0

П рез 2017 година германската марка Volkswagen представи за първи път модела Arteon, който замени купето с 4 врати Volkswagen CC и стана е един от най-стилните модели в гамата. Неотдавна Arteon беше модернизиран, като се промени външно, получи нов дигитален интериор, както и добави към вече познатата каросерия нов тип, наречена Shooting Brake във вид на спортно елегантно комби.

През 2017 година германската марка Volkswagen представи за първи път модела Arteon, който замени купето с 4 врати Volkswagen CC и стана е един от най-стилните модели в гамата. Неотдавна Arteon беше модернизиран, като се промени външно, получи нов дигитален интериор, както и добави към вече познатата каросерия нов тип, наречена Shooting Brake във вид на спортно елегантно комби.

С новата каросерия стилният и модерен Volkswagen Arteon Shooting Brake не само изглежда стилно и хармонично, но и предлага повече пространство в салона и багажника. Новият Volkswagen Arteon Shooting Brake е построен на модулната платформа MQB. Размерите на колата са дължина 4866 мм, широчина 1871 мм, височина 1462 мм и междуосие 2835 мм. Диаметърът на завой е само 11,9 метра.

На външен вид новият Volkswagen Arteon Shooting Brake се отличава с авангарден дизайн, като в предната част е добавена непрекъсната светлинна лента, хромирани детайли и нови брони с отвори за въздух в долната част. Радиаторната решетка и дългият широк преден капак са оформени в едно цяло и открояват Arteon Shooting Brake сред другите коли на пътя. Новият модел изпъква особено ярко в тъмното през нощта, когато блести уникалната светлинна графика на предните и задните LED светлини.

В профил новият Arteon Shooting Brake е още по-стремителен с наклонен покрив и висока линия на прозорците. Тесният заден прозорец е покрит с доста голям спойлер, а разширените рамене са подчертани от продълговатите задни светлини. Името на автомобила върху капака на багажника е изписано с нов шрифт.

За моделите със спортен пакет R Line броните и изпускателните тръби също са различни, както и долната лента на радиаторната решетка е трансформирана в дневните светлини. Като опция се предлагат 20-инчови алуминиеви джанти вместо стандартните 18-инчови.

Вътрешното пространство на новия Volkswagen Arteon Shooting Brake впечатлява с новото оформление на контролните прибори и конфигурацията на арматурното табло, което му придава още по-ярко усещане за лукс. За вътрешното осветление има възможност за избор в един от 30 цвята, като придава уют на вътрешната атмосфера.

Декоративните панели на арматурното табло и облицовките на вратите са осветени, превръщайки светлинните акценти в заместник на класическия хром. Кожената тапицерия е комбинирана с полиран алуминий и вложки от черен пиано лак. Педалите са украсени с метални подложки. Управлението на функциите е значително улеснено с добавянето на сензорни панели за автоматичната климатична инсталация и с новия мултифункционален волан със сензорни панели.

Воланът в Arteon Shooting Brake е плосък отдолу и е облицован с перфорирана кожа в зоните за захващане. Пред погледа на водача се намира новият дигитален кокпит с 12,3-инчов дисплей, на който се показват данните на оборотомера и скоростомера, но могат да се конфигурират и други показания по желание на водача.

Най-важните данни могат да се проектират и върху предното стъкло. Наклоненият централен панел разполага с огромен 9,2-инчов сензорен екран на информационно-развлекателната система. Има нова възможност за безжичната интеграция на смартфон чрез приложения, както и премиум аудиосистема Harman/Kardon с мощност от 700 вата.

Всички пътници на предните и задните места в новия Volkswagen Arteon Shooting Brake имат огромно пространство в областта на краката. Предните седалки със странични опори държат отлично тялото на водача и пътника до него, дори при динамично шофиране на път с остри завои.

В предния подлакътник се крие доста просторна кутия за вещи. За пътуващите на задния ред седалки разстоянието е 1016 мм, което е абсолютен еталон в този клас. Благодарение на по-високата задна част на покрива, на първия и втория ред седалки има повече пространство за главите на пътниците.

