Комбитата на Volvo са много важни за шведската марка. Не е изненадващо, че Volvo представи новото комби V60 преди седана S60, с което ясно показва, че в Европа марката повече ще разчита на големите пазари като Германия, Франция и Италия, където комбитата се харесват повече от седаните заради практичния си багажник. Новото Volvo V60 заимства от по-големите братя V90 и XC90 не само модерния скандинавски стил на купето, но и платформата SPA.

С дължина от 4761 мм и междуосие 2872 мм, комбито V60 е един от най-големите модели в D-сегмента. Новото Volvo V60 има същия стилен скандинавски дизайн със семпли и чисти линии. Фамилните черти са особено забележими в анфас. Фирмената радиаторна решетка е декорирана с хром, а LED фаровете са допълнени с T-образни светлини, които във Volvo асоциират с чука на скандинавския бог Тор. Новото комби V60 е с понижена линията на прозорците, а ъгълът на задните колони на покрива е много по-малък от предшественика му. Традиционно в самите стойки са поставени тесни L-образни светлини, а покривът завършва със спойлер.

Изразителният шведски стил преобладава и в интериора на комбито. Кожата в салона е комбинирана с тиково дърво и алуминий, а осветлението се извършва с помощта на светодиоди. Показателите на измервателните уреди се изобразяват на 12,3-инчов дисплей с течни кристали с променлива конфигурация. Най-важните данни могат да се проектират на предното стъкло. Централният панел е леко обърнат към водача, а по-голямата част от него е заета от 9,5-инчовия сензорен дисплей на мултимедийната система във вид на таблет. Благодарение на него аудиосистемата има само няколко бутона и нито един бутон за управление на климатика.

Предните седалки са меки и удобни, със странични опори и са оборудвани с отопление. На централния тунел е поставен оригиналният ключ за стартиране на двигателя. В подлакътника се крие кутия за малки предмети. На втория ред седалки има много щедро пространство за краката, а мястото над главите е увеличено. Салонът е достатъчно широк за да могат отзад да се настанят удобно трима пътници. Багажникът е един от най-големите в класа с обем 529 литра в нормално състояние и 1364 литра със сгънати облегалки. Петата врата е оборудвана с електрическо задвижване с функция за отваряне с допир.

Разкошно оборудваната версия Inscription на новото Volvo V60 е много богато и включва камера за задно виждане, сензори за светлина и дъжд, електрически предни седалки и отопляеми задни седалки, премиум аудиосистема Harman/Kardon и други. За безопасността на пътниците в колата има 8 въздушни възглавници, електронна стабилизираща система, система за автоматично спиране, технология за определяне на умората от водача, спазване на пътните ленти и разпознаване на пътните знаци.

Първоначално новото Volvo V60 се предлага с два 2,0-литрови двигателя, снабдени с турбокомпресори и директно впръскване. Най-пъргав е бензиновият 4-цилиндров двигател Т6 с мощност 310 к.с. Освен турбина той има и механичен компресор, благодарение на който моторът е много еластичен, няма турбодупка и разполага с приличен въртящ момент от 400 Нм в широкия интервал от 2200 до 5100 об/мин. Двигателят предава тягата към четирите колела посредством 8-степенна автоматична скоростна кутия. Тя работи тихо и гладко. С този мотор Volvo V60 ускорява от 0 до 100 км/ч за 5,8 секунди, а максималната скорост е 250 км/ч. В града разходът на гориво е около 10 л/100 км, а на междуселищен път е в рамките на 6 л/100 км.

За хората, които пътуват много, по-практичен избор ще бъде турбодизеловият мотор със 190 к.с. Основното му предимство е по-ниският разход на гориво, който в града е 5,3 л/100 км, а извън него е едва 4,1 л/100 км. Максималният въртящ момент от 400 Нм е наличен още от 1750 до 2500 об/мин и осигурява пъргаво ускорение и уверена тяга. Спринтът от място до 100 км/ч отнема 7,9 секунди, а максималната скоростта е 220 км/ч. Задвижването на четирите колела осигурява отлично сцепление особено през зимата, когато на места по пътищата има сняг и хлъзгави участъци.

