0

И сторията на този Mercedes-Benz 250 CE е доста заплетена, но не толкова, колкото тази на дървесината, използвана от Vilner за цялостната промяна на салона на уникалния ретро автомобил.

Историята на този Mercedes-Benz 250 CE е доста заплетена, но не толкова, колкото тази на дървесината, използвана от Vilner за цялостната промяна на салона на уникалния ретро автомобил.

Абанос, превърнат във висококачествен фурнир

 Преди да попадне в България и в салона на този Mercedes-Benz 250 CE от 1970 г., дървесината е била част от интериора на специална лодка - класическа Riva Aquarama, изработена предимно от махагон, но с със специално поръчани абаносови апликации. Лодката била същата година на производство, като колата и собственост на същия предприемач от Саудитска Арабия. Той грижливо съхранявал своята Aquarama в климатизирано помещение като любима вещ, с намерението да я запази за поколенията. Уви, през 1988 г. плавателният съд изчезва безследно, за да бъде открит едва през 2007 г. в близост до Кайро, за голямо съжаление в окаяно състояние.

Яхтата става донор за салона на уникалния Mercedes

Властите така и не успяват да открият извършителите на кражбата, а какво точно се е случило с лодката, остава мистерия. Законният собственик получава обратно остатъците от вече отписаното си движимо имущество, което не подлежи на реставрация. Тогава предприемачът решава да възстанови своя Mercedes-Benz 250 CE, като ползва сравнително запазени фрагменти от абаноса в комбинация с орех. Атанас Вилнер не издава подробности около това как предприемачът се е свързал с ателието му в България, но подчертава, че това е първата поръчка от Близкия Изток, след няколко години затишие.

Класически салон със стерео системата и LED осветление

Задачата не е никак лека. Автомобилът е транспортиран по море, а остатъците от дървесината са допълнени с нова от същия тип и орех, пресовани във фурнир, за да могат да бъдат положени в автомобила. Резултатът е впечатляващ, без да бъде натрапчив, а идеята е салонът да бъде максимално класически, с едно изключение – стерео системата и амбиентното LED осветление. Докато сърцето на музикалната инсталация е маскираният като старо радио съвременен Becker Mexico, решетките на говорителите са изработени от перфориран лексан и сияят в синьо.

Таван от сива перфорирана алкантара и кафяв под

Комбинацията от специфично перфорирания лексан със сребристите белези на тонколоните и с изобилието от заобикалящите ги фурнир и синя кожа, създава уникална класическа атмосфера с леки стиймпънк нотки, които са заимствани от миналото, но в същото време хвърлят поглед в бъдещето. Същото синьо се изпъчва и от LED ивиците, монтирани в пода, от вратите и дори тавана на колата. Самият таван пък е покрит със сива перфорирана алкантара, като дупчиците не са случайни. „Използвахме перфориран материал, за да се доближим присъствието и максимално до оригиналната кожена тапицерия”, казва Атанас Вилнер. В контраст, подът на този Mercedes-Benz 250 CE е кафяв, а салонът основно покрит със синя кожа.

Запазена марка - подарък чанта от същите кожа и алкантара

Кокпитът на пръв поглед е изчистен като дизайн, но в същото време е изпълнен с висококачествени детайли, като например покритата със синя алкантара рамка около скоростния лост, кожените ограничителни ленти на вратите и джобовете в корите, кафявите колани, както и воланът, който изцяло преоблечен с черна кожа и синя за сърцевината. В знак на комплимент към клиента, от Vilner предават проекта с подарък чанта, изработена от същите фини кожа и алкантара, използвани в салона на този уникален Mercedes-Benz 250 CE. „Създадохме забележителен автомобил, който едновременно е отражение на философията на своя собственик, както и стилно убежище на духа на неговата обичана Aquarama”, допълва Вилнер.