На автомобилния салон в Шанхай, който се провежда от 18 до 26 април, Volkswagen представи официално пред публиката най-новият член на моделното семейство ID. Многофункционалният универсален модел ID. ROOMZZ е SUV с нулеви нива на емисиите и дължина на каросерията от 5 метра, който може да отговори еднакво добре на изискванията на семейството и бизнеса. Серийната версия на модела ще бъде представена първоначално на китайския пазар през 2021 година.

Външният дизайн на Volkswagen ID. ROOMZZ следва ясните и хомогенни линии на моделното семейство ID. С много от своите детайли концептуалният модел прави изцяло нова крачка в сегмента на големите SUV. Прототипът се захранва от акумулаторни батерии и се движи без усилие – тихо, плавно и с нулеви емисии. Задвижването е поверено на два електродвигателя със системна мощност от 225 к.с., които могат да задвижват колелата на предния и задния мост постоянно, чрез електрическо двойно предаване 4MOTION. Ускорението от място до 100 км/ч отнема едва 6,6 секунди, а максималната скорост е електронно ограничена до 180 км/ч.

Както при всички електромобили, максималният въртящ момент на задвижващата система е на пълно разположение на водача по всяко време от момента на потеглянето. Акумулаторната батерия с капацитет от 82 кВтч осигурява на ID. ROOMZZ възможност за изминаване на пробег до 450 км по стандарта WLTP преди необходимост от ново зареждане на батерията. Системата за бързо зареждане на концептуалния модел със 150 кВт (DC) позволява до 80% от капацитета на акумулаторите на борда да се презареди за около половин час.

Концептуалният модел Volkswagen ID. ROOMZZ съчетава предимствата на бъдещите системи IQ.DRIVE, като при желание от страна на водача, автомобилът може да се движи плавно и напълно автоматично сред останалите участници в движението в режим ID. Pilot. През това време пътуващите в ID. ROOMZZ получават информация чрез интерактивни светлинни зони. Изцяло новата гъвкава концепция на вътрешното пространство дава възможност за богата индивидуализация. Различните конфигурации на седалките могат да бъдат адаптирани не само към личните желания и изисквания на пътуващите, но и към съответния режим на движение.

Когато водачът превключи на напълно автоматичен режим на движение, отделните седалки могат да се завъртят с 25 градуса в посока навътре, което създава много по-добра атмосфера и среда за комуникация за всички на борда. Когато автомобилът се движи напълно автоматично, режимът Relax на системата ID. Pilot дава възможност на всеки пътник да регулира седалката си индивидуално и в зависимост от своите нужди и предпочитания.

В салона ID. ROOMZZ не разполага с традиционно арматурно табло. В ръчен режим на управление на ID. Drive цифровият блок на контролните прибори заедно с волана са в пространството пред водача. Използваните в интериора материали също са необичайни. Тапицериите за седалки например са направени от изцяло нов продукт от естествената суровина, наречена AppleSkin. В режим ID. Light зоните на облицовките на вратите се прилагат и специално обработени дървени фурнири.

Коментари

Във връзка с решение на Европейския съд в Люксембург, ви уведомяваме, че авторът на коментара под тази статия носи съдебна отговорност за послания, които са нецензурни, насаждат омраза, призовават към насилие или са клеветнически. При съгласието Ви, ние ще създадем бисквитка на компютърът ви, която ще бъде запазена следващите 7 дни.

Подобни новини

Infiniti QX50 изпъква с хармоничен дизайн, луксозен интериор и прогресивен двигател

Достоен конкурент на германската тройка

Infiniti QX50 изпъква с хармоничен дизайн, луксозен интериор и прогресивен двигател

Първото поколение на Infiniti QX50 се появи през 2013 г. като актуализирана версия на модела Infiniti EX. Той беше премиум кросоувър със среден размер, дебютирал през 2008 г. Старото Infiniti QX50 трудно можеше да се нарече силен конкурент на тогавашните Audi Q5, BMW X3 или Mercedes GLK, тъй като не блестеше с качества и оставаше в сянката на германските модели. Новото Infiniti QX50 обаче е сериозна заплаха за германската тройка, тъй като японският кросоувър изпъква с хармоничен дизайн, луксозен интериор, иновативен бензинов турбодвигател и множество нови технологии и асистенти, които го превръщат в достоен конкурент на новите модели.

Nokian Powerproof гарантират удоволствие и спокойствие при скорост до 300 км/ч

Финландци направиха гуми за състезатели

Nokian Powerproof гарантират удоволствие и спокойствие при скорост до 300 км/ч

Променливите летни условия и различните пътни настилки, не само в България, но и в цяла Европа са предизвикателство за шофьорите. През лятото се пътува най-много, а температурите често варират от над 40 градуса в горещините до 10 градуса в студените септемврийски дни, съчетани с внезапни гръмотевични бури. Тези променливи климатични условия изискват гуми, които могат бързо да се адаптират към различното състояние на пътната настилка. Новата гума Nokian Powerproof, проектирана за бързо шофиране, овладява всички форми на лятото, постигайки отличен баланс.

Новият 1,0-литров бензинов агрегат е по-икономичен и осигурява по-добра динамика

Dacia Duster се сдоби с 3-цилиндров турбодвигател

Новият 1,0-литров бензинов агрегат е по-икономичен и осигурява по-добра динамика

Dacia обновява двигателната си гама за успешния модел Duster, като го оборудва с най-новия 1,0-литров 3-цилиндров бензинов турбомотор TCe 100. Новият агрегат е с индиректно впръскване, като освен това е по-лек и по-компактен. Той разполага с турбокомпресор с електрически контролиран изпускателен клапан, изпускателен колектор, частично интегриран в главата на цилиндъра, двойно променлив вентил за всмукване и плазмено покритие на цилиндрите.