За шеста поредна година VIVACOM запазва лидерско място на българския телеком пазар с общи приходи от 948 милиона лева в края на 2018 г., което е 6.6% повече спрямо 2017 г. Телекомът отбелязва и устойчив ръст от 12.8% в коригираната EBITDA до общо 359,8 милиона лева, докато разходите за инвестиции нарастват с 3.6% до 187.5 млн. лв.

Това съобщи главният изпълнителен директор на VIVACOM Атанас Добрев при представянето на годишния Интегриран доклад на телекома. Събитието премина в контекста на десетата годишнина от създаването на VIVACOM. Изнесените данни доказват, че за изминалите десет години корпорацията се е наложила трайно на българския пазар като оператор с изключително голям обхват на телекомуникационни решения за частни и бизнес клиенти - мобилни и фиксирани гласови услуги, оптичен интернет, сателитна и интерактивна телевизия от най-ново поколение, както и индивидуални предложения за нуждите на корпоративните клиенти.

Лидерското място на VIVACOM се потвърждава и от данните за първото тримесечие на тази година. Общите приходи за периода януари - март 2019 г. са в размер на 235,2 милиона лева. В сравнение със същия период на миналата година компанията постига ръст от 5,5% . Въпреки силно конкурентния пазар, VIVACOM продължава да реализира и ръст в Коригираната EBITDA от 30,5%1 до 112,5 милиона лева.

И тази година, следвайки най-добрите европейски и световни практики за корпоративно отчитане и прозрачност, VIVACOM отчете най-важните финансови резултати и нефинансови показатели в Интегриран годишен доклад, който предоставя и цялостна картина за представянето на компанията през изминалата 2018 г.

 За поредна година VIVACOM остава най-предпочитаният доставчик на интерактивна телевизия (IPTV). VIVACOM е позициониран като водещият IPTV оператор с 50% пазарен дял2 към края на 2018 г. Абонатите на платени телевизионни услуги са се увеличили с 4,7% до 468 000 спрямо 447 000 за 2017 г. Това се дължи на високото ниво на обслужване потребителите и богатото съдържание за удовлетворяване на предпочитанията на клиентите в съчетание с повишеното търсене на висококачествени интерактивни услуги.  

VIVACOM запазва позицията си на лидер на пазара на фиксирани широколентови услуги. Общият брой на абонатите на фиксиран широколентов достъп се е увеличил с 2,8% до 444 000 спрямо 432 000 за 2017 г. Ръстът се обуславя от нарастването на броя клиенти на оптичен интернет, подхранван от увеличаващото се търсене на високоскоростен капацитет и надеждна широколентова услуга, предоставяна от компанията.

 Към края на 2018 г. VIVACOM отчита 3 071 000 потребители на мобилни услуги, а пазарният дял на компанията на база приходи от мобилни услуги достига 30%, подкрепен от ръст на средния приход от клиент (ARPU) до 12.90 лв. за четвърто тримесечие на 2018 г. и съответно до 13.20 лв. за периода януари – март 2019 г.

VIVACOM осигурява 99,25% покритие 3 на населението с 4G технологията, която позволява високоскоростна интернет връзка в мобилна мрежа. Телекомът затвърждава мястото си на оператора с доказано най-бързата мобилна мрежа4 в страната, измерена от OOKLA за 2018 г.

Интегрираният годишен доклад, представен от Атанас Добрев, включва още анализ на допълнителната стойност, която телекомът допринася към обществото в качеството му на един от най-големите работодатели и сериозни корпоративни дарители.

Пълният доклад за представянето на компанията през 2018 година може да намерите на www.vivacom.bg/doklad2018

Коментари

Във връзка с решение на Европейския съд в Люксембург, ви уведомяваме, че авторът на коментара под тази статия носи съдебна отговорност за послания, които са нецензурни, насаждат омраза, призовават към насилие или са клеветнически. При съгласието Ви, ние ще създадем бисквитка на компютърът ви, която ще бъде запазена следващите 7 дни.

Подобни новини

След фалита на „Захар-Био" в Русе продават имоти

Над 100 семейства могат да останат на улицата след фалита на завод „Захар-Био" в Русе. В момента е започнала процедура по обявяването в несъстоятелност на предприятието, чийто дълг надхвърля 14 млн. лева. За да покрият задълженията, кредиторите са принудени да продадат материалните активи, включително и ведомствените жилища, което притеснява хората, които от години живеят в тях.

Lidl откри два магазина в столицата в един ден

Лидл България откри два нови магазина в София в рамките на един ден, с които обектите вече наброяват 97 в цялата страна. Вторият двуетажен Lidl в София посреща своите посетители на мястото на бившия пазар на Сточна гара (бул. „Васил Левски“ №152), а живущите в близост до „канала“ имат една централна и удобна локация за любимите си Lidl продукти в новия магазин на бул. „Евлоги и Христо Георгиеви“ №169, непосредствено преди ул. „Оборище“.

„Уолмарт“ с нова услуга - доставя продукти до дома и ги подрежда в хладилника

Компанията „Уолмарт“, която се опитва да се превърне в достойна конкуренция на „Амазон“ в доставките по домовете, обяви, че нейните служители не само ще доставят покупките до домовете на клиентите, но и ще ги подреждат в хладилника, предаде Франс прес.