Инвестиционен бюджет от над 400 000 лева задели пловдивско дружество за производство на кари за разработка на първия лекотоварен електрически камион у нас. Возилото ще се произвежда изцяло в града на тепетата, съобщиха от фирмата на нарочна пресконференция.

В края на миналата година дружеството сключи договор с Изпълнителната агенция за насърчаване на малкия и средния бизнес. Така, чрез Националния инвестиционен фонд за разработката ще бъдат преведени 242 118 лева. Отделно компанията влага и собствени средства в размер на 167 658 лева. 

„Пететапният проект ще приключи през 2021 година с изследване на два конкурентни прототипа на лекотоварен електрически камион. Искаме да направим изпитания на алтернативни машини, за да вложим в крайния продукт по-ефективните решения”, каза изпълнителният директор на дружеството инж. Петър Петров. По думите му проектът за първия български електрически камион е насочен към производството на серия от машини, специализирани за работа в градска среда. Гамата включва  хладилен фургон, самосвал, цистерна за течни продукти, снегорин, електровоз за поддръжка на градски пространства. „Очакванията са големите градове да ограничат или дори спрат в центровете си автомобили и камиони с бензин и дизел и да останат превозите с електричество и газ. Предварителното ни изследване показва, че през периода 2017-2019 година производството на машини от този тип – електрически камиони – се увеличава средно 2,2 пъти годишно при снижаваща се продажна цена. Със същия темп се увеличава поставените зарядни устройства в градовете, летищата и други обществени пространства.” - прогнозира инж. Петров. 

Пловдивската компания ще произвежда сама значителна част от компонентите на новия електрически камион. Ще закупува за него основно двигателите и електрическите батерии. Според  водещият проектант инж. Георги Вълков единият от прототипите ще бъде задвижван с литиево-йонна батерия, а другият – с оловно-кисела батерия. При появата им преди няколко години на пазара съотношението на цените между двата типа батерии започна от около 5:1, а сега е 3:1 за литиево-йонните батерии, като при съотношение 2:1 новият тип батерии ще стане по-изгоден заради  по-продължителния си живот и по-голямата си издръжливост на натоварвания. Скоростта на българските електрически камиони ще бъде около 40-45 километра в час. Те ще имат прогнозен пробег от 150 километра. Товароносимостта на електрическите камиони ще бъде до 1,5 тона.

„Излизането на новите ни машини в градска среда е техническо предизвикателство, което не можем да решим, ако просто копираме световен опит. Ние имаме собствени решения и чрез изследванията които искаме да проведем търсим по-добра ефективност в сравнение с чуждите образци. Именно затова сме нарекли проекта си  „Изследване  технологичния потенциал на увеличаване на пробега и намаляване на консумацията на енергия, чрез иновативни технически решения в окачването на ходовата част и електрооборудването на мултифункционалeн лекотоварен електрически камион.“, каза още ръководителят на проекта. Цената на електрическите камиони на международните пазари в момента варира от 8-9 хиляди долара за най-простите конструкции и достигат до 25-30 хиляди долара за превозните средства с повече екстри като например климатици и електроника за прецизно маневриране и др . В момента произведените електрически камиони в Китай са с най-ниски цени.

С новия електрически камион българската машиностроителна компания  си поставя две основни цели. Едната е да навлезе на нови пазари и да достигне до нови клиенти. Втората е да замени с новите технически решения, които ще приложи при изработката на електрическия камион, досегашните си производствени практики.

Коментари

Във връзка с решение на Европейския съд в Люксембург, ви уведомяваме, че авторът на коментара под тази статия носи съдебна отговорност за послания, които са нецензурни, насаждат омраза, призовават към насилие или са клеветнически. При съгласието Ви, ние ще създадем бисквитка на компютърът ви, която ще бъде запазена следващите 7 дни.

Подобни новини

Камерите на тола ще засичат липсата на винетка от 17 февруари

Шофьорите, които пътуват по републиканската пътна мрежа без валидна електронна винетка, ще бъдат санкционирани и чрез камерите на тол системата от понеделник – 17 февруари, съобщиха от Националното тол управление. Първоначално от ведомството бяха обявили, че камерите ще заработят от 1 март.

"България ер" стартира нова въздушна линия от София до Валенсия

Националният авиопревозвач “България Ер” стартира редовни директни полети до Валенсия. Пътуването между София и третия по големина град в Испания ще се изпълнява всеки вторник в удобни следобедни часове от 2 юни т.г.