Български хотели мамят туристи, като им пробутват фалшиви „звезди” и некачествено обслужване. За да издържат на свирепата конкуренция в бранша и войната за туристи, немалко наши хотели прибягат към, най-меко казано, нелоялни търговски практики.

Един от най-разпространените похвати в тази посока е присвояването на звезди, на каквито всъщност обслужването в тях не отговаря. В някои от уж елитните хотели обзавеждането е на ниво „зрял социализъм” - легла с олющени табли, скърцащи амортизирани пружини и табуретки. Гардеробите всеки момент са на път да се разпаднат, а плочките в банята, които уж трябва да са бели, но издайнически жълтеят, някак напомнят за доста добре познатите на по-възрастната мъжка половина санитарни помещения в родната казарма.

Не много по-различно е положението и в ресторантите на въпросните хотели, чиито маси с някога белите си покривки, а някои и с постланите отгоре над тях мушамички с изображения на апетитно греещи плодове, също събуждат едни особено сантиментално-носталгични спомени у по-възрастните. Единственото, което набързо ги приземява и ги връща обратно в реалността, са цените, които далеч не са като онези от епохата на соца и хич не пасват на така описаното предлагане.

За съжаление гостите на хотела разбират за тези „дребни” подробности, след като вече са си резервирали стаята по интернет или след като някак са успели да замъкнат куфарите до стаята си и нямат изобщо настроение да се пазарят и да вдигат скандали на персонала на хотела. А и какво ли са им виновни камериерките и рецепционистките. В повечето случаи хотелът не е на баща им и те са само „наемници на капитала”, както бе казал чаровният мошеник Остап Бендер.

Шашмите и измамите, които родните хотелиери въртят обаче, не са насочени само към клиентите, а и към държавата. Проверка установи, че немалко собственици на хотели обявяват по-малко стаи от реално предлаганите. Или, иначе казано, укриват клиенти, а оттам съответно и приходите си. А това вече е сериозно икономическо престъпление. За което се носи наказателна отговорност и се ходи на съд. Ама нещо защо ли не мога да си спомня в последните години случай хотелиер да е бил осъден заради това, че е укрил доходи и е измамил държавата, като смело навлиза в сивата икономика.

Сега, в края на активния сезон, държавните контролиращи органи започнаха проверки, като вероятно ще се стигне и до отнемане на звезди, до парични санкции, а може би и до затваряне на обекти. И така е правилно. Защото така, както не е правилно да ти пробутват продукт с палмово масло за краве сирене, така някак си е гадничко и да си платиш за хотел с четири звезди и да очакваш полагащото се качествено обслужване. А вместо това да попаднеш на нещо средно между работническо общежитие и стая в бунгало на пионерски лагер от времето на зрелия социализъм.

Коментари

Във връзка с решение на Европейския съд в Люксембург, ви уведомяваме, че авторът на коментара под тази статия носи съдебна отговорност за послания, които са нецензурни, насаждат омраза, призовават към насилие или са клеветнически. При съгласието Ви, ние ще създадем бисквитка на компютърът ви, която ще бъде запазена следващите 7 дни.

Подобни новини

Електронна рецепта ли бе да я опишеш?

Едва ли има български гражданин, който да не е чувал за електронната рецепта и най-вече, че аха – аха, ще замени хартиената скоро. Такива намерения бяха заявявани вече седем пъти в различни години.

Парен каша духа!

Не е случайна народната мъдрост. Има светлина след разклатеното доверие, заради теча на данните на близо 6 милиона българи от НАП миналото лято.

Да забравиш бебето в трамвая

Да забравиш детето си някъде е невъзможно. Така поне мислят повечето майки. Подобна случка обаче се е разиграла в столичния градски транспорт. Дете в количка е било забравено от майка, която се е усетила не когато е слязла от един трамвай, а чак когато се е качила в друг.