Митата, наложени в търговската война между Вашингтон и Пекин, засягат една трета от европейските компании в Китай, сочи проучване на Търговската камара на ЕС в Китай. Над една трета от участниците в изследването посочват, че взаимните мита на двете страни са им оказали отрицателно въздействие.

Резултатите са "противоположни на очакванията, че европейските компании биха се облагодетелствали" от митническите тарифи, се отбелязва в проучването, цитирано от ДПА. То е направено през януари и февруари, а оттогава търговската война между двете най-големи икономики в света ескалира.

Преговорите в едногодишния конфликт се провалиха този месец и САЩ вдигнаха митата от 10 на 25 процента за китайски стоки на обща стойност 250 милиарда долара. Китай отвърна с увеличение на тарифите върху американски внос за 60 милиарда долара.

Мнозинството анкетирани твърдят, че не са засегнати от митата, въведени от САЩ и Китай през 2018 година. Това показва, че повечето европейски компании в Китай имат за цел по-скоро да обслужват вътрешния пазар, отколкото да изнасят стоки, заключава търговската камара. Под 5 на сто от участниците в изследването са отговорили, че са имали полза от митата. 

По темата: търговска война
Коментари

Във връзка с решение на Европейския съд в Люксембург, ви уведомяваме, че авторът на коментара под тази статия носи съдебна отговорност за послания, които са нецензурни, насаждат омраза, призовават към насилие или са клеветнически. При съгласието Ви, ние ще създадем бисквитка на компютърът ви, която ще бъде запазена следващите 7 дни.

Подобни новини

А1 предлага практичните смартфони Huawei Y7 и Y5

А1 предлага два от най-новите смартфони на Huawei – Y7 и Y5 (2019). Клиентите на компанията ще имат възможност да закупят Huawei Y7 2019 за 5,50 лева на месец или 69,99 лева в брой с абонаментен план A1 ONE Unlimited 5XL. При същите условия цената на Huawei Y5 2019 е 1,99 лева на месец или 39,99 лева в брой.

А1 с международно признание от Media & Interactive Design Awards

А1 получи световно признание от престижните Media & Interactive Design Awards, които отличиха със златна награда коледната кампания на телекома „Истинските неща се сбъдват”. Кампанията, осъществена от А1 в партньорство със Saatchi&Saatchi Sofia, триумфира в категория Consumer TV - Campaign or series със серия от два телевизионни клипа.