За първи път в историята Volvo представя всички свои дългогодишни проучвания в сферата на безопасността в дигитална библиотека, достъпна за всички. Шведската компания насърчава автомобилната индустрия да използва тези данни в името на по-безопасни пътища за всички. Това благородно дело идва навръх 60-годишния юбилей на може би най-важното изобретение в историята на автомобилната безопасност – триточковият предпазен колан, и изразява философията на Volvo за повишаване на безопасността чрез споделяне на знания, помогнали за спасяването на човешки животи.

Триточковият предпазен колан е представен от Volvo през 1959 г. и е спасил над един милион човешки живота по света, не само в автомобили на Volvo, но и в коли на много други производители, благодарение на решението на компанията да сподели изобретението си, в името на глобалното повишаване на пътната безопасност. Оттогава до днес, Volvo продължава да дава приоритет на обществения напредък пред корпоративните финансови облаги. За да отбележи това важно събитие и да подчертае, че традицията на споделянето на знания се простира отвъд патентите и продуктите, Volvo представя проекта E.V.A.

Инициативата едновременно въплъщава и ознаменува 60 години споделяне на безценен опит в областта на автомобилната безопасност, но също така подчертава основния проблем с неравенството при разработването и тестването на технологиите за безопасност. „Използваме данните от десетки хиляди инциденти от реалния живот, за да сме сигурни, че нашите автомобили са толкова безопасни, колкото е необходимо и подготвени за това, което се случва в реални пътни условия”, обясни Лота Якобсон, професор и главен технически специалист в Центъра по безопасност на Volvo. „Нашите автомобили са разработени с цел да предпазват всички хора, без значение от техния пол, височина, тегло и други особености на тялото, които ги различават от средностатистическия човек, представен чрез манекените за краштестове”.

Проектът E.V.A. е разработен на основата на проучвания на Volvo и на няколко външни изследвания, данните от които показват, че жените са изложени на по-голям риск от определени наранявания при автомобилни катастрофи. Разликите в анатомията и здравината на шийните прешлени например са предпоставка жените да получават повече наранявания в следствие на камшичен удар при катастрофа. Въз основа на тези анализи и на собствената си база данни от реални инциденти, Volvo създаде виртуални манекени за краштестове, за да проучи още по-добре инцидентите и да разработи технологии за безопасност, които защитават по еднакъв начин както мъжете, така и жените.

Volvo разработва нови технологии, не само за да покрие стандартите и да премине задължителните тестове за безопасност, но защото собствените й проучвания, базирани на анализите на десетки хиляди инциденти от реалния живот, показват кои области могат да бъдат усъвършенствани. Всички тези иновации, основани на база проучванията на Volvo, днес вече представляват стандарт в автомобилната индустрия.

Коментари

Във връзка с решение на Европейския съд в Люксембург, ви уведомяваме, че авторът на коментара под тази статия носи съдебна отговорност за послания, които са нецензурни, насаждат омраза, призовават към насилие или са клеветнически. При съгласието Ви, ние ще създадем бисквитка на компютърът ви, която ще бъде запазена следващите 7 дни.

Подобни новини

Интерпретацията на българското дизайнерско ателие е достойна за музей на изкуството

Vilner направи най-ексклузивния Trabant у нас

Интерпретацията на българското дизайнерско ателие е достойна за музей на изкуството

„Всеки, роден преди 1990 година разпознава мигновено формите на Trabant”, казва Атанас Вилнер, основател и собственик на дизайнерското ателие Vilner Garage. „Това е автомобил, който е много повече от достъпна форма на транспорт. Той е символ на една ера на разделение, белязала съдбите на няколко поколения”, допълва Атанас Вилнер.

Новото BMW Серия 3 пленява със спортен дух, пъргавина и модерно оборудване

Седмо поколение на най-желания баварски седан

Новото BMW Серия 3 пленява със спортен дух, пъргавина и модерно оборудване

Вече над 40 години BMW 3-та серия е един от най-важните модели за компанията и най-желаният от почитателите на марката в целия свят. С продадени над 15 милиона екземпляра по свята в досегашните шест поколения на BMW Серия 3, моделът се е превърнал в символ на радостта от шофирането в луксозния D-сегмент. Със своя динамичен дизайн, пъргава управляемост, образцовата ефективност и иновативното оборудване, Серия 3 е олицетворение на типичните качества за автомобилите BMW, което го превръща в най-пълна степен в ядрото и сърцето на баварската марка.

Градският кросоувър дебютира у нас с три нива на оборудване и два турбодвигателя

Volkswagen T-Cross е най-малкият от братята T-Roc, Tiguan и Touareg

Градският кросоувър дебютира у нас с три нива на оборудване и два турбодвигателя

В столицата се състоя родната премиера на първия малък кросоувър на Volkswagen, наречен T-Cross. Новият градски SUV продължава атаката при високопроходимите автомобили и се нарежда достойно в гамата на марката до по-големите си братя T-Roc, Tiguan и Touareg. Новият Volkswagen T-Cross е изцяло нов модел и се очаква да завладее сърцата на потребителите със своята перфектна комбинация от стил, практичност, гъвкавост, свързаност и икономичност.