Гамата от високопроходими автомобили на Volkswagen сега е по-голяма от всякога. Тя включва флагмана Touareg, следван от Tiguan и компактния T-Roc. Неотдавна към тях се присъедини и най-малкият член на семейството - новия Volkswagen T-Cross. Моделът е изграден върху модулната платформа MQB-A0, използвана при Polo. С дължина от 4,11 метра, широчина 1,76 метра и височина 1,58 метра, новият T-Cross е малко по-голям и по-висок от хечбека Polo, а междуосието от 2,55 метра е същото.

На външен вид новият Volkswagen T-Cross изпъква със солиден и смел дизайн, в унисон със стила на по-големите братя T-Roc, Tiguan и Touareg. Той има издължен профил с висок преден капак, къси надвеси на каросерията и почти вертикални задни стойки на покрива. Като опция се предлагат и LED светлини. Арките на колелата са леко изпъкнали, а страничните стени са украсени с щамповани линии. Долната част на каросерията е покрита със защитна пластмаса. В задната част има нови С-образни светлини, свързани със затъмнен панел, а багажната врата е покрита със спойлер.

В салона на новия Volkswagen T-Cross има много познати детайли от Polo, което е еталон за подредба и високо качество на сглобката. Предният панел е хоризонтален, а долната част на волана е леко скосена. На опционалния 11,7-инчов цифров дисплей пред водача се изобразява инструменталният панел с ясна графика. Централната конзола е леко обърната към водача, а най-отгоре е поставен мултимедиен сензорен екран с диагонал 6,5 или 8 инча, в зависимост от нивото на оборудване. Има ниша с USB порт и опционално безжично зареждане за смартфон. Предните седалки на новия Volkswagen T-Cross са удобни и еластични, като във версията R-Line имат добра странична опора. Между тях се намира сгъваем подлакътник с ниша в него.

Седалките са разположени високо, типично за кросоувър, водачът и пътникът до него гледат от високо, а всичко това гарантира великолепна видимост по всяко време и от всички места. Видимостта назад е подпомогната от парктроник или камера за обратно виждане. На втория ред седалки в T-Cross има изненадващо много място, особено ако задните седалки са избутани назад, тъй като те се движат хоризонтално. Над главите има достатъчно място, но широчината на салона е сравнително малка, така че отзад е по-удобно за двама пътници. В зависимост от положението на задните седалки, обемът на багажника варира от 385 до 455 литра, а ако сгънете облегалките се получава товарно отделение с обем 1281 литра.

Новият Volkswagen T-Cross се отличава с наистина богато стандартно оборудване, но може да бъде индивидуално допълнен и оптимизиран максимално с помощта на разнообразната гама допълнително оборудване и няколко привлекателни специални пакета. Базовият вариант на T-Cross се предлага стандартно с бордови компютър, радио и аудиосистема с 6,5-инчов цветен екран, задна седалка с възможност за трансформации, регулируема по височина седалка на водача, електрически прозорци отпред и отзад, електрически регулируеми външни огледала, LED задни светлини, ограничител на скоростта, система предупреждение за опасност в сляпата зона при промяна на лентата на движение, система за предупреждение при неволно напускане на лентата за движение и система за наблюдение на зоната пред автомобила.

Второто ниво на оборудване е Life добавя мултифункционален волан, сензори за паркиране отпред и отзад, климатична инсталация, регулируема по височина седалка на пътника отпред със сгъваема облегалка, практично чекмедже под седалката и 16-цолови алуминиеви джанти. Различни вещи могат да се съхраняват и в отделението между предните седалки. Третото ниво Style включва LED светлини, фарове за мъгла, мултифункционален волан, спортни и комфортни предни седалки, индиректно вътрешно осветление, автоматичен климатик и 17-цолови алуминиеви джанти.

Първоначално Volkswagen T-Cross е оборудван с 1,0-литров 3-цилиндров бензинов турбодвигател с мощност 115 к.с. Този мотор разполага с тяга от 200 Нм в интервала от 2000 до 3500 об/мин и ускорява колата пъргаво и динамично. При потегляне има известна пауза докато се включи турбината, но след това двигателят тегли плътно. В същото време агрегатът е много икономичен и в градски цикъл разходът на гориво е около 6,0 л/100 км в зависимост от трафика, а на междуселищен път - 4,6 л/100 км. Средната консумация е в рамките на 5 литра на 100 км. Стандартната 6-степенна ръчна скоростна кутия радва с точния ход на лоста. Все пак за града по-подходяща е 7-степенната роботизирана автоматична трансмисия DSG с два съединителя, която работи отлично и сменя предавките по-бързо от водача. За съжаление дори и като опция не се очаква да се предлага задвижване на четирите колела 4х4.

