Volkswagen Tiguan се разхубави и стана още по-добър
12

Volkswagen Tiguan се разхубави и стана още по-добър

Бестселърът на марката получи нов дизайн на предницата, множество съвременни технологии и по-екологични двигатели

Появата на Volkswagen Tiguan през 2007 г. беше много успешен ход за германската марка. В момента компактният кросоувър е най-популярният модел на Volkswagen. През 2019 година бяха произведени 911 000 екземпляра от модела, което е повече от Golf и Passat. Освен това Tiguan е един от най-популярните кросоувъри в света с общо над 6 милиона продадени автомобила. Второто поколение на модела се появи през 2016 г., а през миналата година Tiguan беше обновен и получи нови двигатели.

Новият Volkswagen Tiguan запазва познатия двуобемен силует с релефни профилни стени и мускулест външен вид. Компактният кросоувър се отличава с нова предна част и изглежда по-свежо и елегантно, благодарение на новата широка радиаторна решетка и изцяло новите наклонени фарове.

Визията на новия Volkswagen Tiguan веднага привлича погледите, като в нея изпъкват фаровете от осмото поколение на Golf. Впечатляващо е, че вече в основата версия германският SUV е оборудван с LED фарове. Предният капак вече се издига по-високо над новата радиаторна решетка, подчертавайки стилистичното родство с по-големия брат Touareg.

Задните светлини също са светодиодни още в основната версия. Броните също са променени и особено динамично изглеждат в спортното ниво на оборудване R-Line. Новият Tiguan се отличава и с изписването на името на модела с големи букви върху задния капак на каросерията, като при по-големия брат Touareg. Стилистичната актуализация във външното оформление на Tiguan се допълва от нови модели алуминиеви джанти с размер 17, 18, 19 и 20 инча, както и новият по-нисък напречен панел в задната част на модела.

В салона на новия Volkswagen Tiguan материалите са значително подобрени, има нови тапицерии и по-богато и съвременно оборудване. Пред водача е поставен нов волан с плоска долна част, а пред погледа му е разположен новият цифров панел с променяща се конфигурация. Като опция се предлага и проектиране на данните върху предното стъкло.

Централният панел на Volkswagen Tiguan е обърнат към водача, а в най-горната част е поставен новият 10,25-инчов сензорен екран за мултимедийната система. По желание можете да изберете функцията за разпознаване на жестове с пръсти. Бутоните за аудиосистемата и управлението на климатроника са заменени и броят им е намален. Те са подредени рационално, макар че са прекалено малки. Кормилната колона се регулира в дълбочина и височина, а седалката на шофьора се настройва и по височина.

Предните седалки традиционно са много удобни, като държат добре тялото на водача. В основната версия те са допълнени с отопление, а електрическото задвижване и функцията за масаж се предлагат като опции. Високата позиция на седене осигурява добра видимост във всички посоки. Подлакътникът на централния тунел крие кутия с 12-волтов контакт. На втория ред седалки има достатъчно място за краката и над главите на пътниците.

Задните седалки могат да се регулират хоризонтално и да се придвижват назад със 180 мм, като ъгълът на наклона на облегалките им също може да се променя. Салонът е достатъчно широк, така че отзад могат да седнат удобно трима възрастни човека. Обемът на багажника е сред най-големите в сегмента, като обемът му е 615 литра в нормално състояние и 1655 литра при сгънати задни седалки. Капакът на багажника може да бъде допълнен с електрическо задвижване с функция за сензорно отваряне с протягане на крак.

Нивата на оборудване на новия Volkswagen Tiguan са променени и се конфигурират по изцяло нов начин. Моделът се предлага в четири нива на оборудване - Tiguan, Life, Elegance и R-Line. Първото ниво на новия Tiguan вече включва стандартно LED фарове, нов мултифункционален кожен волан, инфотейнмънт система с екран с диагонал най-малко 6,5-инча, както и онлайн услуги от гамата We Connect и We Connect Plus.

В базовото ниво на оборудване има още система за достъп без ключ, електрически прозорци и огледала за обратно виждане, климатик, сензори за дъжд и светлина, аудиосистема и др. За безопасността на пътниците в салона са поставени 7 въздушни възглавници, електронна система за стабилизация, система за контрол на налягането в гумите, технологии за поддържане на лентата и автоматично спиране.

