Снимки
В предната част огромната хромирана решетка е съчетана с продълговати фарове, които могат да са LED матрични светлини. Снимка: Volkswagen

Volkswagen Touareg се появи през 2002 г. и стана първият високопроходим модел на германската марка и първият Volkswagen, който влезе в премиум сегмента. Второто издание на германския SUV стана още по-луксозен и проходим модел, а неотдавна беше представено и новото, трето поколение на Touareg. Световната премиера не случайно се състоя на автосалона в Пекин, защото в Китай моделът е много популярен.

Новият Volkswagen Touareg е построен на новата платформа MLB Evo, която се използва и от Audi Q7, Porsche Cayenne и Bentley Bentayga. Германският SUV е взел най-силните семейни черти от всъдеходите на групата и след първата ми среща с него мога категорично да заявя, че той е по-луксозен от Audi Q7, по-красив от Bentley Bentayga и по-достъпен от Porsche Cayenne. С този арсенал от силни качества, новият Touareg го очаква сигурен пазарен успех. Няма да е изненада, ако в първите месеци търсенето изпреварва предлагането, така че желаещите да го притежават ще се наложи да чакат няколко месеца за доставка.

Новият Volkswagen Touareg е нараснал на дължина до 4878 мм, на широчина достига 1984 мм, на височина – 1702 мм, а междуосието е 2894 мм. Въпреки увеличените размери, широкото използване на алуминиеви сплави е позволило да се намали теглото с 106 кг до 1995 кг в базовата версия. Третото поколение на Volkswagen Touareg е радикално променено и е изведено на ново технологично ниво. Новият SUV е флагманът на германската марка и има с какво да се похвали. Промените се забелязват още от пръв поглед, защото новият Volkswagen Touareg е станал много по-изразителен на външен вид. Предната част е издържана в духа на концептуалния всъдеход Volkswagen T-Prime GTE, при който огромната хромирана решетка е съчетана с продълговати фарове. Сега фаровете са светодиодни още в базовата версия, а като опция се предлагат LED матрични светлини с променлив светлинен сноп. Арките над колелата са по-изпъкнали, а в профилните стени са щамповани релефни кантове. Праговете са украсени с хромирани лайсни. Разширената задна част е подчертана от тесните светлини, а над задното стъкло е поставен масивен спойлер. Спортната версия R-Line се отличава по аеродинамичния пакет на каросерията и 20-инчовите лети джанти вместо стандартните 18-инчови джанти.

В салона на новия Volkswagen Touareg цари лукс, на който ще завиди и братовчедът Audi Q7. Интериорът е покрит с качествена кожа, алуминиеви и лакирани панели, и невиждан досега голям екран. Осветлението на салона се осъществява със светодиоди, като можете да изберете един от 30 цвята. Вентилационните дефлектори са опънати почти по цялата ширина на предния панел. Воланът е изпълнен в традиционния стил на Volkswagen и долната му част е плоска. Пред водача се намира 12-инчов дисплей с променлива конфигурация Digital Cockpit, а най-важните данни се проектират върху предното стъкло. Широкият централен панел е обърнат към шофьора и по-голямата част от него вече е заета от огромен 15-инчов мултимедиен дисплей, наречен Innovision Cockpit. Благодарение на него са премахнати всички бутони и мултимедията се контролира с интуитивно докосване и може максимално да се персонализира. На централния тунел прави впечатление напълно новият селектор на трансмисията, а зад него са поставени бутоните за стартиране на двигателя и за аварийните светлини, както и въртящите се контролери за режимите на шофиране и регулиране на окачването. В масивния подлакътник има голяма кутия за предмети.

Сядайки зад волана бързо настройвам най-удобната позиция с изцяло електрическо регулиране и на седалката, и на облегалката. Седалките са с отопление и вентилация. Кормилната колона също се регулира с електрозадвижване и има широк спектър от настройки. Воланът е с отопление, което ще оценят потребителите през зимата. Във варианта R-Line са монтирани спортни седалки с по-изразителни странични опора. На втория ред има огромно пространство за краката и над главите, така че да седнат удобно хора с височина до 2 метра. Задните седалки са оборудвани с хоризонтално регулиране, като се местят напред-назад до 160 мм, а ъгълът на облегалките се променя, така че пътниците могат дори да полегнат в купето. Салонът е достатъчно широк за трима възрастни пътници. В багажника с обем 810 литра има място дори за трети ред седалки. Със сгънати задни облегалки капацитетът нараства до 1800 литра.

В новия Volkswagen Touareg е поставена 730-ватовата озвучителна система Dynaudio с 14 високоговорители, която изпълва салона със звук като в концертна зала. На големия 15-инчов дисплей се показва триизмерната карта на сателитната навигация, но бих искал на него да мога да гледам телевизия, поне докато чакам в задръстване. Всъдеходът е оборудван с адаптивен круиз контрол, система за автоматично спиране, спазване на лентата, следене на умората на водача и разпознаване на пътните знаци, както и асистент за самостоятелно паркиране и полуавтономна технология за движение. Впечатляваща е системата за нощно виждане с термокамера и дисплей, която разпознава движещи се живи обекти на тъмно, показвайки ги на екрана на арматурното табло.

