0

Ш ведската компания Volvo показа концептуалния модел Recharge, с който разкрива как ще изглежда бъдещия електрически кросоувър на марката. Новият модел ще бъде първото поколение от изцяло електрически автомобили на Volvo, който споделя една основа с колите с двигател с вътрешно горене. Това е изисква баланс в пропорциите и пространството, за да може да побере както батерията, така и електромотора.

Шведската компания Volvo показа концептуалния модел Recharge, с който разкрива как ще изглежда бъдещия електрически кросоувър на марката. Новият модел ще бъде първото поколение от изцяло електрически автомобили на Volvo, който споделя една основа с колите с двигател с вътрешно горене. Това е изисква баланс в пропорциите и пространството, за да може да побере както батерията, така и електромотора.

Според директора по интериорния дизайн на Volvo - Робин Пейдж, концепцията Recharge разкрива изцяло електрическото бъдеще на шведската марка, както и новия тип революционни автомобили, които ще се появят през следващите няколко години.

Концептуалният автомобил Recharge представя и новия дизайнерски език на Volvo. Прототипът показва нови и модерни пропорции, които вървят заедно с повишена гъвкавост и показват какво технологията може да даде по отношение на дизайна. В него са премахнати всички ненужни елементи, а това, което остава, е изпълнено с високо качество и прецизна обработка.

Традиционната решетка е заменена с подобна на щит конструкция, подкрепена от нова интерпретация на дизайна на фаровете от типа „Чука на Тор” на Volvo. Те включват най-новата стилистична графика с активирана технология, която се отваря през нощта, за да разкрие основните светлини.

Характерните вертикални задни светлини се свързват с дизайнерското наследство на марката, но са пресъздадени с набор от крила, които се разширяват при по-високи скорости, за да подобрят допълнително аеродинамиката като цяло.

Въпреки, че дизайнерите на Volvo са запазили наследството на скандинавския стил, в същото време са успели да променят пропорциите на автомобила, за да увеличат неговото вътрешно пространство, като същевременно са подобрили аеродинамиката. Инженерите са удължили междуосието и размера на колелата на автомобила, като са премахнали двигателя с вътрешно горене и са го заменили с пълен комплект батерии под плоския под.

Резултатът е автомобил, който предлага наистина по-добри решения в подкрепа на устойчивия семеен живот с по-къси надвеси, както и много повече вътрешно пространство, включително много място за съхранение между предните седалки.

Всички подобрения в концепцията Volvo Recharge са накарали дизайнерите да пренасочат седалките, да оптимизират профила на покрива и да свалят предния капак на автомобила, като същевременно запазват високата точка на видимост, харесвана от шофьорите на автомобили като Volvo XC40, XC60 и XC90.

Този подход създава повишаване на ефективността в аеродинамиката в сравнение с типичния SUV, което подобрява автономния пробег. Концепцията Recharge има плоски подове, каквито ще видим в следващото поколение на изцяло електрическите автомобили на Volvo, първият от които е електрическият наследник на Volvo XC90.

В концепцията Volvo Recharge равният под осигурява повече пространство и по-добро място за сядане за всички пътници в колата. Между водача и пътника до него е разположен големият 15-инчов сензорен екран. Той е центърът на ново и подобрено потребителско изживяване за свързаната информационно-развлекателна система от следващото поколение на компанията. Технологията е проектирана да бъде логична и интуитивна за използване, като помага да се осигури спокойно изживяване.

Най-новата информационно-развлекателна технология върви ръка за ръка с други белези на скандинавския дизайн, като изчистени линии и широко използване на устойчиви и естествени материали в купето. Интериорът интегрира най-новата технология за потребителски опит с красиви, устойчиви и естествени материали. Всяка част от салона е като произведение на изкуството и би могла да стои самостоятелно като индивидуално обзавеждане в една стая.

Концепцията Recharge отразява и амбициите на Volvo за още по-безопасно пътуване през следващите години. На покрива на модела в оптимално положение е поставен сензор LiDAR за събиране на данни за околната среда около автомобила. Този сензор е създаден от технологичната компания Luminar и е критична част от плана на Volvo за предстоящата технология за безопасно автономно задвижване.