Всеки десети е-скутер жертва на кражба
3

Всеки десети е-скутер жертва на кражба

По четири лева взима „джусър“ за зареждане

Поне 15 електрически скутера са изчезнали безследно заради кражба още в първите дни след пускането им по улиците на София. Това показа проверка на "Монитор", след като станахме част от екипа на зареждащите модерните средства за придвижване.

В петък сутринта миналата седмица градът се събуди с 150 е-тротинетки, разположени по централни софийски улици. Столичани и техните гости харесаха скутерите, но

крадци вече им вдигнаха мерника

За да използват приложението за наемане, потребителите трябва да го изтеглят, да намерят свободна тротинетка на картата и да я отключат чрез натискане на бутон и QR код. Когато карането завърши, потребителите трябва просто да следват инструкциите от приложението, за да прекратят карането и отговорно да паркират. Отключването на тротинетка струва 1,5 лв. и по 0,3 лв. за всяка минута каране. Същото важи и за желаещите да изкарват пари от возилата. През приложението те виждат къде са скутерите и ги

събират за зареждане или връщане за ремонт

В системата на предоставящия услугата за ден имаше десетки сигнали за скутери, които трябва да бъдат докарани обратно в базата за проверка. Едва 3 от 18 се оказаха реални: едни изобщо ги нямаше на указания адрес, а от други бяха останали едва малка част от тях. В близост до столичен мол екипът ни намери вместо скутер само части от GPS предавателя. Абсурдно звучи, но според системата една от тротинетките би трябвало да е в 6-то столично РПУ или в съседен имот, но при проверка на място, нямаше и следа от двуколесното. От компанията потвърдиха, че „много е възможно някой да ги е взел или скрил“.

Технологията изисква хамалогия

ако смятате да изкарвате пари от електрическите джаджи. Скутерът тежи над 15 кг заради стоманената рамка и не е толкова лесен за зареждане, колкото продаващите се в магазините компактни събратя. За да бъде дуракоустойчива, машината е подсилена, а батериите са по-мощни. „Джусърите“, както се наричат зареждащите е-скутерите, в момента получават по 4,20 лева, за да вземат от определено място тротинетката, заредят и отново оставят за ползване на следващия ден по улиците на София. Има голям наплив за зареждащи, защото е ново и модерно, коментира Иван (бел.р. името е променено), който всяка вечер зарежда машини в района на НДК. Екипът ни му стана колега за един ден. За една "смяна" от 5 часа с навъртени 70 км по улиците на София успяхме да спечелим 15 лева. Разходът за гориво (автомобилът е на алтернативно гориво) и ток ни излезе около 7 лева, тоест печалбата е 8 лева. Успяхме да заредим едно устройство и да върнем три в базата за ремонт. В покрайнините на столицата в хале 24 часа на ден

работници на компанията също зареждат машини

които за първи ще влязат в движение, но и преглеждат влезлите в бокса за ремонт.

В базата на компанията, докато чакаме за зарядни, се запознахме и с Иван, който има опит като "джусър" от чужбина, където си е докарвал допълнителни доходи. Наскоро се е върнал за постоянно в България, работи като учител и за да си помогне финансово, е решил да зарежда тротинетки. Убеден е, че заради това, че живее на пъпа на София, ще успява да си докарва лесно пари. Но ако не живеете в близост до местата, където се ползват най-често, трябва да имате удобен за целта автомобил, както и подходящо място за зареждане.

Тепърва у нас подобни "професии" ще набират популярност, защото колкото и технологичен да става денят ни, все още е необходима човешка ръка, която на все по-ниска цена да му помага да остава модерен и привлекателен.

Тротинетките са любимци и на апашите по света

В края на юли мъж от Нова Зеландия бе осъден за кражбата на 50 скутера за периода януари-май тази година. 37-годишният крадец бе обвинен за нелегално прибиране на возила на стойност 37 500 долара, като го грози затвор от 1 година. Голяма част от потребителите в мрежата коментират, че да откраднеш е лесно, тъй като ако падне батерията на возилото, то компанията няма как да го проследи. Само седмица след като бяха пуснати в Монреал, Канада, гражданите на града вече недоволстват от нововъведението. Голяма част от тротинетките се оставят на неправилните места а „шофьорите“ им карат без каски. Един скорошен пример за неправилно паркиране е зарязана на дъното на воден канал тротинетка.

Назад

КОМЕНТАРИ

Във връзка с решение на Европейския съд в Люксембург, ви уведомяваме, че авторът на коментара под тази статия носи съдебна отговорност за послания, които са нецензурни, насаждат омраза, призовават към насилие или са клеветнически. При съгласието Ви, ние ще създадем бисквитка на компютърът ви, която ще бъде запазена следващите 7 дни.