Volkswagen ID.4 ще стане най-масовият SUV на марката
10

Новият модел привлича с динамичен дизайн и дигитален интериор

Volkswagen ID.4 ще стане най-масовият SUV на марката

Електрическият кросоувър е пълноценен семеен автомобил с просторен салон и автономен пробег от 520 км изцяло на ток

През последните години германският автомобилен концерн Volkswagen активно инвестира в електрически превозни средства. След като първоначално се появиха електромобилите e-up! и e-Golf на базата на вече съществуващи модели, Volkswagen промени стратегията си и отдели колите на ток в нова гама, наречена ID.

Най-напред у нас през миналата година дебютира електрическият хечбек Volkswagen ID.3, а сега още по-големи надежди се възлагат на втория модел от семейството – новия ID.4, който ще стане най-масовият SUV в електрическата гама на марката.

Новият изцяло електрически Volkswagen ID.4 е изграден върху специализирана електрическа платформа MEB. Новият SUV е малко по-голям от Tiguan с дължина 4585 мм, широчина 1852 мм, височина 1640 мм и междуосие 2770 мм. Теглото на модела е малко над 2 тона, но аеродинамиката е отлична. Коефициентът на челно въздушно съпротивление от 0,28 е рекордно нисък за кросоувърите.

Още от пръв поглед става ясно, че дизайнът на новия Volkswagen ID.4 е още по-привлекателен в сравнение с компактния хечбек ID.3. В предната част изпъкват впечатляващите матрични фарове IQ.Light и широкият въздухозаборник с мрежеста структура. Новият SUV е мускулест с изчистени линии, къси надвеси и динамична C-колона, която дава оптична илюзия за наклонен покрив.

Линията на прозорците е висока, а долната част на каросерията е покрито със защитни панели от пластмаса. Задното стъкло е покрито със спойлер, а светлините с динамични мигачи се простират по цялата широчина на каросерията. Серийните 20-инчови алуминиеви джанти подсилват спортния характер, а като опция се предлагат дори и 21-инчови.

Зад волана на Volkswagen ID.4 ще се почувствате като в автомобил от бъдещето. В новия електрически SUV за управлението на функциите не се използват физически бутони и превключватели, с изключение на бутоните за управление на прозорците, също са чувствителни на допир. На арматурното табло има два големи екрана, като централният е сензорен и с диагонал до 12 инча.

Интерфейсът на мултимедийната система е ясен и лесен за използване. Той се свързва безжично с Apple CarPlay. След това смартфонът на водача може да бъде поставен върху индуктивното зарядно устройство в централната конзола. Има четири USB-C порта, ако е необходимо, като два са отпред и два за пътниците отзад. Системата за гласов контрол Hello ID разпознава естествени фрази.

Новата функция ID.Light с тясна светлинна лента под предното стъкло помага на водача с интуитивните си сигнали. Допълнително се предлага и Head-up дисплей с разширена реалност, който съчетава виртуалните показания на различните системи в колата с картината на реалната действителност наоколо. Той осигурява ясна картина с активна анимация на помощните системи, създавайки впечатление на водача, че те не се показват на предното стъкло, а на разстояние от няколко метра пред превозното средство.

Осветлението на купето се осъществява с помощта на светодиоди, като са налични 30 различни цвята. Воланът е леко скосен в долната част, а селекторът на автоматичната трансмисия е монтиран отстрани на цифровото арматурно табло.

Кормилната колона се регулира във височина и дълбочина, а електрическите предни седалки са доста удобни и държат добре гърба. И седалките, и воланът се отопляват. Мястото за сядане е доста високо, а между седалките има поставки за чаши и отделение с безжично зарядно за смартфон. Педалите са украсени с изображения като на бутоните на музикален плейър.

Новият Volkswagen ID.4 впечатлява с просторния си интериор, в който има обширно пространство за петима пътници и много багаж. За своите размери електрическият SUV предлага достатъчно място както на предните, така и на задните седалки, където дори много високи хора няма да имат затруднения да намерят удобна позиция. Зад седалките има и просторно багажно отделение с двоен под с обем от 543 литра при стандартна конфигурация и 1575 литра със сгънати задни седалки. Оборудването на ID.4 включва електрозадвижване на капака на багажника и релси на покрива. 

