Управляващите в България очакват избора на място за новата мултибрандова фабрика на Škoda да се случи до края на лятото, научи „Монитор“ от високопоставени източници в правителството.

Заводът ще бъде в България или Турция, след като двете страни бяха избрани от компанията майка Volkswagen за финалисти. В допълнение към автомобилите на Škoda тук ще се произвеждат и други автомобили от портфолиото на Volkswagen Group.

Сръбски проправителствени медии стоят зад фалшивата новина, че ръководството на автомобилния гигант е отложил избора на дестинация за октомври, западната ни съседка

до средата на април също беше в надпреварата

когато беше обявено, че немският гигант избира между България или Турция. Темата за производството често беше сред изявленията на сръбския президент Александър Вучич, който при намаляващите шансове обещаваше двойно на предложеното от България.

Припомняме, че преди 10 дни на годишното си Общо събрание германският концерн реши да започне конкретни преговори с „оставащите кандидати". "През последните месеци и дни сондирахме активно възможните държави, в които можем да построим новия си завод за няколко марки в Европа. Както решихме вчера в Надзорния съвет и Борда на директорите, започваме конкретни преговори с оставащите кандидати и скоро ще имаме решение", заяви главният изпълнителен директор на Volkswagen Херберт Дийс в изказването си в рамките на годишното Общо събрание на акционерите на германския концерн в Берлин. Дни по-късно Bloomberg обяви, че

синдикатът подкрепя преговорите с България и Турция

Инвестицията в новия завод ще бъде на стойност около 1,4 млрд. евро. Очакваният оборот на бъдещото производство е между 6 и 7 млрд. евро годишно, а в държавата ни ще влизат след облагането с данък печалба до 700 млн. евро. В новия завод се очаква да бъдат наети между 4 и 5 хил. работници.

И в двете страни разходите за персонал са много по-ниски, отколкото в Германия, произведен у нас автомобил ще бъде с 600 евро по-евтин. Техническите предимства също се разглеждат от автомобилния гигант. Турция ни превъзхожда в строителството, но шансовете на страната ни се увеличават през последните седмици и заради нестабилната политическа ситуация в съседката ни. Особено след касираните избори за кмет на Истанбул и насрочването на нов вот. Това срина лирата до най-голямото дъно и Турция генерира финансова нестабилност.

По темата: Skoda
Коментари

Във връзка с решение на Европейския съд в Люксембург, ви уведомяваме, че авторът на коментара под тази статия носи съдебна отговорност за послания, които са нецензурни, насаждат омраза, призовават към насилие или са клеветнически. При съгласието Ви, ние ще създадем бисквитка на компютърът ви, която ще бъде запазена следващите 7 дни.

Подобни новини

БТПП е против спиране на европрограми заради коронавируса

Да не се прекратяват вече открити процедури по оперативните програми, а парите от тях да се пренасочат за борба с коронавируса. Това е записано в писмо до вицепремиера Томислав Дончев Българската търговско-промишлена палата (БТПП), с което се иска да не се приема промяна в постановлението в закона за извънредното положение, касаеща оперативните програми.

Бизнес климатът се влошава през март

През март общият показател на бизнес климата се понижава с 3.7 пункта в сравнение с февруари, което се дължи на влошения бизнес климат в промишлеността, търговията на дребно и сектора на услугите, съобщи Националният статистически институт (НСИ).

Бизнесът и синдикатите искат промяна на закона за извънредното положение

Необходимост от промяна на Закона за извънредното положение. Около тази идея се обединиха председателят на БСК Радосвет Радев и президентът на КТ „Подкрепа“ Димитър Манолов в студиото на БНТ тази сутрин. Те бяха единодушни, че са необходими по-ефективни мерки за подкрепа на работодателите, така че да се запази производството и заетостта в страната.