Около 800 000 кофички с българско кисело мляко се продават ежедневно в Япония. Това каза зам.-министърът на икономиката Лъчезар Борисов по време на събитие на японска компания.

Събитието събра представители на българското правителство, японската компанията, медиите и на Българо-японската общност в България. С него бе представена историята на българското кисело мляко в България и дългогодишните взаимоотношения между острова и нас. “Ако попитате японските деца дали знаят нещо за България, те ще отговорят, че

знаят продукта с името “България - Мейджи Йогурт”,


коментира японският посланик у нас Н. Пр. Масато Ватанабе. Той изрази благодарност и уважение към компанията. “В Япония България е синоним на киселото мляко и обратното”, допълни и почетният консул на България в Япония Хисаши Накаяма.

Зам.-министърът на икономиката също благодари за дългогодишните добри взаимоотношения между страните. “За мен днес е знаков и златен ден, защото сме в навечерието на доста големи събития, които отбелязват икономическото и дипломатическото сътрудничество между България и Япония - първите контакти между двете страни започват през 1970 г., а малко след това са и първите договори”, каза икономическият зам.-министър Борисов. Той изтъкна, че японците потребяват 3.5 пъти по-често от българите кисело мляко. “Българското кисело мляко достига и до пазари като Китай, Тайланд, Сингапур и се надявам занапред това сътрудничество да продължи”, завърши Борисов.

Към момента компанията предлага над 33 продукта като държи 20% от пазара на кисело мляко в Япония. Продуктите, които тя предлага, са от кисело мляко, до плодово и до прясно мляко като опаковката им се променя така, че да отговаря ма всеки период. Строга политика е рекламите и опаковките да се променят, но

маркировката, цвета и звуковото лого да не се променят,


заедно с автентичния аромат на кисело мляко.

На събитието присъства и известният в Япония сумист Калоян Махлянов – Котоошу. Той сподели, че всеки ден е купувал кисело мляко, а след като е участвал в реклама за него, японците често му казвали “ヨーグルト、がんばれ!” или “дай всичко от себе си, о, кисело мляко”!

Коментари

Във връзка с решение на Европейския съд в Люксембург, ви уведомяваме, че авторът на коментара под тази статия носи съдебна отговорност за послания, които са нецензурни, насаждат омраза, призовават към насилие или са клеветнически. При съгласието Ви, ние ще създадем бисквитка на компютърът ви, която ще бъде запазена следващите 7 дни.

Подобни новини

Стандарт за кюфтетата въвеждат от БАБХ

Българската агенция по безопасност на храните въвежда нови стандарти за месните продукти. Кюфтетата, кебапчетата и карначетата ще трябва да съдържат по-малко количество мазнина за сметка на водата. От БАБХ обясниха, че след промяната тези продукти ще станат по-качествени и по-здравословни.

10 пъти разлика в поскъпването на свинското

Десетократни разлики в поскъпването на свинското месо през декември сочат данни на Системата за агропазарна информация (САПИ). Стойностите варират за различните области, като по-слабо изразено е в Благоевград и Кюстендил, например с 4,9%, докато в Кърджали достига 43,4%.

До 50% по-ниски цени по случай 100-ния магазин на Лидл

Лидл България ще зарадва клиентите си с отстъпки до 50% на избрани ТОП 100 продукта по случай откриването на своя 100-тен магазин в страната. Намалените цени ще са актуални само на 19 януари, неделя, и ще бъдат валидни за магазините в цялата страна.