0

Н а автосалона във Франкфурт през септември Volkswagen ще представи изцяло новия компактен кросоувър с мек сгъваем покрив T-Roc Cabriolet. Интересът към новия кабриолет беше провокиран с прототипа T-Cross Breeze, а серийният модел е построен на базата на едноименния компактен кросоувър T-Roc. По този начин Volkswagen T-Roc Cabriolet става единственият открит модел в гамата на марката, след като през последните години бяха спрени поетапно кабриолетите с текстилен покрив Beetle и Golf, както и купе-кабриолетът с твърд сгъваем покрив Eos.

На автосалона във Франкфурт през септември Volkswagen ще представи изцяло новия компактен кросоувър с мек сгъваем покрив T-Roc Cabriolet. Интересът към новия кабриолет беше провокиран с прототипа T-Cross Breeze, а серийният модел е построен на базата на едноименния компактен кросоувър T-Roc. По този начин Volkswagen T-Roc Cabriolet става единственият открит модел в гамата на марката, след като през последните години бяха спрени поетапно кабриолетите с текстилен покрив Beetle и Golf, както и купе-кабриолетът с твърд сгъваем покрив Eos.

Популярността на компактните кросоувъри нараства лавинообразно и Volkswagen не пропуска шанса да предложи на клиентите нещо ново. В случая не става дума за модификация на съществуващия кросоувър, а за изцяло нов модел. Инженерите на Volkswagen е трябвало радикално да преработят каросерията, за да могат да свалят покрива от T-Roc. Благодарение на допълнителни елементи в долната част, вратите, страничните панели и стълбовете, твърдостта му е увеличена значително, а рамката на предното стъкло е подсилена да защитава главите на пътниците по време на евентуално преобръщане. За безопасността на пасажерите са предвидени и мигновено изскачащи дъги зад задните седалки.

Липсата на покрив е довело до радикални промени в конструкцията на новия Volkswagen T-Roc Cabriolet. В сравнение със стандартния кросоувър T-Roc, междуосието на новия автомобил се е увеличило с 37 мм до 2630 мм, а общата дължина на колата е нараснала с 34 мм до 4628 мм. Интериорът на открития кросоувър е проектиран за четирима пълноценни възрастни пътници. Багажникът обаче е доста намален, като вместо 445 литра при стандартния T-Roc, кабриолетът побира само 284 литра багаж заради покривния механизъм.

Самият текстилен покрив е изработен от плат върху твърда рамка. От Volkswagen уверяват, че дизайнът му не пречи на аеродинамиката или на акустиката, тъй като мекият покрив не създава допълнително въздушно съпротивление или шум. Колата се преобразява в кабриолет много бързо, благодарение на съвършения механизъм на сгъване. От момента на натискането на бутона и пълното прибиране на покрива са необходими само 9 секунди, като това може да стане при скорост до 30 км/ч.

В началото на продажбите се предвижда Volkswagen T-Roc Cabriolet да бъде оборудван с два бензинови турбодвигателя – 1,0-литровия 3-цилиндров мотор 1.0 TSI с мощност 115 к.с. и 200 Нм въртящ момент, и с 1,5-литровия 4-цилиндров агрегат 1.5 TSI със 150 к.с. и 250 Нм. Първият се комбинира само с 6-степенна механична скоростна кутия, а за втория като опция се предлага и 7-степенна автоматична трансмисия с двоен съединител DSG, но двойно задвижване 4х4 не е предвидено.

От Volkswagen обещават много възможности за персонализация. Вече са обявени два опционални пакета - Style и R-Line, предполагащи изобилие от джанти до 19 инча, разнообразие от цветове на каросерията и покрива, много опции за облицовка на салона и други. В пакета R-Line са включени детайли, които правят външния вид на кабриолета по-агресивен. Серийното оборудване включва система за аварийно спиране с разпознаване на пешеходци, аудиосистема Beats с мощност 400 вата, 11,7-инчов цифров инструментален панел и информационно-развлекателна система от ново поколение с 8,0-инчов сензорен екран.

Новият T-Roc Cabriolet ще се произвежда в завода на Volkswagen в Оснабрюк в Германия, а стартът на продажбите в Европа е планиран за пролетта на 2020 г. От Volkswagen планират продажбите на T-Roc Cabriolet да са около 20 000 автомобила годишно.