Типично за автомобилите на марката Volkswagen, новият T-Cross е много приятен за шофиране. Благодарение на високата позиция на седене, обзорът е добър във всички посоки, а за тесните пространства в града, кросоувърът е оборудван с парктроник. По столичните улици малкият кросоувър е маневрен, като е снабден с всички системи за асистенция на водача, които предпазват пешеходците и другите коли от удари.

На планински път със завои, новият T-Cross е много стабилен, не се наклонява осезаемо и вози доста по-меко в сравнение с коли от по-висок клас. Системата XDS симулира диференциал с ограничено приплъзване, така че недозавиване се проявява рядко. Кормилното управление е прецизно и доста информативно, обратната връзка и точността на реакциите са на добро ниво и благодарение на това шофирането е лесно и приятно. Колелата имат добро сцепление с настилката, а електронната стабилизираща програма ESP не позволява на колата да се отклони от пътя. Окачването е еластично и T-Cross вози по-меко в сравнение с коли от по-висок клас. Като опция се предлагат адаптивни амортисьори, които променят начина на возене и остротата на волана, като подобряват стабилността при динамично шофиране.

На магистралата Volkswagen T-Cross ускорява добре както при включване от бензиностанция, така и при изпреварване на други превозни средства. С лекота да поддържа разрешената максимална скорост от 140 км/ч, като благодарение на добрата шумоизолация, не се чуват натрапващи шумове от вятъра и гумите. Пътният просвет според гумите и окачването варира от 160 см до приличните 18 см, което дава възможност на T-Cross да се движи уверено по черен път и да се покатери на тротоара, ако се наложи.

Новият Volkswagen T-Cross вече се предлага у нас в три нива на оборудване – базовото и по-високите Life и Style, а цените стартират от 33 279 лева за базовия T-Cross до 43 723 лева за Style.

Технически характеристики

Volkswagen T-Cross 1.0 TSI 7DSG Style

1,0-литров 3-цилиндров бензинов турбомотор

7-степенна автоматична скоростна кутия

115 к.с. максимална мощност при 5000 об/мин

200 Нм въртящ момент при 2000-3500 об/мин

10,2 секунди ускорение от 0 до 100 км/ч

193 км/ч максимална скорост

4,9 л/100 км среден разход на гориво

111 г/км емисии на СО2

40 345 лева цена на модела

Коментари

Във връзка с решение на Европейския съд в Люксембург, ви уведомяваме, че авторът на коментара под тази статия носи съдебна отговорност за послания, които са нецензурни, насаждат омраза, призовават към насилие или са клеветнически. При съгласието Ви, ние ще създадем бисквитка на компютърът ви, която ще бъде запазена следващите 7 дни.

Подобни новини

Кабриолетът BMW M850i Convertible e олицетворение на спортната динамика и изискания лукс

Върхът на удоволствието под открито небе

Кабриолетът BMW M850i Convertible e олицетворение на спортната динамика и изискания лукс

Първото BMW 8-а серия се продаваше почти 10 години, но до края на живота си през 1999 г. се произвеждаше само като купе с две врати. През миналата година баварците възродиха Серия 8, като освен версията Coupe, сега се появиха и още два нови модела в гамата – открития Convertible и Gran Coupe с 4 врати. Новият кабриолет Серия 8 е не само първият по рода си модел в гамата на марката, но и най-красивото BMW правено някога. Разкошният модел в най-високия клас се присъединява към купето в новия луксозен сегмент, където BMW се стреми да бъде важен играч.

Хечбекът и комбито Sports Tourer тръгват с нова 9-степенна автоматична скоростна кутия

Opel Astra се сдоби с ново лице и по-ефективни двигатели

Хечбекът и комбито Sports Tourer тръгват с нова 9-степенна автоматична скоростна кутия

В разгара на лятото петото поколение на Opel Astra претърпя стилен фейслифт и получи нови и по-ефективни двигатели, скоростни кутии и модерно оборудване. Благодарение на нови двигатели и трансмисии, обновеният Opel Astra е с до 19% по-икономичен и по-екологичен в сравнение с настоящия модел, който беше избран за „Европейски автомобил на 2016 година”.

Abarth 595 възражда състезателния имидж на италианския мъник Fiat 500

Малък, бърз и лесен за управление на пътя

Abarth 595 възражда състезателния имидж на италианския мъник Fiat 500

Името Abarth има ярко и изпълнено със събития минало. През 50-те и 60-те години на миналия век това име става истинска сензация на пистите. Малката италианска компания, занимаваща се с производството на компактни спортни модели, става известна не толкова с тях, а най-вече заради спортните версии на масовия Fiat 500. Създателят Карло Абарт видял състезателния потенциал на италианския мъник и го превърнал в истинско оръжие. Спортният Fiat 500 в изпълнение Abarth с образа на скорпион върху логото успешно се борел с по-мощните автомобили в ралитата.