Всеки ден японците ядат по 800 000 кофички с наше кисело мляко
2

Всеки ден японците ядат по 800 000 кофички с наше кисело мляко

Поданиците на императора консумират 3,5 пъти по-често от нас продукта с БГ-закваската

Около 800 000 кофички с българско кисело мляко се продават ежедневно в Япония. Това каза зам.-министърът на икономиката Лъчезар Борисов по време на събитие на японска компания.

Събитието събра представители на българското правителство, японската компанията, медиите и на Българо-японската общност в България. С него бе представена историята на българското кисело мляко в България и дългогодишните взаимоотношения между острова и нас. “Ако попитате японските деца дали знаят нещо за България, те ще отговорят, че

знаят продукта с името “България - Мейджи Йогурт”,


коментира японският посланик у нас Н. Пр. Масато Ватанабе. Той изрази благодарност и уважение към компанията. “В Япония България е синоним на киселото мляко и обратното”, допълни и почетният консул на България в Япония Хисаши Накаяма.

Зам.-министърът на икономиката също благодари за дългогодишните добри взаимоотношения между страните. “За мен днес е знаков и златен ден, защото сме в навечерието на доста големи събития, които отбелязват икономическото и дипломатическото сътрудничество между България и Япония - първите контакти между двете страни започват през 1970 г., а малко след това са и първите договори”, каза икономическият зам.-министър Борисов. Той изтъкна, че японците потребяват 3.5 пъти по-често от българите кисело мляко. “Българското кисело мляко достига и до пазари като Китай, Тайланд, Сингапур и се надявам занапред това сътрудничество да продължи”, завърши Борисов.

Към момента компанията предлага над 33 продукта като държи 20% от пазара на кисело мляко в Япония. Продуктите, които тя предлага, са от кисело мляко, до плодово и до прясно мляко като опаковката им се променя така, че да отговаря ма всеки период. Строга политика е рекламите и опаковките да се променят, но

маркировката, цвета и звуковото лого да не се променят,


заедно с автентичния аромат на кисело мляко.

На събитието присъства и известният в Япония сумист Калоян Махлянов – Котоошу. Той сподели, че всеки ден е купувал кисело мляко, а след като е участвал в реклама за него, японците често му казвали “ヨーグルト、がんばれ!” или “дай всичко от себе си, о, кисело мляко”!

Назад

КОМЕНТАРИ

Във връзка с решение на Европейския съд в Люксембург, ви уведомяваме, че авторът на коментара под тази статия носи съдебна отговорност за послания, които са нецензурни, насаждат омраза, призовават към насилие или са клеветнически. При съгласието Ви, ние ще създадем бисквитка на компютърът ви, която ще бъде запазена следващите 7 дни.