„Всички обичат Гари“, ще го обикне ли публиката

„Всички обичат Гари“, ще го обикне ли публиката

Звездите на Сатиричния театър Калин Сърменов, Силвия Лулчева, Александра Сърчаджиева, техните подгласници Борислав Захариев, Добрина Гецова, Кирил Бояджиев, Мартин Каров, Петър Калчев (гост) и съвсем младото очарователно откритие Анджелика Джамбазова забъркват кашата с една голяма звезда на лондонската сцена – Гари Есендайн, и неговия антураж в спектакъла „Всички обичат Гари“ под режисурата на маестрото на интелигентната комедия проф. Андрей Аврамов.

Пиесата на Ноел Кауард с оригинално заглавие Present Laughter съвсем логично е преименувана от него, тъй като именно бурната любов на тълпите и нашествието в личното му пространство правят живота на именития актьор Гари (Сърменов) изключителен, но и...изключително труден.

В тази пиеса, както и в много други, драматургът актьор Ноел Кауард е показал света, който най-добре познава: театъра с неговите интриги, звездите с тяхното крехко, но голямо его, почитателите и красивите жени, които кръжат в орбитата на известните. И тъй като „блъсканицата“ около Гари е пренаселена, недоразуменията са гарантирани – начинаеща старлетка (Джамбазова), жена вамп кандидат-любовница (Сърчаджиева), оправна бивша съпруга (Лулчева), вярна секретарка (Гецова), начинаещ пишман-драматург (Бояджиев), режисьори, продуценти, кръстосват словесни шпаги в хола на артиста. И понякога са принудени да се крият в стаята за гости, за да избегнат скандала. Който, както знаем от законите на жанра, в крайна сметка избухва по-конфузен отвсякога. Дори турнето в Африка няма да спаси Гари от всеобщата любов и той може да се окаже пак в изходна позиция. До следващия провален опит за слагане на ред в живота и до поредната влюбена дебютантка...

„Всеки актьор малко или повече е нарцис, постоянно желае да бъде харесван. Гари Есендайн също е доста разглезен от успеха и славата. Те му осигуряват внимание, положение в обществото, наслади, забавления, секс… Висока ли е цената на славата, какви капани крие известността и каква е същността на театъра – изкуство или средство за печелене на пари?“, подхвърля режисьорът Андрей Аврамов теми за размисъл. Той е правил къде-къде по-смешни и провокативни постановки от този доста бавен и тромав „...Гари“ на Кауард: и в най-силните си години в компания на Дарио Фо, и преди няколко сезона с „Телевизионна мрежа“, „Смях на сбогуване“ и т.н. Но в пандемичната предпазливост да се поемат рискове и предизвикателства, изпитаната рецепта „британски хумор + отлични наши актьори“ е игра на сигурно за зрителското внимание. Бонус е шеметното пантомимно шоу на Боби Турбото преди вдигане на завесата и преди антракта, в което той без думи ни нарежда как да спазваме пандемичните мерки.

Назад

КОМЕНТАРИ

Във връзка с решение на Европейския съд в Люксембург, ви уведомяваме, че авторът на коментара под тази статия носи съдебна отговорност за послания, които са нецензурни, насаждат омраза, призовават към насилие или са клеветнически. При съгласието Ви, ние ще създадем бисквитка на компютърът ви, която ще бъде запазена следващите 7 дни.