Volkswagen ID.5 идва на пазара догодина в две версии
9

Новият електромобил впечатлява с елегантен дизайн на купе

Volkswagen ID.5 идва на пазара догодина в две версии

Моделът със задно предаване има автономен пробег до 520 км, а спортният вариант ID.5 GTX с два мотора изминава до 480 км

Германският концерн Volkswagen представи изцяло новия си електрически модел ID.5. Елегантният и динамичен електрически SUV с дизайн на купе е оборудван с новата трета версия на софтуера на ID., която включва подобрени характеристики при зареждане, система за гласово управление и още множество нови функции.

Заедно с новия Volkswagen ID.5 на пазара от 2022 година ще бъде пуснат и спортният вариант ID.5 GTX с два електромотора и задвижване на четирите колела.

Подобно на останалите модели от гамата ID., първият електрически SUV с формата на купе на Volkswagen използва модулната платформа за модели с електрическо задвижване MEB. Новият Volkswagen ID.5 е с дължина от 4599 мм, като при ID.5 GTX тя е 4582 мм.

Ниският коефициент на въздушно съпротивление от 0,26 при ID.5 и 0,27 при ID.5 GTX повишава енергийната ефективност и помага за допълнително увеличаване на автономния пробег на модела. Това се допълва и от спойлера, вграден в широко отварящия се заден капак. Охладителните отвори в предната част на автомобила използват електрически щори, които се отварят само при необходимост и оптимизират допълнително обтекаемостта на каросерията.

Интериорът на новия Volkswagen ID.5 е оформен в стила на луксозен салон, като междуосието от 2766 мм дава възможност за постигане на просторно вътрешно пространство. Обемът на багажника е 549 литра, а при сгъване на задните облегалки капацитетът на товарното пространство нараства до 1561 литра. Като опции се предлагат електрически капак на багажника и сгъваем теглич с механизъм.

Материалите в салона на новия Volkswagen ID.5 са с първокласно качество. Тапицериите на седалките варират в зависимост от версията на изпълнение на интериора, като допълнително предлаганите спортни седалки се отличават с перфорирани емблеми ID в горната част на облегалките.

Модерното цифрово арматурно табло демонстрира изцяло нова ергономична концепция за управление на функциите, а мултифункционалният волан е със сензорни панели. Блокът контролни прибори пред водача и 12-инчовият сензорен дисплей на новата мултимедийна система с висока разделителна способност осигуряват отлична визуализация на функциите, а новият проекционен дисплей с разширена реалност в зрителното поле на водача предоставя допълнителна информация.

Новата версия 3.0 на софтуера има адаптивна функция за гласово управление с естествени фрази. Системата вече притежава възможност за самообучение и притежава онлайн достъп до информация от облака. Контролният модул на колата свързва в обща мрежа системите за управление на задвижването и ходовата част, а опционалното адаптивно окачване осигурява оптимална динамика на пътя. И двата модела ID.5 и ID.5 GTX предлагат два режима на шофиране - нормален „D” и с повишена степен на рекуперация „B”.

Новият Volkswagen ID.5 ще дебютира на пазара през 2022 година с три варианта на задвижването. Електрическият ID.5 ще използва електродвигател на задния мост, а спортният ID.5 GTX ще разполага с по един електромотор на предния и задния мост, като това ще осигури на модела едновременно задвижване на четирите колела.

При модела със задно предаване с електромотор на задния мост има два варианта на мощност – със 174 к.с. при версията ID.5 Pro и с 204 к.с. при ID.5 Pro Performance. Топверсията ID.5 GTX има електромотори на двата моста за максимално сцепление с мощност от 299 к.с. Спортният SUV ускорява от 0 до 100 км/ч за 6,3 секунди, а максималната скорост е електронно ограничена на 180 км/ч.

При всички варианти на задвижването на новите ID.5 Pro, ID.5 Pro Performance и ID.5 GTX се използва акумулаторна батерия с нетен капацитет 77 кВт, разположена централно под пода на каросерията, като така осигурява нисък център на тежестта и балансирано разпределение на натоварването на предния и задния мост.

Батерията осигурява на ID.5 автономен пробег до 520 км, достатъчен за дълги пътувания. Спортният модел с два електромотора и двойно предаване ID.5 GTX ще може да измине прогнозиран автономен пробег от 480 км според стандартите на WLTP.

С помощта на стандартния кабел ID.5 и ID.5 GTX могат да се зареждат с променлив ток с мощност 11 кВт. При по-дълги пътувания моделите ID.5 могат да се зареждат на бързозарядни станции с прав ток и мощност до 135 кВт, като за около 30 минути батерията е в състояние да зареди достатъчно енергия за изминаване на следващите 390 км при ID.5 или 320 км в случая на ID.5 GTX според стандартите на WLTP.

Новият ID.5 и спортният ID.5 GTX ще се произвеждат в завода на Volkswagen в германския град Цвикау, също както и вече познатите електромобили ID.3 и ID.4. Гамата от новите модели ID са практически неутрални по отношение на климата.

Назад

КОМЕНТАРИ

Във връзка с решение на Европейския съд в Люксембург, ви уведомяваме, че авторът на коментара под тази статия носи съдебна отговорност за послания, които са нецензурни, насаждат омраза, призовават към насилие или са клеветнически. При съгласието Ви, ние ще създадем бисквитка на компютърът ви, която ще бъде запазена следващите 7 дни.