На автомобилния салон в Женева от 7 до 17 март германския гигант Volkswagen представя своя нов концептуален модел ID. BUGGY. Прототипът ясно очертава намеренията на компанията да възроди легендарното лятно бъги, само че сега то ще се задвижва на ток. Според представителите на Volkswagen това ще бъде хай-тек автомобил за лятото, за плажа и градските улици, построен на модулната платформа MEB на Volkswagen с електрозадвижване и с нулеви емисии.

Новият прототип Volkswagen ID. BUGGY възражда идеята за калифорнийските пясъчни бъгита от 60-те години на ХХ век и свързания с тях стил на живот. Сега обаче легендарната кола се завръща в епохата на електрическата мобилност и ще се задвижва с ток. „Изчистеният стил в дизайна е модерна, освободена от ретро внушения интерпретация на една легенда. Това несъмнено е бъги, но напълно преосмислено”, посочва главният дизайнер на Volkswagen Клаус Бишоф.

Прототипът Volkswagen ID. BUGGY дебютира заедно с премиерата на близката до серийното производство гъвкава зарядна станция, която е в състояние да предизвика революционна промяна в инфраструктурата за зареждане на електромобили. Нейният заряден капацитет достига 360 кВтч и благодарение на технологията за бързо зареждане с максимален капацитет от 100 кВт, батериите на моделите, използващи платформата MEB могат да се презаредят до 80% само за 30 минути.

Сравнението между плажните бъгита от миналото и новия модел Volkswagen ID. BUGGY съкращава периода от пет десетилетия само за миг. Всички бъгита от 60-те години се отличават със своята гъвкавост на модулен принцип, използвайки за основа шасито на легендарната „костенурка” Beetle с разположен отзад 4-цилиндров боксерен двигател. По това време много производители монтираха върху шасито каросерии, изработени от стъклопласт и залагаха на двигателя на Beetle, за да останат завинаги в автомобилната история. Концептуалният ID. BUGGY е органично свързан с тази култова концепция и я съчетава с технологичните възможности на модерната епоха. За основа при него се използва прогресивното модулно шаси на платформата MEB с интегрирана в подовата конструкция акумулаторна батерия с високо напрежение.

При Volkswagen ID. BUGGY литиево-йонната батерия е с капацитет 62 кВтч и захранва с електроенергия електрическия мотор с мощност 150 кВт или 204 к.с. в задната част, осигурявайки активен автономен пробег от около 250 км по последния стандарт WLTP. Възможно е и инсталирането на допълнителен електромотор на предния мост, с което се формира система за задвижване на четирите колела с виртуален електрически карданен вал. Платформата MEB предоставя отлични възможности за съчетаване на най-екстремните пропорции с новите стилистични гени на електрическата мобилност и ID. BUGGY е великолепна демонстрация в тази насока.

Ясният пластичен език на формите изразява неповторимото усещане за свобода, когато шофирате зад волана на бъгито. За да можете да усетите пълноценно вятъра с всичките си сетива, твърдият покрив и вратите са умишлено премахнати, а издръжливият и минималистичен като дизайн интериор е изпълнен с водоустойчиви материали. Концептуалният модел ID. BUGGY следва класическата схема с две места, но съществува и възможност за трансформация във вариант с 2+2 места. Композитната каросерия, изпълнена под формата на комбинирана конструкция от алуминий, стомана и полимери, е самоносеща.

Благодарение на модулната схема, нейната горна част може да бъде отделена от шасито на платформата, като по този начин Volkswagen разкрива възможности за външни производители на ID. BUGGY. На тази технологична основа може да се създаде модерно бъги с нулево ниво на емисиите, готово да отговори на изискванията на бъдещето - независимо дали се намирате в САЩ, Китай, Русия или в Германия. Като цяло, платформата MEB разполага с потенциала да се превърне в нова технологична основа за електрическа мобилност за много автомобили производители.

Известно е, че в началото на 2019 година Volkswagen обяви за първи път, че възнамерява да направи новата платформа MEB достъпна и за конкурентни компании като обща платформа за електрически превозни средства. В същото време прототипът Volkswagen ID. BUGGY илюстрира широтата на спектъра на свободната от емисии мобилност, която може да бъде постигната с използване на модулната платформа с електрическо задвижване в рамките на марката Volkswagen. Новото електрическо бъги ID. BUGGY е проектирано без системи за асистенция на управлението. Моделът е замислен като лятно бъги и ще бъде особено забавен за шофиране на кратки разстояния.

Технически характеристики

Volkswagen ID. BUGGY

Електрически двигател със задно предаване

1-степенна автоматична трансмисия

204 к.с. максимална мощност

310 Нм максимален въртящ момент

7,2 секунди ускорение от 0-100 км/ч

160 км/ч максимална скорост, ограничена

250 км максимален автономен пробег

0 г/км емисии на СО2

Коментари

Във връзка с решение на Европейския съд в Люксембург, ви уведомяваме, че авторът на коментара под тази статия носи съдебна отговорност за послания, които са нецензурни, насаждат омраза, призовават към насилие или са клеветнически. При съгласието Ви, ние ще създадем бисквитка на компютърът ви, която ще бъде запазена следващите 7 дни.

Подобни новини

Infiniti QX50 изпъква с хармоничен дизайн, луксозен интериор и прогресивен двигател

Достоен конкурент на германската тройка

Infiniti QX50 изпъква с хармоничен дизайн, луксозен интериор и прогресивен двигател

Първото поколение на Infiniti QX50 се появи през 2013 г. като актуализирана версия на модела Infiniti EX. Той беше премиум кросоувър със среден размер, дебютирал през 2008 г. Старото Infiniti QX50 трудно можеше да се нарече силен конкурент на тогавашните Audi Q5, BMW X3 или Mercedes GLK, тъй като не блестеше с качества и оставаше в сянката на германските модели. Новото Infiniti QX50 обаче е сериозна заплаха за германската тройка, тъй като японският кросоувър изпъква с хармоничен дизайн, луксозен интериор, иновативен бензинов турбодвигател и множество нови технологии и асистенти, които го превръщат в достоен конкурент на новите модели.

Nokian Powerproof гарантират удоволствие и спокойствие при скорост до 300 км/ч

Финландци направиха гуми за състезатели

Nokian Powerproof гарантират удоволствие и спокойствие при скорост до 300 км/ч

Променливите летни условия и различните пътни настилки, не само в България, но и в цяла Европа са предизвикателство за шофьорите. През лятото се пътува най-много, а температурите често варират от над 40 градуса в горещините до 10 градуса в студените септемврийски дни, съчетани с внезапни гръмотевични бури. Тези променливи климатични условия изискват гуми, които могат бързо да се адаптират към различното състояние на пътната настилка. Новата гума Nokian Powerproof, проектирана за бързо шофиране, овладява всички форми на лятото, постигайки отличен баланс.

Новият 1,0-литров бензинов агрегат е по-икономичен и осигурява по-добра динамика

Dacia Duster се сдоби с 3-цилиндров турбодвигател

Новият 1,0-литров бензинов агрегат е по-икономичен и осигурява по-добра динамика

Dacia обновява двигателната си гама за успешния модел Duster, като го оборудва с най-новия 1,0-литров 3-цилиндров бензинов турбомотор TCe 100. Новият агрегат е с индиректно впръскване, като освен това е по-лек и по-компактен. Той разполага с турбокомпресор с електрически контролиран изпускателен клапан, изпускателен колектор, частично интегриран в главата на цилиндъра, двойно променлив вентил за всмукване и плазмено покритие на цилиндрите.