0

С пециалистите от Центъра за безопасност на шведската марка Volvo често използват автомобили, които са катастрофирали, за да усъвършенстват своите умения при създаването на уникалните животоспасяващи коли. За да позволи на спасителните служби да се подготвят за всеки възможен сценарий на катастрофа и да симулират силите, които възникват при най-екстремните инциденти, извън това, което може да се симулира с обикновени тестове, наскоро Volvo взе също толкова екстремни мерки.

Специалистите от Центъра за безопасност на шведската марка Volvo често използват автомобили, които са катастрофирали, за да усъвършенстват своите умения при създаването на уникалните животоспасяващи коли. За да позволи на спасителните служби да се подготвят за всеки възможен сценарий на катастрофа и да симулират силите, които възникват при най-екстремните инциденти, извън това, което може да се симулира с обикновени тестове, наскоро Volvo взе също толкова екстремни мерки.

За първи път шведската компания няколко пъти пусна нови автомобили Volvo от кран от височина 30 метра. Това безспорно е най-екстремният краш тест, изпълняван някога от Volvo. Общо 10 автомобила Volvo от различни модели, бяха пуснати няколко пъти от крана. Преди падането инженерите по безопасност на Volvo направиха точни изчисления за това на какво налягане и сила трябва да бъде изложена всяка кола, за да достигне желаното ниво на щети.

Този подход помогна да се създадат достатъчно удари, за да се симулират адекватно щетите, открити при най-екстремните сценарии на катастрофа. По този начин се имитират инциденти, при които един автомобил се удря с много висока скорост, както и инциденти, при които автомобил удря камион с висока скорост или случаи, при които колата понася тежък страничен удар.

В такива ситуации хората в колата вероятно са в критично състояние. Следователно приоритетът е те да бъдат изкарани от автомобила и закарани до болница възможно най-бързо. Спасяването се случва чрез употребата на хидравлични инструменти, известни в автомобилната индустрия като челюстите на живота. Специалистите по екстракция често говорят за златния час, тъй като те трябва да освободят и да отведат пострадалия пациент в болницата в рамките на един час след случилото се произшествие, за да му бъде оказана навременна помощ.

Всички констатации от катастрофите и произтичащите от анализите резултати ще бъдат събрани в обширен изследователски доклад. Този доклад ще бъде предоставен безплатно на спасителните служби в целия свят, което ще им позволи да направят изводи и да развият по-нататък своите способности за спасяване на човешки животи.

Обикновено спасителните работници получават своите тестови автомобили от автоморга, но те често са на възраст до 20 години. По отношение на якостта на стоманата, конструкцията на клетката за безопасност и цялостната издръжливост има огромна разлика между съвременните автомобили и тези, създадени преди 15 до 20 години. Новите автомобили Volvo са направени от едни от най-високоякостните стомани.

Ключово за спасителните работници е непрекъснато да актуализират знанията си с по-новите модели автомобили и да преразглеждат своите процеси, за да разработят нови техники за спасяване на хора. Тези тренировъчни сесии могат да означават разликата между живота и смъртта. Така по искане на спасителните служби, хората от Volvo решиха да направят най-екстремния краш тест и да подобрят реакциите на спасителите.