Задните седалки са профилирани за две комфортни места, но за кратки разстояния могат да седнат и трима човека. Багажникът предлага полезен обем от 565 литра в нормално състояние и 1632 литра при асиметрично сгънати задни облегалки. В този случай дължината на товарното пространство достига 2090 мм.

Пъргав и икономичен на пътя с най-чистия турбодизелов двигател

Новият Volkswagen Arteon Shooting Brake разполага с богата гама от задвижвания, които да отговорят и на най-капризните потребители. Обновената двигателна гама на Arteon Shooting Brake се предлага с общо три бензинови двигателя с турбокомпресор TSI, два турбодизелови двигателя TDI и една версия с Plug-in хибридно задвижване eHybrid.

Бензиновите агрегати развиват максимална мощност от 190 и 280 к.с., а от пролетта на тази година ще бъде наличен и най-мощният мотор с 320 к.с. във версиите R. Във варианта eHybrid се използва бензинов мотор с мощност 156 к.с., допълнен от електромотор с мощност 115 к.с. Дизеловият агрегат 2.0 TDI се предлага в два варианта със 150 и 200 к.с., като за предпочитане е по-мощната версия.

Новият 2,0-литров турбодизелов двигател е пъргав и икономичен, като има голяма тяга при ниски обороти. Максималният въртящ момент от 400 Нм е наличен още от 1750 об/мин и остава на разположение чак до 3500 об/мин. Двигателят е много еластичен и позволява да изпреварвате с лекота, без да вдигате високи обороти.

Ускорението от място до 100 км/ч отнема 7,4 секунди. Освен това колата е доста икономична и при шофиране по междуселищен път с около 90-100 км/ч, разходът е едва 4,5 л/100 км. Комбинираният разход е само 5,2 л/100 км, така че с еднократно зареждане на резервоара от 66 литра автономният пробег възлиза на над 1200 километра. В града консумацията варира от 6,1 до 7 литра на 100 км според трафика.

Двигателят е съчетан със 7-степенната роботизирана автоматична трансмисия с двоен съединител, която демонстрира много бърза смяна на предавките. Системата за задвижване на четирите колела 4Motion подобрява сцеплението и предразполага водача да се чувства по-сигурен по заснежените пътища и върху хлъзгави настилки.

Новият Volkswagen Arteon Shooting Brake е настроен за активно шофиране и окачването е по-стегнато, отколкото в Passat. Спортните настройки, съчетани с понижения център на тежестта намаляват значително наклоняването в завоите и дават възможност за динамична езда. Опционалните адаптивни амортисьори подобряват комфорта на возене.

С недозавиването се бори технологията XDS, имитираща диференциал с повишено триене. Воланът е отзивчив, което прави управлението директно. При високи скорости се втвърдява приятно. Качествената шумоизолация допринася за приятната атмосфера в салона дори при висока скорост.

Новият Volkswagen Arteon Shooting Brake е оборудван с най-съвременните асистиращи системи, сред които Travel Assist, даваща възможност за частично автоматизирано движение в диапазона от 0 до 210 км/ч. Неразделна част от нея е и адаптивният темпомат с превантивен контрол на скоростта, който реагира на знаците за ограничение на скоростта, при навлизане в градски зони, при завои, кръгови и други видове кръстовища, адаптирайки скоростта в съответствие с ограниченията и конкретните условия.

Системата Lane Assist поддържа автомобила в центъра на лентата за движение, а системата за автоматично аварийно спиране с функция за разпознаване на пешеходци предотвратява инциденти като задейства спирачките вместо водача.

Новият Volkswagen Arteon Shooting Brake вече се продава в България, като цените започват от 55 876 лева. Моделът 2.0 TDI 4Motion DSG R-Line струва 77 916 лева.

Технически характеристики

Volkswagen Arteon Shooting Brake 2.0 TDI 4Motion DSG R-Line

2,0-литров 4-цилиндров турбодизелов двигател

7-степенна автоматична скоростна кутия с двоен съединител

200 к.с. максимална мощност при 4000 об/мин

400 Нм максимален въртящ момент при 1750-3500 об/мин

7,4 секунди ускорение от 0 до 100 км/ч

230 км/ч максимална скорост

5,2 л/100 км среден разход на дизел

138 г/км емисии на СО2 (WLTP)

77 916 лева цена на модела