Най-значимата премиера на автосалона във Франкфурт безспорно беше авангардният електрически автомобил Volkswagen ID.3. Този изцяло нов модел е символ на началото на нова ера за марката. Хечбекът ID.3 разширява продуктовата гама на Volkswagen, дебютирайки като първи модел от изцяло ново поколение чисто електрически превозни средства, с нулеви емисии, изключителна ефективност и пълна комуникационна свързаност. Новият Volkswagen ID.3 е универсален модел, напълно подходящ за ежедневна употреба.

Благодарение на компактните си външни размери той предлага типичната за малките автомобили отлична маневреност в комбинация с достойно за автомобил от среден клас вътрешно пространство. Новият модел съчетава вълнуващ дизайн с иновативни технологии и впечатляващ автономен пробег до 550 километра.

Новият Volkswagen ID.3 е първият модел от серията ID. и се отличава с неутрален въглероден отпечатък, характерната за електромобилите впечатляваща динамика на пътя и с пълна комуникационна свързаност. Новият ID.3 използва технологичната основа на новата модулна платформа за модели с електрическо задвижване на Volkswagen, която е проектирана изцяло за използване в електромобили с акумулаторни батерии и е лишена от обичайните до този момент недостатъци.

Новият Volkswagen ID.3 демонстрира ярко новосъздадената стилистична визия на фамилията от модели ID., която веднага го идентифицира като автомобил с нулеви емисии. Той е създаден като носител на едно наистина наелектризиращо бъдеще и внася качествено ново ниво по отношение на дизайна в категорията на компактните автомобили. Естественият стил и абсолютно интуитивното изживяване зад волана на новия модел са ярка демонстрация на новия, електрически начин на мислене.

Интериорът също е революционен. Дългото междуосие на модулната архитектура MEB, комбинирано с много късите надвеси, е дало възможност за създаване на значително по-просторен интериор на новия модел. Електрическият Volkswagen ID.3 демонстрира изцяло нови стандарти в компактния клас, като предлага пространство и простор за петима възрастни пътника. Изцяло новите цифрови елементи на контролните уреди и приборите за управление гарантират, че всеки водач ще се ориентира напълно интуитивно в новия ID.3. Освен от екрана на блока контролни прибори зад волана, водачът получава най-важната информация и чрез изцяло новия 10-инчов сензорен дисплей, разположен централно на арматурното табло.

Функцията ID. light, която също е нова, оказва съдействие на водача с помощта на светлинната лента с LED елементи по време на навигация и може също така да го прикани към спешна употреба на спирачките при евентуално възникване на непосредствена опасност например. Във всички прибори и елементи за управление на функциите, включително тези върху електрически регулируемия мултифункционален волан, се използва сензорна технология и чувствителни на докосване бутони. Единствено електрическите механизми на прозорците и аварийните светлини все още използват класически бутони и превключватели, изискващи натискане. Всичко това се допълва от системата за интелигентно гласово управление с естествени фрази. Благодарение на системата App Connect, ID.3 може да се свърже с вашия смартфон в рамките на няколко секунди.

При старта на серийното производство, електрическият Volkswagen ID.3 ще се предлага с възможност за избор на акумулаторни батерии в три размера. Базовият вариант разполага с батерия с реално използваем енергиен капацитет от 45 кВтч, която осигурява пробег до 330 км с едно зареждане в условията на цикъла WLTP. Базовата цена на този вариант на ID.3 е под 30 000 евро в Германия. Освен него се предлага и версия на батерията с капацитет 58 кВтч, който дава възможност на ID.3 да измине автономен пробег до 420 км. Реално използваемият капацитет на най-големия вариант на акумулаторната батерия е 77 кВтч, а автономният пробег с осигурената от нея електроенергия достига до 550 км.

