За първи път в историята Volvo представя всички свои дългогодишни проучвания в сферата на безопасността в дигитална библиотека, достъпна за всички. Шведската компания насърчава автомобилната индустрия да използва тези данни в името на по-безопасни пътища за всички. Това благородно дело идва навръх 60-годишния юбилей на може би най-важното изобретение в историята на автомобилната безопасност – триточковият предпазен колан, и изразява философията на Volvo за повишаване на безопасността чрез споделяне на знания, помогнали за спасяването на човешки животи.

Триточковият предпазен колан е представен от Volvo през 1959 г. и е спасил над един милион човешки живота по света, не само в автомобили на Volvo, но и в коли на много други производители, благодарение на решението на компанията да сподели изобретението си, в името на глобалното повишаване на пътната безопасност. Оттогава до днес, Volvo продължава да дава приоритет на обществения напредък пред корпоративните финансови облаги. За да отбележи това важно събитие и да подчертае, че традицията на споделянето на знания се простира отвъд патентите и продуктите, Volvo представя проекта E.V.A.

Инициативата едновременно въплъщава и ознаменува 60 години споделяне на безценен опит в областта на автомобилната безопасност, но също така подчертава основния проблем с неравенството при разработването и тестването на технологиите за безопасност. „Използваме данните от десетки хиляди инциденти от реалния живот, за да сме сигурни, че нашите автомобили са толкова безопасни, колкото е необходимо и подготвени за това, което се случва в реални пътни условия”, обясни Лота Якобсон, професор и главен технически специалист в Центъра по безопасност на Volvo. „Нашите автомобили са разработени с цел да предпазват всички хора, без значение от техния пол, височина, тегло и други особености на тялото, които ги различават от средностатистическия човек, представен чрез манекените за краштестове”.

Проектът E.V.A. е разработен на основата на проучвания на Volvo и на няколко външни изследвания, данните от които показват, че жените са изложени на по-голям риск от определени наранявания при автомобилни катастрофи. Разликите в анатомията и здравината на шийните прешлени например са предпоставка жените да получават повече наранявания в следствие на камшичен удар при катастрофа. Въз основа на тези анализи и на собствената си база данни от реални инциденти, Volvo създаде виртуални манекени за краштестове, за да проучи още по-добре инцидентите и да разработи технологии за безопасност, които защитават по еднакъв начин както мъжете, така и жените.

Volvo разработва нови технологии, не само за да покрие стандартите и да премине задължителните тестове за безопасност, но защото собствените й проучвания, базирани на анализите на десетки хиляди инциденти от реалния живот, показват кои области могат да бъдат усъвършенствани. Всички тези иновации, основани на база проучванията на Volvo, днес вече представляват стандарт в автомобилната индустрия.

Коментари

Във връзка с решение на Европейския съд в Люксембург, ви уведомяваме, че авторът на коментара под тази статия носи съдебна отговорност за послания, които са нецензурни, насаждат омраза, призовават към насилие или са клеветнически. При съгласието Ви, ние ще създадем бисквитка на компютърът ви, която ще бъде запазена следващите 7 дни.

Подобни новини

Новото BMW Серия 1 за пръв път получава задвижване основно на предните колела

Революция в третото поколение на „единичката”

Новото BMW Серия 1 за пръв път получава задвижване основно на предните колела

С първото BMW Серия 1 от 2004 година германската марка навлезе в C-сегмента и компактният баварски модел стана особено популярен в Европа. В продължение на 15 години и цели две поколения, от които вече са реализирани над 1,3 милиона екземпляра, „единичката” на BMW се открояваше с нетипичното за този сегмент задвижване на задните колела. Сега инженерите в Мюнхен обаче направиха малка революция и новото трето поколение на BMW Серия 1 вече е с предно задвижване.

Шведският луксозен модел е достоен съперник на Audi A4, BMW Серия 3 и Mercedes C-класа

Новото Volvo S60 предизвиква германските седани

Шведският луксозен модел е достоен съперник на Audi A4, BMW Серия 3 и Mercedes C-класа

Новото Volvo S60 беше представено у нас през пролетта и има амбициозната цел да привлече интереса на потребителите, търсещи луксозен и спортен седан, които по някаква причина не биха заложили на германските премиум модели Audi A4, BMW Серия 3 и Mercedes-Benz C-класа. Третото поколение на Volvo S60 е луксозен, спортен и пълен с най-новите системи за сигурност автомобил, изграден върху фирмената платформа SPA, която вече беше използвана при високопроходимите модели S90 и XC90.

В новия шоурум в търговския център се предлагат луксозни коли и богата гама от аксесоари

Mercedes-Benz отвори бутик в столичен мол

В новия шоурум в търговския център се предлагат луксозни коли и богата гама от аксесоари

Първият шоурум на Mercedes-Benz с уникална за пазара концепция, комбинираща луксозни автомобили и богата колекция от аксесоари на едно място, отвори врати в столичния търговски център „София Ринг Мол”. Проектът на официалния вносител на марката у нас - „Силвър Стар”, се отличава с модерен дизайн и изискан стил, като цели да предостави различно изживяване за любителите на германската премиум марка близо до тяхното ежедневие. В новия шоурум компанията предлага селекция от над 200 вида аксесоари, сред които дрехи, шапки, куфари, парфюми, часовници и велосипеди. Любителите на премиум марката могат да изберат и поръчат допълнително от над 1000 артикула в каталога на Mercedes-Benz.