажен Lidl в София посреща своите посетители на мястото на бившия пазар на Сточна гара (бул. „Васил Левски“ №152), а живущите в близост до „канала“ имат една централна и удобна локация за любимите си Lidl продукти в новия магазин на бул. „Евлоги и Христо Георгиеви“ №169, непосредствено преди ул. „Оборище“.