Благодарение на възможността за използване на станции с бързо зареждане, новият Volkswagen ID.3 може да се зареди достатъчно за изминаване на пробег от около 290 км в рамките на 30 минути при използване на зарядна мощност 100 кВт. Самите акумулаторни батерии са вградени в подовата платформа на каросерията на новия модел. Това разположение има положителен ефект върху динамиката на поведението на пътя, тъй като спомага за значително понижаване на центъра на тежестта на електромобила. Новият ID.3 се отличава и с оптимално разпределение на теглото между предния и задния мост.

Volkswagen започна да приема предварителни поръчки за специалното дебютно издание ID.3 1st в ограничен тираж през месец май тази година. По този начин беше дадена възможност на клиентите в Европа да направят неангажираща предварителна резервация за производство на един екземпляр от ограничената серия на ID.3 1st  срещу сумата от 1000 евро. От тази есен направилите предварителната резервация могат да придвижат своята поръчка в следващата фаза при съответния дилър на марката и да конфигурират предпочитаната от тях версия на ID.3 1st. В България възможността за предварителна резервация на модела също е валидна. Срещу сумата от 2000 лева най-нетърпеливите могат да заявят своето желание да притежават от първите бройки на високотехнологичния революционен модел Volkswagen ID.3.

Коментари

Във връзка с решение на Европейския съд в Люксембург, ви уведомяваме, че авторът на коментара под тази статия носи съдебна отговорност за послания, които са нецензурни, насаждат омраза, призовават към насилие или са клеветнически. При съгласието Ви, ние ще създадем бисквитка на компютърът ви, която ще бъде запазена следващите 7 дни.

Подобни новини

Новото BMW Серия 1 за пръв път получава задвижване основно на предните колела

Революция в третото поколение на „единичката”

Новото BMW Серия 1 за пръв път получава задвижване основно на предните колела

С първото BMW Серия 1 от 2004 година германската марка навлезе в C-сегмента и компактният баварски модел стана особено популярен в Европа. В продължение на 15 години и цели две поколения, от които вече са реализирани над 1,3 милиона екземпляра, „единичката” на BMW се открояваше с нетипичното за този сегмент задвижване на задните колела. Сега инженерите в Мюнхен обаче направиха малка революция и новото трето поколение на BMW Серия 1 вече е с предно задвижване.

Шведският луксозен модел е достоен съперник на Audi A4, BMW Серия 3 и Mercedes C-класа

Новото Volvo S60 предизвиква германските седани

Шведският луксозен модел е достоен съперник на Audi A4, BMW Серия 3 и Mercedes C-класа

Новото Volvo S60 беше представено у нас през пролетта и има амбициозната цел да привлече интереса на потребителите, търсещи луксозен и спортен седан, които по някаква причина не биха заложили на германските премиум модели Audi A4, BMW Серия 3 и Mercedes-Benz C-класа. Третото поколение на Volvo S60 е луксозен, спортен и пълен с най-новите системи за сигурност автомобил, изграден върху фирмената платформа SPA, която вече беше използвана при високопроходимите модели S90 и XC90.

В новия шоурум в търговския център се предлагат луксозни коли и богата гама от аксесоари

Mercedes-Benz отвори бутик в столичен мол

В новия шоурум в търговския център се предлагат луксозни коли и богата гама от аксесоари

Първият шоурум на Mercedes-Benz с уникална за пазара концепция, комбинираща луксозни автомобили и богата колекция от аксесоари на едно място, отвори врати в столичния търговски център „София Ринг Мол”. Проектът на официалния вносител на марката у нас - „Силвър Стар”, се отличава с модерен дизайн и изискан стил, като цели да предостави различно изживяване за любителите на германската премиум марка близо до тяхното ежедневие. В новия шоурум компанията предлага селекция от над 200 вида аксесоари, сред които дрехи, шапки, куфари, парфюми, часовници и велосипеди. Любителите на премиум марката могат да изберат и поръчат допълнително от над 1000 артикула в каталога на Mercedes-Benz.