На автомобилния салон в Женева от 7 до 17 март германския гигант Volkswagen представя своя нов концептуален модел ID. BUGGY. Прототипът ясно очертава намеренията на компанията да възроди легендарното лятно бъги, само че сега то ще се задвижва на ток. Според представителите на Volkswagen това ще бъде хай-тек автомобил за лятото, за плажа и градските улици, построен на модулната платформа MEB на Volkswagen с електрозадвижване и с нулеви емисии.

Новият прототип Volkswagen ID. BUGGY възражда идеята за калифорнийските пясъчни бъгита от 60-те години на ХХ век и свързания с тях стил на живот. Сега обаче легендарната кола се завръща в епохата на електрическата мобилност и ще се задвижва с ток. „Изчистеният стил в дизайна е модерна, освободена от ретро внушения интерпретация на една легенда. Това несъмнено е бъги, но напълно преосмислено”, посочва главният дизайнер на Volkswagen Клаус Бишоф.

Прототипът Volkswagen ID. BUGGY дебютира заедно с премиерата на близката до серийното производство гъвкава зарядна станция, която е в състояние да предизвика революционна промяна в инфраструктурата за зареждане на електромобили. Нейният заряден капацитет достига 360 кВтч и благодарение на технологията за бързо зареждане с максимален капацитет от 100 кВт, батериите на моделите, използващи платформата MEB могат да се презаредят до 80% само за 30 минути.

Сравнението между плажните бъгита от миналото и новия модел Volkswagen ID. BUGGY съкращава периода от пет десетилетия само за миг. Всички бъгита от 60-те години се отличават със своята гъвкавост на модулен принцип, използвайки за основа шасито на легендарната „костенурка” Beetle с разположен отзад 4-цилиндров боксерен двигател. По това време много производители монтираха върху шасито каросерии, изработени от стъклопласт и залагаха на двигателя на Beetle, за да останат завинаги в автомобилната история. Концептуалният ID. BUGGY е органично свързан с тази култова концепция и я съчетава с технологичните възможности на модерната епоха. За основа при него се използва прогресивното модулно шаси на платформата MEB с интегрирана в подовата конструкция акумулаторна батерия с високо напрежение.

При Volkswagen ID. BUGGY литиево-йонната батерия е с капацитет 62 кВтч и захранва с електроенергия електрическия мотор с мощност 150 кВт или 204 к.с. в задната част, осигурявайки активен автономен пробег от около 250 км по последния стандарт WLTP. Възможно е и инсталирането на допълнителен електромотор на предния мост, с което се формира система за задвижване на четирите колела с виртуален електрически карданен вал. Платформата MEB предоставя отлични възможности за съчетаване на най-екстремните пропорции с новите стилистични гени на електрическата мобилност и ID. BUGGY е великолепна демонстрация в тази насока.

Ясният пластичен език на формите изразява неповторимото усещане за свобода, когато шофирате зад волана на бъгито. За да можете да усетите пълноценно вятъра с всичките си сетива, твърдият покрив и вратите са умишлено премахнати, а издръжливият и минималистичен като дизайн интериор е изпълнен с водоустойчиви материали. Концептуалният модел ID. BUGGY следва класическата схема с две места, но съществува и възможност за трансформация във вариант с 2+2 места. Композитната каросерия, изпълнена под формата на комбинирана конструкция от алуминий, стомана и полимери, е самоносеща.

Благодарение на модулната схема, нейната горна част може да бъде отделена от шасито на платформата, като по този начин Volkswagen разкрива възможности за външни производители на ID. BUGGY. На тази технологична основа може да се създаде модерно бъги с нулево ниво на емисиите, готово да отговори на изискванията на бъдещето - независимо дали се намирате в САЩ, Китай, Русия или в Германия. Като цяло, платформата MEB разполага с потенциала да се превърне в нова технологична основа за електрическа мобилност за много автомобили производители.

Известно е, че в началото на 2019 година Volkswagen обяви за първи път, че възнамерява да направи новата платформа MEB достъпна и за конкурентни компании като обща платформа за електрически превозни средства. В същото време прототипът Volkswagen ID. BUGGY илюстрира широтата на спектъра на свободната от емисии мобилност, която може да бъде постигната с използване на модулната платформа с електрическо задвижване в рамките на марката Volkswagen. Новото електрическо бъги ID. BUGGY е проектирано без системи за асистенция на управлението. Моделът е замислен като лятно бъги и ще бъде особено забавен за шофиране на кратки разстояния.

Технически характеристики

Volkswagen ID. BUGGY

Електрически двигател със задно предаване

1-степенна автоматична трансмисия

204 к.с. максимална мощност

310 Нм максимален въртящ момент

7,2 секунди ускорение от 0-100 км/ч

160 км/ч максимална скорост, ограничена

250 км максимален автономен пробег

0 г/км емисии на СО2

Коментари

Във връзка с решение на Европейския съд в Люксембург, ви уведомяваме, че авторът на коментара под тази статия носи съдебна отговорност за послания, които са нецензурни, насаждат омраза, призовават към насилие или са клеветнически. При съгласието Ви, ние ще създадем бисквитка на компютърът ви, която ще бъде запазена следващите 7 дни.

Подобни новини

Цялата гама на чешката марка блести под прожекторите на автомобилния салон в София

Skoda привлича практичните хора със Scala и Kamiq

Цялата гама на чешката марка блести под прожекторите на автомобилния салон в София

Чешката марка Skoda има повод за двойна доза оптимизъм, тъй като на започналия преди броени дни Автомобилен салон София 2019 представя два изцяло нови модела. Двете премиери са в най-популярните напоследък автомобилни сегменти. Звездата на изложението безспорно е новата Skoda Scala, която е поредната успешна разработка на чехите и ще привлече практичните потребители. Колата е построена на модулната платформа MQB-A0, на която е базиран Volkswagen Polo, но предлага удобствата и пространството, характерни за класа на по-големия модел Golf.

Изцяло новият модел застава между CX-3 и CX-5, и тръгва с революционен бензинов двигател

Mazda CX-30 е най-красивият кросоувър на автосалона

Изцяло новият модел застава между CX-3 и CX-5, и тръгва с революционен бензинов двигател

На открилия се вчера автомобилен салон в София, Mazda представя изцяло новия си компактен кросоувър CX-30. Японската компания позиционира новия модел между двата успешни кросоувъра CX-3 и CX-5. Тройката в името означава, че CX-30 е построен на базата на четвъртото поколение на Mazda 3. Новата Mazda CX-30 е насочена към младата аудитория и се очаква да привлече клиентите, които искат да купят красив и стилен автомобил. Mazda CX-30 е първият кросоувър, който получава нова интерпретация на дизайнерския стил KODO, запомняща се с ярък външен вид.

Изцяло електрическият модел дебютира у нас заедно с конвенционалната си версия

Новото Peugeot e-208 тръгва с енергия от контакта

Изцяло електрическият модел дебютира у нас заедно с конвенционалната си версия

Френската марка Peugeot демонстрира своя преход към електрическата мобилност на Автомобилен салон София 2019, който отвори врати от 12 до 20 октомври. В рамките на изложението премиерно за България е показан новият напълно електрически модел Peugeot е-208. Втората електрическа премиера за марката е на две колела в лицето на скутера e-Ludix. Peugeot проектира себе си в ерата на енергийния преход и електрификацията, и води посетителите към визията си за бъдещето с електрически автомобил, електрически скутер и електрически велосипед.