Първоначално за задвижването на новия Volkswagen Touareg се предлага само 3,0-литров турбодизелов двигател V6 TDI с мощност 286 к.с. Двигателят 3.0 TDI с максимален въртящ момент 600 Нм задвижва големият SUV уверено, но не и спортно. Тягата е напълно достатъчно за да може да тегли ремарке с тегло 3,5 тона. Освен това двигателят е станал значително по-тих и вибрациите са изчезнали напълно. Ускорението от място до 100 км/ч отнема 6,1 секунди, а максималната скорост е 235 км/ч. В същото време двигателят е много по-икономичен и по планинските австрийски пътища, средният разход беше едва 6,9 л/100 км. Автоматичната 8-степенна скоростна кутия вече е на ZF и превключва неусетно, а ако някой има претенции към бързината на трансмисията, може да поеме контрола над предавките в свои ръце чрез пластините зад волана. Определено този двигател няма да задоволи динамичните вкусове на спортните натури и пътни състезатели, които ще трябва да изчакат за 4,0-литровия турбодизелов мотор V8 с мощност 421 к.с. Гамата ще се разшири и с бензиновия 3,0-литров турбодвигател V6 с 340 к.с.

Новият Volkswagen Touareg е оборудван серийно със система за постоянно задвижване на четирите колела 4MOTION, която разпределя въртящия момент по осите в съотношение 40:60. Механичният самоблокиращ се диференциал Torsen може да прехвърли до 70% от тягата към предната ос и до 80% върху задната ос. Като опция се предлага технология за промяна на настройките за шофиране на пясък, чакъл, сняг и тежък офроуд. Задължително поръчайте опционалното въздушно окачване, което позволява да се увеличи пътния просвет от 200 до 270 мм и така всъдеходът може да преодолее водно препятствие с дълбочина от почти 60 см.

Новият Volkswagen Touareg е станал много по-маневрен от своя предшественик, благодарение на завиващите задни колела. Те са допринесли диаметъра на завой да се намали до 10,9 метра. В комфортен режим воланът не е особено информативен, но в спортен режим става плътен и директен. Пътуването с новия Touareg e много по-комфортно, а с въздушното окачване големият всъдеход вози комфортно, сякаш се носи над пътя. На магистралата със скорост над 120 км/ч, пътният просветът се намалява автоматично до 185 мм. Активните стабилизатори за напречна стабилност се справят отлично с възникващите наклонявания на каросерията в завоите. Новият Touareg е добре изолиран от шум и вибрации, и в салона не проникват шумове нито от дизеловия двигател, нито от широките гуми, нито от вятъра.

Третото поколение на Volkswagen Touareg вече може да се поръчва и у нас, а цените на нашия пазар стартират от 108 117 лева. Добре оборудван с всички налични опции, Touareg може да достигне до 150 000 лева, но дори и с тази цена новият SUV е много по-изгоден от братовчедите Porsche Cayenne и Bentley Bentayga.

Технически данни

Volkswagen Touareg V6 TDI BMT 4MOTION

3,0-литров 6-цилиндров турбодизелов двигател

8-степенна автоматична скоростна кутия ZF

286 к.с. максимална мощност

600 Нм въртящ момент при 2250-3250 об/мин

6,1 секунди ускорение от 0 до 100 км/ч

235 км/ч максимална скорост

6,6 л/100 км среден разход на гориво

173 г/км емисии на СО2

108 117 лева базова цена на модела

Коментари

Във връзка с решение на Европейския съд в Люксембург, ви уведомяваме, че авторът на коментара под тази статия носи съдебна отговорност за послания, които са нецензурни, насаждат омраза, призовават към насилие или са клеветнически. При съгласието Ви, ние ще създадем бисквитка на компютърът ви, която ще бъде запазена следващите 7 дни.

Подобни новини

Новата KIA Niro EV зарежда 80% от капацитета на батерията си за 54 минути

Електрически кросоувър изминава 450 км на ток

Новата KIA Niro EV зарежда 80% от капацитета на батерията си за 54 минути

KIA представи новия изцяло електрически автомобил Niro EV. Новият модел съчетава атрактивен дизайн, удобства на кросоувър и задвижване, което не генерира вредни емисии. Продажбите на KIA Niro EV ще стартират в Корея през втората половина 2018 г., а по-късно и в Европа. Niro EV ще бъде оборудван с голяма батерия с капацитет 64 кВтч, която гарантира автономен пробег от 450 км. Свързан към бързо зарядно на 100 кВт, Niro EV зарежда 80% от капацитета на батерията си за 54 минути.

Уникалният бензинов турбомотор разкрива състезателния характер в режим +R

Honda Civic Type R бие свръхдоза адреналин

Уникалният бензинов турбомотор разкрива състезателния характер в режим +R

Honda Civic се произвежда от 1972 г., а спортната версия на модела с означение Type R се появи през 1997 г. Петата генерация на Civic Type R се доказа като най-бързият сериен модел с предно предаване на планетата, след като постигна най-доброто време от 7 минути и 43,8 секунди на „Северната дъга” на пистата „Нюрбургринг”. Сега горещият японски хечбек вече се предлага и у нас, а цената му започва от 70 990 лева.

Новото комби съчетава стилна външност с щедро пространство за пътници и багаж

Peugeot 508 SW се вдъхнови от Shooting Break

Новото комби съчетава стилна външност с щедро пространство за пътници и багаж

Само няколко месеца след лансирането на изцяло новото Peugeot 508, французите представиха и версията комби. Новото Peugeot 508 SW черпи вдъхновение от света на моделите с каросерия Shooting Break – комби с три врати. Дизайнът впечатлява със снижения спортен силует и съчетава елегантна външност и функционален интериор с щедро пространство за пътниците и голям леснодостъпен багажник. Новото Peugeot 508 SW ще бъде представено на автомобилния салон в Париж през тази есен и ще бъде пуснато в продажба в Европа през януари 2019 година.