На автомобилния салон в Женева от 7 до 17 март германския гигант Volkswagen представя своя нов концептуален модел ID. BUGGY. Прототипът ясно очертава намеренията на компанията да възроди легендарното лятно бъги, само че сега то ще се задвижва на ток. Според представителите на Volkswagen това ще бъде хай-тек автомобил за лятото, за плажа и градските улици, построен на модулната платформа MEB на Volkswagen с електрозадвижване и с нулеви емисии.

Новият прототип Volkswagen ID. BUGGY възражда идеята за калифорнийските пясъчни бъгита от 60-те години на ХХ век и свързания с тях стил на живот. Сега обаче легендарната кола се завръща в епохата на електрическата мобилност и ще се задвижва с ток. „Изчистеният стил в дизайна е модерна, освободена от ретро внушения интерпретация на една легенда. Това несъмнено е бъги, но напълно преосмислено”, посочва главният дизайнер на Volkswagen Клаус Бишоф.

Прототипът Volkswagen ID. BUGGY дебютира заедно с премиерата на близката до серийното производство гъвкава зарядна станция, която е в състояние да предизвика революционна промяна в инфраструктурата за зареждане на електромобили. Нейният заряден капацитет достига 360 кВтч и благодарение на технологията за бързо зареждане с максимален капацитет от 100 кВт, батериите на моделите, използващи платформата MEB могат да се презаредят до 80% само за 30 минути.

Сравнението между плажните бъгита от миналото и новия модел Volkswagen ID. BUGGY съкращава периода от пет десетилетия само за миг. Всички бъгита от 60-те години се отличават със своята гъвкавост на модулен принцип, използвайки за основа шасито на легендарната „костенурка” Beetle с разположен отзад 4-цилиндров боксерен двигател. По това време много производители монтираха върху шасито каросерии, изработени от стъклопласт и залагаха на двигателя на Beetle, за да останат завинаги в автомобилната история. Концептуалният ID. BUGGY е органично свързан с тази култова концепция и я съчетава с технологичните възможности на модерната епоха. За основа при него се използва прогресивното модулно шаси на платформата MEB с интегрирана в подовата конструкция акумулаторна батерия с високо напрежение.

При Volkswagen ID. BUGGY литиево-йонната батерия е с капацитет 62 кВтч и захранва с електроенергия електрическия мотор с мощност 150 кВт или 204 к.с. в задната част, осигурявайки активен автономен пробег от около 250 км по последния стандарт WLTP. Възможно е и инсталирането на допълнителен електромотор на предния мост, с което се формира система за задвижване на четирите колела с виртуален електрически карданен вал. Платформата MEB предоставя отлични възможности за съчетаване на най-екстремните пропорции с новите стилистични гени на електрическата мобилност и ID. BUGGY е великолепна демонстрация в тази насока.

Ясният пластичен език на формите изразява неповторимото усещане за свобода, когато шофирате зад волана на бъгито. За да можете да усетите пълноценно вятъра с всичките си сетива, твърдият покрив и вратите са умишлено премахнати, а издръжливият и минималистичен като дизайн интериор е изпълнен с водоустойчиви материали. Концептуалният модел ID. BUGGY следва класическата схема с две места, но съществува и възможност за трансформация във вариант с 2+2 места. Композитната каросерия, изпълнена под формата на комбинирана конструкция от алуминий, стомана и полимери, е самоносеща.

Благодарение на модулната схема, нейната горна част може да бъде отделена от шасито на платформата, като по този начин Volkswagen разкрива възможности за външни производители на ID. BUGGY. На тази технологична основа може да се създаде модерно бъги с нулево ниво на емисиите, готово да отговори на изискванията на бъдещето - независимо дали се намирате в САЩ, Китай, Русия или в Германия. Като цяло, платформата MEB разполага с потенциала да се превърне в нова технологична основа за електрическа мобилност за много автомобили производители.

Известно е, че в началото на 2019 година Volkswagen обяви за първи път, че възнамерява да направи новата платформа MEB достъпна и за конкурентни компании като обща платформа за електрически превозни средства. В същото време прототипът Volkswagen ID. BUGGY илюстрира широтата на спектъра на свободната от емисии мобилност, която може да бъде постигната с използване на модулната платформа с електрическо задвижване в рамките на марката Volkswagen. Новото електрическо бъги ID. BUGGY е проектирано без системи за асистенция на управлението. Моделът е замислен като лятно бъги и ще бъде особено забавен за шофиране на кратки разстояния.

Технически характеристики

Volkswagen ID. BUGGY

Електрически двигател със задно предаване

1-степенна автоматична трансмисия

204 к.с. максимална мощност

310 Нм максимален въртящ момент

7,2 секунди ускорение от 0-100 км/ч

160 км/ч максимална скорост, ограничена

250 км максимален автономен пробег

0 г/км емисии на СО2

Коментари

Във връзка с решение на Европейския съд в Люксембург, ви уведомяваме, че авторът на коментара под тази статия носи съдебна отговорност за послания, които са нецензурни, насаждат омраза, призовават към насилие или са клеветнически. При съгласието Ви, ние ще създадем бисквитка на компютърът ви, която ще бъде запазена следващите 7 дни.

Подобни новини

Кросоувърът получи двойно предаване и се зарежда напълно за 1 час и 50 минути

Opel Grandland X стана хибрид и тръгна на ток

Кросоувърът получи двойно предаване и се зарежда напълно за 1 час и 50 минути

Opel представи изцяло новата хибридна версия на Grandland X, наречена Hybrid4. Моделът с plug-in хибридно задвижване PHEV и двойно предаване на Grandville X поема ролята на флагман във високопроходимата гама на Opel, включваща Crossland X и Mokka X. Новият модел може да се поръча по желание с черен преден капак и съчетава силата на 1,6-литров бензинов турбодвигател с два електромотора, достигайки системна мощност до 300 к.с. Предварителните данни за разхода на гориво сочат средно 2,2 л/100 км и емисии на CO2 от 49 г/км.

Френският кросоувър получи фейслифт, луксозен интериор и нов бензинов турбодвигател

Фина шлифовка за Renault Kadjar

Френският кросоувър получи фейслифт, луксозен интериор и нов бензинов турбодвигател

Французите от Renault влязоха в най-бързо развиващия се сегмент на компактни кросоувъри през 2015 година с Kadjar. Моделът бързо спечели сърцата на стотици хиляди хора по света и проби сред конкурентите в сегмента с атрактивна визия, просторен и комфортен интериор, динамични и икономични двигатели, и не на последно място приемлива цена. Сега Kadjar идва обновен и отново е един от най-привлекателните кросоувъри на пазара, благодарение на подобрените си качества.

Новият Range Rover Evoque също дефилира в дома на посланика на Великобритания

Jaguar I-PACE блесна с ексклузивна премиера в България

Новият Range Rover Evoque също дефилира в дома на посланика на Великобритания

В резиденцията на британския посланик, нейно превъзходителство Ема Хопкинс, се състоя ексклузивната премиера на първия премиум електрически SUV в света - новия Jaguar I-PACE. Управителят на „Мото-Пфое” Атанас Фурнаджиев лично представи пред отбрана публика заможни българи най-награждаваната кола през последните месеци. За по-малко от една година от официалното си представяне, новият Jaguar I-PACE спечели повече от 70 престижни международни награди.