Volkswagen Caddy Cargo качва два европалета
8

Volkswagen Caddy Cargo качва два европалета

Новият товарен ван е по-дълъг, по-широк, по-комфортен и има по-голяма плъзгаща се врата

Заедно с пътническата версия на Volkswagen Caddy, на българския пазар дебютира и товарната модификация Caddy Cargo. Новият товарен ван Caddy Cargo е по-дълъг, по-широк и с по-голяма плъзгаща се врата, като осигурява товарен обем до 3,1 куб.м. При удължената товарна версия Caddy Cargo Maxi товарният обем достига 3,7 куб.м. Това е постигнато благодарение на задния мост с нова конструкция, който позволява в новото Caddy Cargo да бъдат натоварени два европалета, разположени напречно.

Това е възможно в резултат от увеличеното до 1230 мм разстояние между задните арки на колелата. Благодарение на плъзгащите се врати с увеличена широчина от 840 мм при версията Caddy Cargo Maxi, вторият палет може да се натовари и през страничната врата, което е важно предимство на автомобила. Максималната дължина на товарното пространство до преградната стена достига до 1797 мм при Volkswagen Caddy Cargo, а при Caddy Cargo Maxi е цели 2150 мм.

За задвижването на новия Volkswagen Caddy Cargo се предлагат изцяло нови 4-цилиндрови двигатели. Те са от следващото еволюционно ниво на развитие и без изключение са оборудвани с филтри за твърди частици. Трите 2,0-литрови турбодизелови мотора TDI са с мощност съответно 75, 102 и 122 к.с. Оборудвани са с 6-степенна механична скоростна кутия или 7-степенна трансмисия DSG с два съединителя. За първи път при лекотоварните модели на Volkswagen се използва системата Twindosing. Новата технология превръща емисиите на азотни окиси на ефективните и икономичните турбодизелови двигатели в безвреден азот и вода.

Със системата Twindosing значително се намаляват емисиите на азотни окиси в сравнение с тези на предходните модели. По този начин турбодизеловите агрегати на новото Caddy са сред най-чистите в света. Новите задвижващи агрегати са едновременно екологични и ефективни. Комбинираният разход за дизеловите двигатели в новото Caddy Cargo 2.0 TDI със 102 к.с. и 6-степенна механична предавателна кутия е 4,8 л/100 км, което е с 1,4 л/100 км по-малко от този на сравним мотор на Caddy от предишното поколение.

Новото Caddy TDI е средно с 10% по-икономично и съответно отделя с 10% по-малко емисии на CO2 в сравнение с предшественика си. Предлага се и високоефективен бензинов мотор 1.5 TSI с мощност 114 к.с. Той ще бъде последван от захранвания с природен газ двигател с принудително турбо пълнене TGI със 130 к.с., а на по-късен етап ще има и Plug-In-хибрид eHybrid.

Пътното поведение на новия Volkswagen Caddy Cargo не се различава от това на пътническата версия и товарният ван се управлява прецизно като лек автомобил. На път с остри завои ванът уверено поддържа траекторията и бързо изпълнява командите от волана, напомняйки за еталонното пътно поведение на осмия Golf.

Товарният ван Caddy Cargo е стабилен на пътя, особено когато е натоварен. На гладка настилка автомобилът вози много комфортно, като преминава през легналите полицаи без друсане. Твърдата возия е останала в миналото и ако се качите в колата със затворени очи, няма да познаете, че това е товарно Caddy Cargo. Шумоизолацията е значително подобрена и в купето почти не проникват шумове.

В новия Volkswagen Caddy Cargo дебютират 5 изцяло нови асистиращи системи, а останалите 14 системи са цялостно обновени и разширени с добавяне на различни функции. Сред новите системи е технологията Travel Assist, която за първи път в лекотоварен автомобил на Volkswagen включва асистирано шофиране в рамките на целия скоростен диапазон. Концепцията на Travel Assist е довела до необходимост от промяна на мултифункционалния волан, който вече е оборудван с капацитивни сензори. Въпреки това с цел безопасност, водачът не трябва да отделя ръцете си от волана.

Капацитивните сензори разпознават прецизно дори лекото докосване на волана и по този начин предотвратяват фалшиво сигнализиране. Ако ръцете са на волана, системата не подава сигнали за избягване на препятствия. Също нова е и системата за предотвратяване на инциденти чрез аварийно спиране при насрещно приближаващ автомобил в ляв завой. Тя е част от стандартното оборудване на всеки модел на Caddy и също така е част от системата Front Assist. Новост е и асистентът за маневриране с прикачен товар, който подпомага движението на заден ход с ремарке.

Технически характеристики

Volkswagen Caddy Cargo 2.0 TDI BlueMotion

2,0-литров 4-цилиндров турбодизелов двигател

6-степенна механична скоростна кутия

102 к.с. максимална мощност при 2750-4250 об/мин

280 Нм максимален въртящ момент при 1500-2500 об/мин

13,5 секунди ускорение от 0 до 100 км/ч

175 км/ч максимална скорост

4,8 л/100 км среден разход на дизел

126 г/км емисии на СО2

44 099 лева цена модела с ДДС

Назад

КОМЕНТАРИ

Във връзка с решение на Европейския съд в Люксембург, ви уведомяваме, че авторът на коментара под тази статия носи съдебна отговорност за послания, които са нецензурни, насаждат омраза, призовават към насилие или са клеветнически. При съгласието Ви, ние ще създадем бисквитка на компютърът ви, която ще бъде запазена следващите 7 дни.