Спортната версия R-Line се отличава с LED фарове с дневни LED светлини и функция за завой, контролни прибори с дигитален кокпит с 10-инчов екран и изцяло цифрови показания, амбиентно осветление на салона с възможност за избор между 30 цвята, мултимедийна система, двузонов климатроник, отопление на предното стъкло, сензори за паркиране, камера за движение на заден ход, система за откриване на умора на водача и адаптивен круиз контрол.

В екстериора на версията R-Line изпъкват големите 19-инчови джанти и уникалното оформление на броните в спортен стил. Списъкът с опции включва кожена тапицерия, панорамен покрив, камери за 360-градусов обзор, автопилот за паркиране, 480-ватова аудиосистема и технология за полуавтономно движение.

Динамичен и пестелив с турбодизелов двигател, автоматик и 4х4

Новият Volkswagen Tiguan се предлага с широка гама от бензинови и дизелови турбодвигатели, както и с Plug-in хибридно задвижване, наречен Tiguan eHybrid. Гамата от бензинови двигатели започва от 1,5-литровия 4-цилиндров турбобензинов мотор с мощност 130 и 150 к.с. Най-спортният вариант Volkswagen Tiguan R се задвижва от новия 2,0-литров турбодвигател с 320 к.с.

Обновеният 2,0-литров 4-цилиндров турбодизелов мотор вече използва двойна система за селективна каталитична редукция с отделно впръскване на добавка AdBlue, което дава възможност за значително намаляване на количеството азотни окиси в отработените газове в сравнение с предходния модел.

Сега моторът 2.0 TDI се предлага в два варианта на мощност – със 150 и 200 к.с. По-мощната версия на дизеловия агрегат предлага оптималното съотношение между пъргава динамика и нисък разход на гориво. Максималният въртящ момент от 400 Нм е наличен в широкия интервал от 1750 до 3500 об/мин. Двигателят е много тих и еластичен, като позволява на Tiguan да тегли ремарке до 2,5 тона и ускорява големия SUV с лекота.

Спринтът от място до 100 км/ч отнема едва 7,5 секунди. Въпреки големите си размери, кросоувърът е доста икономичен и при движение със скорост около 100 км/ч консумацията е едва 5,3 л/100 км. Комбинираният разход е само 6,4 л/100 км. В града колата харчи между 6,8 и 7,2 л/100 км според сезона и трафика. Двигателят е съчетан стандартно със 7-степенната автоматична скоростна кутия DSG с двоен съединител.

Трансмисията превключва толкова бързо предавките, че въобще не се налага водача да се възползва от лостчетата зад волана и да сменя ръчно скоростите. Системата за задвижване на четирите колела 4Motion подобрява сцеплението и помага на водача да се чувства по-сигурен по заснежените пътища и върху хлъзгави настилки, особено през зимата.

На пътя новият Volkswagen Tiguan се движи уверено и стабилно, като предразполага водача към динамично шофиране. Неговото кормилно управление с адаптивен електрически сервоусилвател е станало по-прецизно и информативно. Технологията XDS+ имитира диференциал с ограничено приплъзване и парира недозавиването.

Окачването е по-меко от предшественика, което е подобрило комфорта на возене. В същото време страничното наклоняване на каросерията в завоите остава неосезаемо. Шумоизолацията в Tiguan беше добра, но сега е подобрена и в салона е още по-тихо.

Новият Volkswagen Tiguan се продава в Европа и у нас от ноември миналата година. Цената на модела започва от 50 600 лева. През тази година ще се появи и обновеният Volkswagen Tiguan Allspace, който разполага със 7 места и по-голям багажник.

Технически характеристики

Volkswagen Tiguan 2.0 TDI 4Motion DSG R-Line

2,0-литров 4-цилиндров турбодизелов двигател

7-степенна автоматична скоростна кутия с двоен съединител

200 к.с. максимална мощност при 4000 об/мин

400 Нм максимален въртящ момент при 1750-3500 об/мин

7,5 секунди ускорение от 0 до 100 км/ч

216 км/ч максимална скорост

6,4 л/100 км среден разход на дизел

167 г/км емисии на СО2 (WLTP)

81 872 лева цена на модела

Назад

КОМЕНТАРИ

Във връзка с решение на Европейския съд в Люксембург, ви уведомяваме, че авторът на коментара под тази статия носи съдебна отговорност за послания, които са нецензурни, насаждат омраза, призовават към насилие или са клеветнически. При съгласието Ви, ние ще създадем бисквитка на компютърът ви, която ще бъде запазена следващите 7 дни.