Новото комби Volvo V60 вози много комфортно, тъй като окачването му гладко поглъща неравностите на пътя, дори и с 19-инчовите гуми с нисък профил. В същото време колата не се наклонява в завоите. Като опция се предлагат адаптивни амортисьори. В режим Comfort воланът е доста лек, като в спортен режим приятно натежава, но обратната връзка не е много пряка. Подобрената шумоизолация е допринесла в салона да бъде много по-тихо.

Новото Volvo V60 вече се продава у нас в търговските комплекси на „Мото-Пфое”. Базовият модел с турбодизелов агрегат D3 със 150 к.с. и с 6-степенна механична скоростна кутия струва 76 640 лева, а топмоделът T6 AWD започва от 106 310 лева.

Технически характеристики

Volvo V60 T6 AWD Inscription

2,0-литров 4-цилиндров бензинов турбодвигател

8-степенна автоматична скоростна кутия

310 к.с. максимална мощност при 5700 об/мин

400 Нм максимален въртящ момент при 2200-5100 об/мин

5,8 секунди ускорение от 0 до 100 км/ч

250 км/ч максимална скорост

7,4 л/100 км среден разход на гориво

171 г/км емисии на СО2

106 310 лева цена на модела

По темата: Volvo Volvo V60 комби Швеция
Коментари

Във връзка с решение на Европейския съд в Люксембург, ви уведомяваме, че авторът на коментара под тази статия носи съдебна отговорност за послания, които са нецензурни, насаждат омраза, призовават към насилие или са клеветнически. При съгласието Ви, ние ще създадем бисквитка на компютърът ви, която ще бъде запазена следващите 7 дни.

Подобни новини

Цялата гама на чешката марка блести под прожекторите на автомобилния салон в София

Skoda привлича практичните хора със Scala и Kamiq

Цялата гама на чешката марка блести под прожекторите на автомобилния салон в София

Чешката марка Skoda има повод за двойна доза оптимизъм, тъй като на започналия преди броени дни Автомобилен салон София 2019 представя два изцяло нови модела. Двете премиери са в най-популярните напоследък автомобилни сегменти. Звездата на изложението безспорно е новата Skoda Scala, която е поредната успешна разработка на чехите и ще привлече практичните потребители. Колата е построена на модулната платформа MQB-A0, на която е базиран Volkswagen Polo, но предлага удобствата и пространството, характерни за класа на по-големия модел Golf.

Изцяло новият модел застава между CX-3 и CX-5, и тръгва с революционен бензинов двигател

Mazda CX-30 е най-красивият кросоувър на автосалона

Изцяло новият модел застава между CX-3 и CX-5, и тръгва с революционен бензинов двигател

На открилия се вчера автомобилен салон в София, Mazda представя изцяло новия си компактен кросоувър CX-30. Японската компания позиционира новия модел между двата успешни кросоувъра CX-3 и CX-5. Тройката в името означава, че CX-30 е построен на базата на четвъртото поколение на Mazda 3. Новата Mazda CX-30 е насочена към младата аудитория и се очаква да привлече клиентите, които искат да купят красив и стилен автомобил. Mazda CX-30 е първият кросоувър, който получава нова интерпретация на дизайнерския стил KODO, запомняща се с ярък външен вид.

Изцяло електрическият модел дебютира у нас заедно с конвенционалната си версия

Новото Peugeot e-208 тръгва с енергия от контакта

Изцяло електрическият модел дебютира у нас заедно с конвенционалната си версия

Френската марка Peugeot демонстрира своя преход към електрическата мобилност на Автомобилен салон София 2019, който отвори врати от 12 до 20 октомври. В рамките на изложението премиерно за България е показан новият напълно електрически модел Peugeot е-208. Втората електрическа премиера за марката е на две колела в лицето на скутера e-Ludix. Peugeot проектира себе си в ерата на енергийния преход и електрификацията, и води посетителите към визията си за бъдещето с електрически автомобил, електрически скутер и електрически велосипед.