Всеки четвърти с 0 точки на задачите по математика (ОБЗОР+ВИЖТЕ БАЛОВЕТЕ ОТ МИНАЛАТА ГОДИНА)

Всеки четвърти с 0 точки на задачите по математика (ОБЗОР+ВИЖТЕ БАЛОВЕТЕ ОТ МИНАЛАТА ГОДИНА)

Всеки четвърти седмокласник не е решавал отворените задачи по математика. Това става ясно от данни на образователното министерство относно резултатите от националното външно оценяване. В тях е посочено, че 16 001 ученика от всички 57 238 положили изпита или близо 28% имат по 0 точки на отворените задачи по математика.

Те са с близо 3 000 повече спрямо миналата година, когато 13 021 седмокласници не бяха работили по задачите, изискващи да се напише конкретен отговор или цялото решение. От този тип бяха общо 5 задачи, които обаче бяха с по няколко подточки. Без грешка на тях са се справили 171 деца, които са успели да съберат максимума точки. На затворените отговори по математика пък има 3 154 седмокласници, които са дали верен отговор на всички 18 тестови задачи. Без грешка на целия текст пък са двойно по-малко деца спрямо миналата година. Със 100 точки по математика са 152 деца, докато през 2020-а бяха 349. Бройката на децата, които просто са се явили на теста без да постигнат нещо, пък се в увеличила. 208 деца нямат нито една точка по математика, докато миналата година бяха само 150. Като цяло МОН посочват, че математика най-лесни са били задачите за ъгли. Със 100 точки или без грешка са 152 деца.

За изпита по български език и литература учениците са положили малко повече усилия. Само 3 583 от всички 57 538 явили се на него са изкарали нула точки на задачите със свободен отговор. Само 15 ученици обаче са успели да се справят с преразказа по разказа „Череши“ от Захари Карабашлиев, откриването на грешки в текст и да се досетят какво внушават думите на разказва ча от ІІ глава на Вазовата повест „Немили-недраги“: Къщята, магазиите, кесиите, сърцата бяха затворени за тях. „Разказът „Череши“ от Захари Карабашлиев като цяло не е затруднил учениците, показват резултатите. Седмокласниците са предали текста, макар и невинаги подробно. Не всички са прилагали книжовноезиковите правила. Повече от половината не умеят да оформят текст графично. Преобладаващата част от седмокласниците се ориентират в изучавани творби по отношение на герои, образи, теми, проблеми. Едва един от всеки четири обаче открива повечето или всички грешки в текст. Над половината от учениците не разчитат внушенията в откъс от изучавана творба“, посочват от МОН в анализа си. С тестовите задачи пък 4 639 деца са дали верен отговор на всички задачи. Без грешка на цялото национално външно оценяване обаче са се справили само 14 деца. С нито еди верен пък са 223.

На двата изпита 100 точки са събрали само 3 деца, а нула – 44. Средният успех по български език и литература е 53,86 точки, а по математика – 37,94 точки. Той обаче е по-висок спрямо предходните две години.

С високи резултати и по двата предмета са София, Смолян, Варна и Русе. Както и при X клас, учениците от Ямбол и от Кърджали са значително по-добри по математика, отколкото по български език и литература. Обратното е в Перник. Там са по-силни по български език и литература. Габрово е в първата петица по български език и литература, а Бургас – по математика. Възпитаниците на математическите и природо-математическите гимназии са традиционно с най-добри резултати и по двата предмета.

Вижте минималните и максималните балове за класирате в столичните учлища през 2020 г. ТУК!

Назад

КОМЕНТАРИ

Във връзка с решение на Европейския съд в Люксембург, ви уведомяваме, че авторът на коментара под тази статия носи съдебна отговорност за послания, които са нецензурни, насаждат омраза, призовават към насилие или са клеветнически. При съгласието Ви, ние ще създадем бисквитка на компютърът ви, която ще бъде запазена следващите 7 дни.