0

Н ова година, нови тенденции. Подобно на модната индустрия, където с всяка смяна на календара експерти и дизайнери диктуват „правилата“ за материите и цветовете в следващите 12 месеца, козметичният свят също прави преоценка на досегашните неписани закони. И така рефлексно очертава границите на трендовете занапред.

Нова година, нови тенденции. Подобно на модната индустрия, където с всяка смяна на календара експерти и дизайнери диктуват „правилата“ за материите и цветовете в следващите 12 месеца, козметичният свят също прави преоценка на досегашните неписани закони. И така рефлексно очертава границите на трендовете занапред.

Положителна тенденция, която всъщност ще се запази от миналата година и тепърва предстои да се доразвие, е грижата за кожата ни. Според експерти, цитирани от изданието Harper's Bazaar, през 2021 г. във възход е бил т.нар. „скинимализъм“. Иначе казано – това е тренд, в който все повече жени предпочитат да

намалят количеството макиаж,

което използват, и така да се доверят на качествата и подобряването на кожата си вместо замаскирането на нейните проблеми. По-естественият вид на лицата ни дойде и някак интуитивно около пандемията предвид повечето време, прекарано у дома, както и носенето на предпазни маски, което има пряко отношение към състоянието на кожата на лицето ни. В допълнение стресът, който изпитваме ежедневно и заради извънредната обстановка, в която живеем заради COVID-19, също влияе негативно на външния вид, заради което голяма част от хората започнаха да обръщат допълнително внимание на това какви продукти докосват лицето им.

Според прогнозите на компанията WGSN тази ще е

годината на „ферментиралата“ красота.

Иначе казано – все повече страни (първо в Азия, а после и по целия свят), ще се обърнат към ферментиралите продукти за козметиката, които увеличават естествено срещащите се бактерии по кожата ни. Освен това компаниите за грим ще насочат погледите си именно в посока грижата за лицето ни, като все повече от техните продукти ще бъдат „хибридни“ - тоест ще носи ползи за кожата.

Сред големите нововъведения обаче по всичко личи, че ще бъде виртуалният грим. Навлизането на идеята за метавселената и незаменимите токени (NFT) са следващата лавина, която ще залее всички индустрии. Апетит към нея проявяват масово музиканти, художници, аниматори, режисьори, дизайнери..., а вече и макиажната индустрия. Макар все още да се правят едва първи опити за експлоатирането на тази идея, по всичко личи, че освен за собствената си кожа скоро ще трябва да

полагаме усилия и за тази на нашето второ (виртуално) Аз.

Концепцията се гради върху желанието на потребителите да съществуват както „на живо“, така и виртуално чрез свои аватари. Модните гиганти вече се възползваха от ентусиазма на своите клиенти да дефилират с маркови дрехи дигитално. Това означава, че потребителите купуват дадена рокля или панталон. Вместо да получат доставка и да започнат да носят новите си придобивки обаче, те могат (почти) веднага да облекат с тях виртуалните си аватари. А в реалния свят тази дреха никога няма да може да се материализира.

Специалистите предвещават, че козметиката ще е доста по-трудно приложима в метавселената. Въпреки това брандовете проявяват завидно упорство и съвсем скоро продукти като кремове, сенки за очи, червила и серуми ще се окажат предназначени и за аватари. Масовото мнение в средите е, че появата на този тип артикули – като дрехи и козметика, под формата на незаменим токен, би имало положителен ефект от гледна точка на това, че

клиентът успява да го тества предварително.

Сравнението между цените на виртуалните копия и реалните продукти обаче все още е трудно за осъществяване.

Трети важен тренд през 2022 г. ще е засилване на мъжките козметични линии. Отново тук се продължава тенденция от отминалата вече година, когато покрай COVID представителите на силния пол получиха повече време вкъщи, заради което и имаха по-голяма свобода да изпробват най-различни продукти, свързани със здравето и красотата. От Harper's Bazaar изтъкват, че друга причина за развитието на тази мода е и „еволюцията на нормите около това как се дефинира мъжествеността“. В тази връзка, след като хетеросексуални представители на шоубизнеса, сред които и Хари Стайлс, започнаха да дефилират с поли, от скоро артисти като Machine Gun Kelly се подвизават с лак за нокти например. Допълнителен

фокус върху мъжете

поставят и редица кампании, свързани с красотата. Сред тях е и инициативата за разрушаване на стигмата около оплешивяването сред господата, като това е проблем, на който индустрията тепърва ще открива нови по-добри и дълготрайни решения.