ВМРО иска да се върнат платените зони за паркиране

ВМРО иска да се върнат платените зони за паркиране

Платените зони за парткиране в София да се върнат. Това предлагат от ВМРО, като се аргументират, че се злоупотребява с безплатното паркиране в центъра на столицата.

От партията изтъкват, че масово се нарушават правилата за движение, а стотици хора използват улиците за разходка, с което рискуват своето и здравето на околните.

Предложението е от името на председателят на групата „Патриоти за София“ в СОС и шеф на транспортната комисия Карлос Контрера, но то е вследствие на стоици сигнали от граждани и собствена проверка, която е направил в зоните за паркиране в центъра.

"Стремежът на общината да запази здравето на столичани, като направи безплатни синя и зелена зона, за да не се трупат хората в градския транспорт, отивайки на работа, реално беше разбрана повратно", смята той, съобщават от партията. "Явно това, че парковете са затворени, а центърът е с безплатно паркиране, отвори една ниша с оправдание „по работа“ за безконтролното разхождане по улиците" допълва още той.

По думите на Контрера след премахването на „Синя“ и „Зелена“ зона непрестанни коментари, сигнали и жалби, че  трафикът е станал "адски", а места за паркиране нямало нито рано сутрин, нито през деня, нито вечер.

"Живущите в централната градска част и съседните квартали твърдят, че трафикът там, въпреки извънредното положение, чувствително се е увеличил, може би с 10-20%. Облекчаване е имало само в дните с лоши атмосферни условия и снеговалеж", пояснява общинският съветник.

По думите му негова проверка е установила, че в рамките на зоните за платено паркиране, показва, че центърът буквално е задръстен. Наблюдавало се и чувствително увеличение на автомобили, които не са регистрирани в София, но престояват с дни в града. Друг проблем било започналото безконтролното паркиране по кръстовища, пешеходни пътеки, тротоари.  Заплатилите пък „Служебен абонамент“ се оплаквали, че не могат да го използват и служителите им, както и клиентите им, не могат да паркират, за да си свършат работата. Създавал се и сериозен проблем с проходимостта на улиците заради масовото неправилно паркиране, заради липсата на места за паркиране.

"Може би се допусна грешка, че зоните бяха премахнати изцяло. От друга страна Общинският щаб тогава взе това решение с аргумента да се облекчат работещите. Така или иначе мина достатъчно време, за да започнем анализ дали тази мярка не пречи всъщност на живущите и работещите вместо да помага", смята Контрера.

Според него трябва да се обсъди възможността след Великденските празници да върнем контрола в териториите на зоните за платено паркиране.

"Опасявам се, че при затопляне на времето този трафик и разходките ще се увеличат, с което ще изложим на риск спазването на препоръките за социална дистанция. Също така е редно и да удължим служебните абонаменти и стикерите за паркиране по местоживеене с времето, в което тези зони бяха безплатни за всички. Поставям въпроса, тъй като това не е тема, която можем да се правим, че не съществува", смята той.

Назад

КОМЕНТАРИ

Във връзка с решение на Европейския съд в Люксембург, ви уведомяваме, че авторът на коментара под тази статия носи съдебна отговорност за послания, които са нецензурни, насаждат омраза, призовават към насилие или са клеветнически. При съгласието Ви, ние ще създадем бисквитка на компютърът ви, която ще бъде запазена следващите 7 дни.