Всяка трета БГ фирма използва облачни технологии

Всяка трета БГ фирма използва облачни технологии

Липсата на квалифицирани кадри спира дигитализацията на бизнеса

Всяка трета фирма у нас използва или планира да използва облачни технологии. Половината от компаниите пък вече са внедрили или ще внедрят Big/Smart data, разширени анализи, мобилни приложения, цифрова свързаност и/или Интернет на нещата. Това показват резултатите от национално проучване, организирано от Siemens България и от Германо-Българската индустриално търговска камара (ГБИТК).

В него участват 60 фирми от общо 36 икономически сектора, сред които производство, търговия, банки и застраховане, транспорт, енергетика, аутсорсинг, машиностроене, строителство, IT и др. Целта на изследването е да даде повече яснота за дигитализацията на българските фирми, както и да проследи техните нагласи и пречки при внедряването на нови дигитални технологии. Всъщност данните показват, че

пандемията е ускорила дигитализацията

и е насърчила въвеждането на дигитални технологии. Така например за 52 от фирмите делът на дистанционния труд се е увеличил. Всъщност цели 38 от анкетираните (63%) посочват, че ще запазят режима на дистанционна работа и след пандемията. 43 компании пък казват, че ще продължат с провеждането на дигитални работни срещи и занапред. Едва 6 на сто или 10 компании

ще се откажат от офиса като място на работа

или ще намалят използването му.

И макар пандемията да е спомогнала за използването на повече технологии от компаниите, то по-мащабните процеси на дигитализация продължават да бъдат възпрепятствани от редица фактори. Всъщност сред една от основните пречки за половината компании е липсата на квалифицирани служители. На второ място е размерът на инвестициите (23 фирми), а след него са сигурността на данните (при 15 фирми) и регулаторната рамка (при 12 фирми). Едва 10 фирми пък ги спира липсата на зрялост на технологиите. За други 10 фирми ползването на повече дигитални технологии не е от съществено значение, тъй като в момента имат други приоритети. В същото време около половината компании (46,67%) възнамеряват

да инвестират повече в дигитални технологии,

отколкото през миналата година. Около една трета ще инвестират приблизително същата сума, а 1,67 на сто ще дадат по-малко. Едва 1,75% пък са тези, които имат дългосрочна дигитална стратегия за над 10 години. По-голямата част от фирмите планират стратегически действията си по отношение на дигитализирането в краткосрочен и средносрочен план (1-5 или 6-10 години).

Назад

КОМЕНТАРИ

Във връзка с решение на Европейския съд в Люксембург, ви уведомяваме, че авторът на коментара под тази статия носи съдебна отговорност за послания, които са нецензурни, насаждат омраза, призовават към насилие или са клеветнически. При съгласието Ви, ние ще създадем бисквитка на компютърът ви, която ще бъде запазена следващите 7 дни.