Всеки десети магазин в София празен

По главните търговски улици

Всеки десети магазин в София празен

Близо половината новооткрити обекти са заведения и за продажба на дрехи

Всеки десети магазин в София е празен. Това показват данните за свободните площи по основните търговски улици в центъра на столицата на една от консултантските компании на пазара на имоти.

В същото време делът на новоотворените обекти запазва сравнително стабилно равнище от 6 на сто. За сравнение, през 2020 г. освободените обекти са около 11 на сто, а новоотворените - около 5%. Данните от графиките показват, че през първата половина на тази година отварянето на нови обекти се връща на предпандемични нива. В същото време обаче

затварянето на обекти продължава да расте

още от 2018 г. насам, силно повлияно и от пандемията.

Близо половината новооткрити обекти по основните търговски улици в столицата са заведения или магазини за дрехи. Обектите за мода са с дял от над една пета по тези улици, докато кафенетата и ресторантите, в т.ч. заведенията за бързо хранене, държат 20% от всички обекти по главните улици в София. Само по „Витошка“ 53% от новооткритите обекти са заведения, а по „Цар Калоян“ и „Съборна“ 47% от магазините са за мода.

Докладът представя ситуацията на основните търговски улици в столицата към първата половина на 2021 г., като са разгледани зони с общо предлагане от 68 000 кв. м. и близо 900 магазина. От документа става ясно още, че на второ място са обектите за различни услуги с дял от 10%, а на четвърто място са магазините за хранителни стоки с малко над 5%. Всъщност за периода 2016-2021 г. се наблюдава изменение в посока изравняване на двете основни категории. До 2019 г. със значителна разлика

доминират магазините за дрехи

а заведенията са на второ място. През периода 2019-2020 г. обаче тази разлика между двата сектора значително намалява, а през 2021 г. те са на сравнително еднакво ниво с едва няколко процентни пункта разминаваме. „Очакваме тази тенденция да продължи и разнообразието от категории на основните улици да продължи да се увеличава“, пишат експертите от Colliers International в доклада. Макар вследствие противо-епидемичните мерки ресторантьорите да минаха през редица предизвикателства, то те все пак намериха нови решения на проблемите в подкрепа на бизнеса си - като

придобиване на по-големи градини за ресторанта

засилено онлайн присъствие, взимане на поръчка „за вкъщи“ на място, доставка, ваучери и допълнителни оферти за хранене. Хранителните магазини пък са били облагодетелствани през последната година, тъй като по време на локдауна те бяха включени към обектите с продукти от типа „първа необходимост“. Затова и делът на тези магазини в основните търговски улици в столицата скача от едва 3% през 2016 г. на 7 на сто през първата половина на 2021 г.

Назад

ПО ТЕМАТА

КОМЕНТАРИ

Във връзка с решение на Европейския съд в Люксембург, ви уведомяваме, че авторът на коментара под тази статия носи съдебна отговорност за послания, които са нецензурни, насаждат омраза, призовават към насилие или са клеветнически. При съгласието Ви, ние ще създадем бисквитка на компютърът ви, която ще бъде запазена следващите 7 дни.