ВКС потвърди: 5 години затвор за машиниста Христо Тиляшев

ВКС потвърди: 5 години затвор за машиниста Христо Тиляшев

Машинистът Христо Тиляшев ще влезе в затвора за 5 години, след като от Върховния касационен съд (ВКС) потвърдиха изцяло присъдата на апелативните магистрати от Пловдив. Той бе осъден заради железопътната катастрофа от юли 2014г. на старозагорската гара Калояновец, при която загина колегата му и приятел Венко Тодоров.

При железопътната катастрофа пострадаха и четирима от пътниците, които са били със средни телесни повреди, съобщиха от Съдебната палата в Пловдив. Със същата присъда от ВКС лишават Христо Тиляшев да упражнява професията си в срок от 8 години. Миналата година Апелативният съд в Пловдив намали присъдата на Тиляшев от 6 на 5 години затвор.

Инцидентът станал в следобедните часове на 12 юли 2014г. Влакът София – Варна трябвало да премине през ж.п. гара Калояновец, без да спира, с не повече от 40 км/час. Скоростта му реално била 106 км/час, установила по-късно експертиза. По време на процеса Христо твърдеше, че няма вина за трагедията. В негова защита се обявиха дори и близките на загиналия му колега Венко. Пред апелативния съд м.г. бяха разпитани двама полицейски служители, които са разговаряли веднага след инцидента с оцелелия машинист. Пред тях той споделил, че преди катастрофата преглеждал книжката за разписанието. Опитал се е да реагира едва, когато колегата му извикал, че преминава входния светофор /светлинния семафор/ с над 100 километра в час при разрешени 40. Съдът прие, че няма нарушения от страна на ръководителя движението на гара Калояновец. Заключенията на направените 6 експертизи на състоянието на трасето, скоростомерната лента на локомотива и светлинната сигнализация не са установили несъответствия между позициите на гаровите стрелки, състоянието на пулта за управлението им и показанията на семафорите, се аргументираха магистратите.

Върховният съд е приел, че е направена качествена съпоставка на обстоятелствата, които са свързани със справедливото определяне на наказанието. Отчетени са тежестта на допуснатите от подсъдимия нарушения на правилата за движение на влаковете. Преценен е и фактът, че той е бил в процес на въвеждане в работата на локомотивен машинист в пътнически влак, която позиция е заел само няколко дни преди датата на инцидента. Решението на Върховния касационен съд е окончателно.

Назад

КОМЕНТАРИ

Във връзка с решение на Европейския съд в Люксембург, ви уведомяваме, че авторът на коментара под тази статия носи съдебна отговорност за послания, които са нецензурни, насаждат омраза, призовават към насилие или са клеветнически. При съгласието Ви, ние ще създадем бисквитка на компютърът ви, която ще бъде запазена следващите 7 дни.