Трима загинали и 30 ранени, някои от които с опасност за живота – това е равносметката от тежката ЖП-катастрофа, новината за която събуди тази сутрин Италия. Смъртоносният инцидент с тръгналия в 5:10 часа от Милано за Рим, Неапол и Салерно  свръх-експрес „Фреча Роса“ или „Червена стрела“ на български, се завихря в 5:34 часа край град Лоди и на петдесетина километра южно от началната гара. След това движението на конвои по високоскоростната железопътна линия бе спряно, десетки влакове бяха отменени, други бяха  пренасочени по обходни маршрути и страната на практика остана с часове разцепена на две. 

    Поне до обяд причините за катастрофата не бяха установени, независимо от стеклите се на мястото й повече от стотина карабинери, полицаи, финансови гвардейци и експерти - железничари. Според възстановената от ръководителите на жп-движението и от очевидци динамика на инцидента, конвоят се е движел в участъка край град Лоди с обичайната за отсечката скорост от 280 км в час. Неочаквано и  необяснимо засега локомотивът дерайлира, откъсва се от композицията, обръща се и се поняса като куршум към намиращата се на 500 – 600 м кантонерска сграда със спряни до нея вагонетки. Разрушава постройката почти наполвина, след което се спира на пътя зад нея, а на място загиват двамата машинисти. Двата вагона след локомотива също дерайлират, катурват се, докато останалите се набиват един в друг. Веднага под тревога са вдигнати силите на реда в района и персоналът на болничните заведения,  с полицейските патрулки на мястото на катастрофата след броени минути пристигат линейките, чиито екипи оказват първа помощ на ранените трийсетина пасажери и членове на обслужващия екипаж. Поради ранния час във влака е имало само 28 пътници – той е първият за деня от Милано към Южна Италия, а обикновено с тези композиции пътуват над 300 души. С други думи трагедията е можело до има далеч по-големи измерения, ако катастрофата е била станала примерно в часовия пояс между 8 и 12 часа.

    Сред лансираните в първите журналистически коментари хипотези за причините за катастрофата фигурираха човешка грешка извън влака, тост на ръководителите движение, които определят маршрута на композициите чрез нарочните стрелки. Агенция АНСА обаче съобщи в късната утрин, за зле осъществена смяна преди няколко дни на част от релса по железния път, която може би е поддала на огромното натоварване, огънала се е и е предизвикала делайрирането.             

   

Коментари

Във връзка с решение на Европейския съд в Люксембург, ви уведомяваме, че авторът на коментара под тази статия носи съдебна отговорност за послания, които са нецензурни, насаждат омраза, призовават към насилие или са клеветнически. При съгласието Ви, ние ще създадем бисквитка на компютърът ви, която ще бъде запазена следващите 7 дни.

Подобни новини