Доставя удоволствие с динамичен спринт, комфортно возене и стабилно пътно поведение

Първите впечатления от новия Volkswagen ID.4 с оборудването Pro Performance са много положителни и по всяка вероятност той ще се превърне в най-популярният SUV на марката сред клиентите. Електромобилът е оборудван с електрически мотор, разположен на задния мост с максимална мощност 204 к.с. Този потенциал е достатъчен, за да осигури на Volkswagen ID.4 с тегло над 2 тона с чудесна динамика, особено при шофиране със скорост до 100 км/ч.

Ускорението от място до 100 км/ч отнема само 8,5 секунди, а максималната скорост е ограничена до 160 км/ч. Силата на модела е в стартовете, където изпреварва останалите участници в движението с няколко десетки метра. Още от първите обороти на двигателя е наличен въртящият момент от 310 Нм, така че водачът има на разположение достатъчно тяга във всеки един момент. При движение по магистралата реакциите при натискане на газта вече не са толкова остри, но динамиката е все така впечатляваща.

Шофирането на новия Volkswagen ID.4 е удоволствие, благодарение на задвижването на задните колела, съчетано с почти идеалното разпределение на теглото и ниския център на тежестта. Електрическият SUV впечатлява с високия комфорт на возене. Окачването му е по-меко и с по-дълъг ход на амортисьорите, така че дупките се абсорбират добре. В същото време, тъй като батерията е поставена в долната част, каросерията почти не се наклонява в завоите.

Воланът е много лек и управлението с прогресивна кормилна система го правят отличен при завиване. При ниски скорости и при градско шофиране ID.4 има диаметър на завиване от едва 10,2 метра, което улеснява паркирането. Регенерацията при спиране е много добре настроена, така че забавянето става плавно и без придръпване. Шумоизолацията на кабината е отлична.

Акумулаторната батерия е с капацитет до 77 кВтч и осигурява максимален пробег от 520 км според стандарта WLTP. Тя е инсталирана в пода на каросерията и осигурява нисък център на тежестта и забележителна стабилност на пътя. При използване на станция Wallbox с мощност 11 кВт, за зареждането са необходими до 7 часа и 30 минути.

На бързи зарядни устройства с мощност 125 кВт са необходими едва около 30 минути, за да се зареди енергия от 5 до 80%, както и достатъчно за изминаването на 320 км. По време на теста електрическият SUV измина малко над 400 км и имаше енергия за още почти 100 км, като маршрутът беше основно в града с едно извънградско пътуване на 50 км от столицата, без ползване на климатика и отоплението.

Новият Volkswagen ID.4 се предлага в богатото ниво Pro Performance, оборудван със система за достъп без ключ, панорамен покрив, пълен електрически пакет, двузонов климатроник, сензори за паркиране, аудиосистема, Bluetooth, Wi-Fi, сателитна навигация, камера за задно виждане, сензори за светлина и дъжд, адаптивен круиз контрол. Има и 6 въздушни възглавници, стабилизираща система, автоматично спиране и контрол на лентата. Списъкът с опции включва вентилация и масаж на седалките, технологии за наблюдение на слепите зони и полуавтономно движение.

Новият Volkswagen ID.4 вече се продава у нас и може да бъде изпробван при дилърите на марката. Във версията Pro Performance цената започва от 90 909 лева. Въпреки, че на пръв поглед това не са малко пари, новият Volkswagen ID.4 си струва цената и ще се хареса дори на най-големите скептици на електронната мобилност. Благодарение на просторния си салон, големия багажник и автономния пробег от 520 км изцяло на ток, електрическият SUV може да бъде пълноценен и практичен семеен автомобил както за града, така и за дълги пътешествия в страната и в чужбина.

Технически характеристики

Volkswagen ID.4 Pro Performance

Синхронен електромотор с постоянни магнити

1-степенна предавателна автоматична кутия

204 к.с. максимална мощност

310 Нм максимален въртящ момент

8,5 секунди ускорение от 0-100 км/ч

160 км/ч максимална скорост

17,3 кВтч/100 км среден разход на енергия

520 км пробег със заредена батерия (WLTP)

0 г/км емисии на СО2

90 909 лева базова цена на модела

Назад

КОМЕНТАРИ

Във връзка с решение на Европейския съд в Люксембург, ви уведомяваме, че авторът на коментара под тази статия носи съдебна отговорност за послания, които са нецензурни, насаждат омраза, призовават към насилие или са клеветнически. При съгласието Ви, ние ще създадем бисквитка на компютърът ви, която ще бъде запазена следващите 7 дни.